Wat verdiend een takeaway.com fietskoerier?
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Re: Wat verdiend een takeaway.com fietskoerier?
De corona-hoax, weet je wel. Ik stond inderdaad op het punt een bedrijfje over te nemen, over de grens welteverstaan, toen de corona-hysterie roet in het eten kwam gooien.
Feitelijk zit ik ook (oppassen wat ik typ nu
) euh, redelijk veel op een veel properdere en vooral veel vriendelijkere en beleefdere plek buiten belziek.
Omdat ik dat bedrijf niet kon (wilde, omdat het risico ineens een heel andere proportie aannam, en hout afkloppen ik mag me zeer gelukkig prijzen dat die hysterie geen 2 maanden later kwam) overnemen, zit ik met een flink actief (EV) in mijn vennootschap waar een exit-tax van maar liefst 15% op gestolen wordt, mocht ik die belangen niet meer vanuit belziek behartigen.
Dit is een redenering die jij toch moet kunnen appreciëren. Je moet nog 7(?) jaar tot aan je pensioen, maar als je echt zou willen denk ik dat ook jij het hier vandaag al zou kunnen afbollen.
Ja, Panama, maar dat is dan enkel om belastingen te ontduiken. Tenminste, dat is de redenering van de fiscus hier te lande. Dus dat soort plaatsen valt in eerste instantie voor mij al af, m.a.w. ik vind het niet erg om belastingen te betalen zolang ik ze maar niet in belziek betaal. Geen haar op mijn hoofd dat het risico acceptabel vindt om me hier met een anti-misbruiksbepaling rond de oren te laten slaan.
Dat rentenieren is ook maar noodgedwongen, corona-hoax hè, ik had veel liever nog wat betekend in mijn vak. Als ze die corona-onzin nog lang gaan volhouden hoeft het voor mij niet meer, dan kan ik op pensioen. Eén ding is zeker, in belgie steek ik gene vinger meer uit en betaal ik geen cent die ik kan vermijden. Enige optie, voor mij in dit geval, overname van een draaiend bedrijf in mijn vakgebied (hoofdreden: ik heb geen personeel meer, het loopt wel vol werklozen maar dat zijn er die je liever betaalt om weg te blijven zodat je de schade kan beperken), opslorping zodat activa gunstig naar buitenlandse vennootschap kan en als ik het dan ooit wil afbollen naar zon en strand betaal ik met plezier iedere belasting die ze daar uit hun hoed kunnen toveren. Zoals gezegd, in belgie geen cent en geen druppel van mijn zweet meer. Die koppigheid betekent een beetje op de tippen van mijn tenen rond de bestaande (en laat ons wel wezen, criminele) wetgeving dansen zonder ze te overtreden, en betekent ook dat ik vandaag niet zomaar met mijn hebben en houden naar de Bahamas trek, als dat al zou kunnen met de corona-gekte. Daar is trouwens ook niet echt een markt in mijn vakgebied.
Feitelijk zit ik ook (oppassen wat ik typ nu
Omdat ik dat bedrijf niet kon (wilde, omdat het risico ineens een heel andere proportie aannam, en hout afkloppen ik mag me zeer gelukkig prijzen dat die hysterie geen 2 maanden later kwam) overnemen, zit ik met een flink actief (EV) in mijn vennootschap waar een exit-tax van maar liefst 15% op gestolen wordt, mocht ik die belangen niet meer vanuit belziek behartigen.
Dit is een redenering die jij toch moet kunnen appreciëren. Je moet nog 7(?) jaar tot aan je pensioen, maar als je echt zou willen denk ik dat ook jij het hier vandaag al zou kunnen afbollen.
Ja, Panama, maar dat is dan enkel om belastingen te ontduiken. Tenminste, dat is de redenering van de fiscus hier te lande. Dus dat soort plaatsen valt in eerste instantie voor mij al af, m.a.w. ik vind het niet erg om belastingen te betalen zolang ik ze maar niet in belziek betaal. Geen haar op mijn hoofd dat het risico acceptabel vindt om me hier met een anti-misbruiksbepaling rond de oren te laten slaan.
Dat rentenieren is ook maar noodgedwongen, corona-hoax hè, ik had veel liever nog wat betekend in mijn vak. Als ze die corona-onzin nog lang gaan volhouden hoeft het voor mij niet meer, dan kan ik op pensioen. Eén ding is zeker, in belgie steek ik gene vinger meer uit en betaal ik geen cent die ik kan vermijden. Enige optie, voor mij in dit geval, overname van een draaiend bedrijf in mijn vakgebied (hoofdreden: ik heb geen personeel meer, het loopt wel vol werklozen maar dat zijn er die je liever betaalt om weg te blijven zodat je de schade kan beperken), opslorping zodat activa gunstig naar buitenlandse vennootschap kan en als ik het dan ooit wil afbollen naar zon en strand betaal ik met plezier iedere belasting die ze daar uit hun hoed kunnen toveren. Zoals gezegd, in belgie geen cent en geen druppel van mijn zweet meer. Die koppigheid betekent een beetje op de tippen van mijn tenen rond de bestaande (en laat ons wel wezen, criminele) wetgeving dansen zonder ze te overtreden, en betekent ook dat ik vandaag niet zomaar met mijn hebben en houden naar de Bahamas trek, als dat al zou kunnen met de corona-gekte. Daar is trouwens ook niet echt een markt in mijn vakgebied.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
-
anonymous
Uiteraard zou ik het nu ook al kunnen afbollen maar dan moet ik mijn ontslag geven. Maar dan krijg ik mijn pensioen maar uitbetaald wanneer ik 67 ben. Ik zou ondertussen natuurlijk iets anders kunnen gaan doen maar daar heb ik weinig zin in. Ik kan jammer genoeg niet rentenieren
Ik denk ook niet dat men in het buitenland zit te wachten op een 50'er die daar wil komen werken. En dan moet ik dat tot mijn 67e volhouden gezien ik dan maar mijn Belgisch pensioen zou krijgen.
Ik heb ook al eens gevraagd of ik nu al op pensioen zou kunnen gaan. Ik zei, trek gewoon 500 euro per maand van mijn riant pensioen af en laat me nu gaan. Maar dat kan ook niet.
Dus moet ik het nog 7 jaar uitzingen met vallen en opstaan. Ik probeer zo veel mogelijk op reis te gaan en ondertussen rond te kijken waar ik zou kunnen gaan wonen na mijn pensioen. Door corona staat dat nu ook op een laag pitje. En als ik het echt even gehad heb werk ik een tijdje 4/5 of neem eens 3 maand verlof zonder wedde.
Een andere collega van me die nog 3 jaar moet heeft ondertussen een stuk bouwgrond gekocht in de Dordogne ( die is het hier ook kotsbeu). 5000 M2 voor 49.000 euro. Dat is nog wat anders dan de schandalige prijzen die hier voor een strook gras worden gevraagd.
Ik heb ook al eens gevraagd of ik nu al op pensioen zou kunnen gaan. Ik zei, trek gewoon 500 euro per maand van mijn riant pensioen af en laat me nu gaan. Maar dat kan ook niet.
Dus moet ik het nog 7 jaar uitzingen met vallen en opstaan. Ik probeer zo veel mogelijk op reis te gaan en ondertussen rond te kijken waar ik zou kunnen gaan wonen na mijn pensioen. Door corona staat dat nu ook op een laag pitje. En als ik het echt even gehad heb werk ik een tijdje 4/5 of neem eens 3 maand verlof zonder wedde.
Een andere collega van me die nog 3 jaar moet heeft ondertussen een stuk bouwgrond gekocht in de Dordogne ( die is het hier ook kotsbeu). 5000 M2 voor 49.000 euro. Dat is nog wat anders dan de schandalige prijzen die hier voor een strook gras worden gevraagd.
@anonymous... Als je nog 7 jaar moet, ben je nu 60 jaar.. Je kunt toch op vervroegd pensioen gaan...
-
anonymous
Ik ben 51 ludo. Ik kan op vervroegd pensioen gaan op mijn 58. Maar als ik mijn ontslag geef om iets anders te gaan doen in het buitenland dan wordt mijn Belgisch pensioen maar uitbetaald op de datum van de wettelijke pensioenleeftijd en dat is 67.
Dat is Arm-dingskes zijn/haar mantra, he: "Als het u hier niet aanstaat, bol het dan af".
En français: "Si tous les dégoûtés s´en vont, il n´y a que les dégoûtants qui restent."
Punt is, we betalen ons blauw en we krijgen er naar verhouding weinig voor terug. En als je dat durft zeggen moet je het maar afbollen. ´t Zou hier schoon zijn mocht iedereen die wat bovengemiddeld verdient en bijdraagt een vennootschapke registreren in pakweg Luxemburg en zo factureren.
In ´t Engels hebben ze anders ook een schoon gezegde:
"Don´t bite the hand that feeds you".
´t Is toch erg dat gij moet zitten redeneren dat ge binnen 7 jaar uw (klein)kinderen achterlaat omdat ge die zever hier beu zijt. 1e reflex zou toch moeten zijn "het wordt tijd dat die zever hier eens opgekuist wordt". Dat we eens waar voor ons geld krijgen.
Nu, ´k maak me weinig illusies, en ik ben dan nog een pak jonger dan gij en geen kans om op 58 te stoppen. Voor mij nog een jaar of 24 te gaan. Betalen en vooral niet morren.
"Wie geschoren wordt moet blijven zitten".
Of
"Sois belle et tais-toi".
-
anonymous
Fakkel, ik loop hier al lang genoeg rond en heb al genoeg gezien om te beseffen dat opkuisen onmogelijk is. The point of no return is al lang gepasseerd. Dit land ligt op alle gebied op apegapen en is alleen nog goed om het nekschot te krijgen.
We betalen ons blauw en krijgen er niets voor terug.
Ik ben ooit heel ambitieus en vol goede moed begonnen. Na 30 jaar dienst schiet daar nog weinig van over.
Ik heb echt geen zin om hier na mijn loopbaan in de zetel te zitten en een ouwe zeur te worden, om hier in de winter in dit deprimerende en overbevolkte land en deprimerend weer de dagen af te tellen.
En wat betreft kinderen en eventuele kleinkinderen, de wereld is een dorp geworden. Op een paar uur sta je hier terug of komen zij een paar dagen naar mij. Er is ook online genoeg mogelijkheid om elkaar dagelijks te spreken
Mijn besluit staat vast om het hier af te bollen en dan ben ik nog behoudsgezind want moest het aan mijn vrouw liggen dan waren we al weg.
We betalen ons blauw en krijgen er niets voor terug.
Ik ben ooit heel ambitieus en vol goede moed begonnen. Na 30 jaar dienst schiet daar nog weinig van over.
Ik heb echt geen zin om hier na mijn loopbaan in de zetel te zitten en een ouwe zeur te worden, om hier in de winter in dit deprimerende en overbevolkte land en deprimerend weer de dagen af te tellen.
En wat betreft kinderen en eventuele kleinkinderen, de wereld is een dorp geworden. Op een paar uur sta je hier terug of komen zij een paar dagen naar mij. Er is ook online genoeg mogelijkheid om elkaar dagelijks te spreken
Mijn besluit staat vast om het hier af te bollen en dan ben ik nog behoudsgezind want moest het aan mijn vrouw liggen dan waren we al weg.
Nog zo een rentenier die zit te zagen en te klagen over ambtenaren, politici en werklozen/zieken ... maar intussen zelf op zijn leeg gat in de zetel zit ... er zitten er hier nog zo'n exemplaren ... zo van die heel zwaar verzuurde sukkels ... ze kunnen misschien verhuizen naar Thailand en vandaaruit de boel hier een beetje trollen ... voordeel is dat ze daar ook relatief goedkoop eens van de grond kunnen komen, het zou hun verzuurde geest (en hun voorraad daar ergens halverwege) ook eens eens deugd doen misschien.
Dean, denk dat je 'job' zeer belangrijk zal worden:DeanThe2nd schreef: ↑7 maart 2021, 11:01 Er is werken en werken. Ik heb ondertussen ook een non-job, rentenier zou je het kunnen noemen.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 89171.html
Zeer belangrijk artikel, uitzonderlijk gratis. Stagflatie ?
Geef verder geen citaten, behalve deze:
Hoe moet een belegger zich positioneren voor de toekomst die u voorspelt?
Goodhart: ‘Aandelen zullen het beter doen dan obligaties, tenzij je inflatiegelinkte obligaties (die beschermen tegen inflatie, red.) hebt. Groeilanden zullen het goed blijven doen. Qua sectoren denk ik onder meer aan zorg en farma. Sowieso wordt het zaak om de juiste aandelen te kiezen, eerder dan een brede marktportefeuille aan te houden.’
Ziet er niet goed uit. Volgens Kurt Vansteeland (wekelijkse marktenbabbel) zou de krach reeds in mei kunnen komen.
Persoonlijke noot: heb zulke periode ook gekend, jaren '70. Gaf het op de duur op de beurs nog te volgen.
Had in Luxemburg op een gegeven ogenblik wél 36% rente op een termijnrekening in Franse Frank !
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Ik geloof er niets van. Altijd maar klagen hoe slecht het hier is. Het slechtste land ter wereld. Alles loopt verkeerd. Wegen, onderwijs, politie, vaccins, ...
En toch blijven ze allemaal.
Als iedereen zoals jij eens echt zou doen wat julie altijd roepen, en hier weggaan, dan werd Belgie direct een paradijs
-
anonymous
Ik zie aan mijn notificaties dat je me gequote hebt. Je mag jezelf de moeite besparen want je staat op mijn negeerlijst.
Misschien heeft iemand anders boodschap aan je berichten maar ik niet.
Misschien heeft iemand anders boodschap aan je berichten maar ik niet.
@Flat
Idem hier. Heb al ondervonden dat mensen die tegen hun eigen volk zijn (franskiljons of andere weg-met-onzers), meestal harteloos zijn (sadisten).
Idem hier. Heb al ondervonden dat mensen die tegen hun eigen volk zijn (franskiljons of andere weg-met-onzers), meestal harteloos zijn (sadisten).
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Had 40 jaar geleden 75 % van de Vlamingen voor het VB gestemd, dan was al die miserie ons bespaard gebleven ! We hebben gekregen wat we gevraagd hebben.
-
anonymous
Inderdaad en het valt me op dat hoe ouder ik word hoe meer mensen ik ken die het hier ontvluchten. Ik ken echt veel mensen die naar Frankrijk en Spanje verhuisd zijn. De meeste net na hun pensioen maar toch ook nogal wat die aldaar een B&B geopend hebben.
In Frankrijk heb je ook heel veel vreemdelingen maar die zijn geconcentreerd in de grote steden. In pakweg de Dordogne ga je er niet veel tegenkomen.
Hier heb je ze ondertussen in elk boerengat.
In Frankrijk heb je ook heel veel vreemdelingen maar die zijn geconcentreerd in de grote steden. In pakweg de Dordogne ga je er niet veel tegenkomen.
Hier heb je ze ondertussen in elk boerengat.