GameStop
TIP
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: GameStop
GameStop Provides Corporate Governance Update
Board Has Established New Strategy Committee
GRAPEVINE, Texas, March 08, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (NYSE: GME) (“GameStop” or the “Company”) today announced that its Board of Directors (the “Board”) has formed a Strategic Planning and Capital Allocation Committee (the “Committee”) to identify initiatives that can further accelerate the Company’s transformation. The Committee is comprised of Alan Attal, Ryan Cohen, and Kurt Wolf, with Mr. Cohen serving as Chairperson. Since the Committee’s formation, the Company has taken steps that include:
Appointing a Chief Technology Officer.
Hiring two executives to lead the Company’s customer care and e-commerce fulfillment functions, respectively.
Appointing Mr. Attal as Chair of the Board’s Nominating and Corporate Governance Committee and Mr. Wolf as Chair of the Board’s Compensation Committee.
Announcing a Chief Financial Officer succession plan and commencing a search for a new Chief Financial Officer with relevant technology and/or e-commerce experience.
The Committee will continue to focus on identifying actions that can transform GameStop into a technology business and help create enduring value for stockholders. It is responsible for evaluating areas that include GameStop’s current operational objectives, capital structure and allocation priorities, digital capabilities, organizational footprint, and personnel.
https://news.gamestop.com/news-releases ... nce-update
Voorbeurs hoger
Ondertussen stelt de DTCC een verandering van de spelregels voor (https://www.dtcc.com/-/media/Files/Down ... 21-801.pdf), die er volgens mij basically op neerkomt dat de DTCC meer en vooral snellere waarborgen vereist voor haar leden. Zou er een link met GME zijn? Het lijkt erop dat ze willen vermijden voor de gebakken peren op te moeten draaien in het geval dat één van haar leden bankroet zou gaan door risicovolle posities, en ze sneller meer waarborgen willen in bepaalde gevallen...
Board Has Established New Strategy Committee
GRAPEVINE, Texas, March 08, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (NYSE: GME) (“GameStop” or the “Company”) today announced that its Board of Directors (the “Board”) has formed a Strategic Planning and Capital Allocation Committee (the “Committee”) to identify initiatives that can further accelerate the Company’s transformation. The Committee is comprised of Alan Attal, Ryan Cohen, and Kurt Wolf, with Mr. Cohen serving as Chairperson. Since the Committee’s formation, the Company has taken steps that include:
Appointing a Chief Technology Officer.
Hiring two executives to lead the Company’s customer care and e-commerce fulfillment functions, respectively.
Appointing Mr. Attal as Chair of the Board’s Nominating and Corporate Governance Committee and Mr. Wolf as Chair of the Board’s Compensation Committee.
Announcing a Chief Financial Officer succession plan and commencing a search for a new Chief Financial Officer with relevant technology and/or e-commerce experience.
The Committee will continue to focus on identifying actions that can transform GameStop into a technology business and help create enduring value for stockholders. It is responsible for evaluating areas that include GameStop’s current operational objectives, capital structure and allocation priorities, digital capabilities, organizational footprint, and personnel.
https://news.gamestop.com/news-releases ... nce-update
Voorbeurs hoger
Ondertussen stelt de DTCC een verandering van de spelregels voor (https://www.dtcc.com/-/media/Files/Down ... 21-801.pdf), die er volgens mij basically op neerkomt dat de DTCC meer en vooral snellere waarborgen vereist voor haar leden. Zou er een link met GME zijn? Het lijkt erop dat ze willen vermijden voor de gebakken peren op te moeten draaien in het geval dat één van haar leden bankroet zou gaan door risicovolle posities, en ze sneller meer waarborgen willen in bepaalde gevallen...
Hoe gaat ge terug naar gewoon beleggen als ge dit gewoon zijt??? 
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Toch wel verrassende stijging.
Aangezien ze volgt op het persbericht zou je kunnen veronderstellen dat de stijging te maken heeft met de transformatie van B&M retail naar technologie/e-commercebedrijf en de bijbehorende rerating door Wall Street (ik vraag het me soms af: moest een startup een IPO doen met de plannen en e-commercegroeicijfers van GME, aan welke waarderingen zouden we dan zitten? 10 B$, 20B$, 30B$
? GME heeft t.o.v. een start-up wel wat vet weg te snijden, maar anderzijds moeten ze ook niet van nul beginnen). Maar voor wie het bedrijf volgde stond er uiteindelijk niet veel nieuws in...
Of zouden er toch nog shortpartijen in nauwe schoentjes zitten, en moet de verklaring eerder in die richting gezocht worden?
. Ik heb geen flauw idee...
Aangezien ze volgt op het persbericht zou je kunnen veronderstellen dat de stijging te maken heeft met de transformatie van B&M retail naar technologie/e-commercebedrijf en de bijbehorende rerating door Wall Street (ik vraag het me soms af: moest een startup een IPO doen met de plannen en e-commercegroeicijfers van GME, aan welke waarderingen zouden we dan zitten? 10 B$, 20B$, 30B$
Of zouden er toch nog shortpartijen in nauwe schoentjes zitten, en moet de verklaring eerder in die richting gezocht worden?
Inderdaad.nyotaimori schreef: ↑9 maart 2021, 08:01 Toch wel verrassende stijging.
Aangezien ze volgt op het persbericht zou je kunnen veronderstellen dat de stijging te maken heeft met de transformatie van B&M retail naar technologie/e-commercebedrijf en de bijbehorende rerating door Wall Street (ik vraag het me soms af: moest een startup een IPO doen met de plannen en e-commercegroeicijfers van GME, aan welke waarderingen zouden we dan zitten? 10 B$, 20B$, 30B$? GME heeft t.o.v. een start-up wel wat vet weg te snijden, maar anderzijds moeten ze ook niet van nul beginnen). Maar voor wie het bedrijf volgde stond er uiteindelijk niet veel nieuws in...
Of zouden er toch nog shortpartijen in nauwe schoentjes zitten, en moet de verklaring eerder in die richting gezocht worden?. Ik heb geen flauw idee...
Wat nu alleszins is gebleken, is dat r/WSB niet elke week op een andere hype springt en wanneer de GME monsterstijging ten einde kwam was dat niet om vergeten te worden en terug richting $20 te zakken. Wie daar op speculeerde heeft hopelijk andere conclusies getrokken.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- Roger_de_klusman
- Jr. Member

- Contacteer:
Tja, ik ben nu geen zo'n superbelegger en gok ook maar wat hier en daar, maar dit gaat mijn petje te boven. Is er een reden om dit te kopen tenzij om shorters met verliezen op te zadelen?
Allemaal leuk en wel, maar ooit gaat dit toch terug naar zijn fundamentals? Tof als je eens op juiste moment kan kopen en verkopen, maar om het aandeel hoog te houden heb je van die WSB-diehards nodig die tijdelijk misschien met wat virtuele winst zullen zitten maar uiteindelijk zullen de meest diehards hun winst kwijtspelen.
Het bedrijf maakt de laatste 2 jaar 5 of 6 dollar verlies per aandeel. De 20 jaren ervoor een winst van zo'n paar dollar per aandeel.
En nu gaat men het aandeel kopen aan $200 ?
Stel, utopie, dat men het bedrijf terug naar die 2 dollar winst krijgt, dan zit men nog aan een koers/winst van 100 op die gehoopte winst. Van -6 dollar winst per aandeel naar +2 dollar is al een turnaround om u tegen te zeggen.
Transformatie naar e-commerce: je gaat me toch niet zeggen dat er daar geen concurrentie op is?
Wat gaan ze dan doen dat een ander niet kan in e-commerce?
Ik ken jammergenoeg niet veel van opties maar anders zou ik toch eens short durven gaan op lange termijn. Verste horizon voor die opties is januari 2023 bij Binckbank. Zou er iets langer bestaan? Aangezien een markt lang irrationeel kan blijven.
Allemaal leuk en wel, maar ooit gaat dit toch terug naar zijn fundamentals? Tof als je eens op juiste moment kan kopen en verkopen, maar om het aandeel hoog te houden heb je van die WSB-diehards nodig die tijdelijk misschien met wat virtuele winst zullen zitten maar uiteindelijk zullen de meest diehards hun winst kwijtspelen.
Het bedrijf maakt de laatste 2 jaar 5 of 6 dollar verlies per aandeel. De 20 jaren ervoor een winst van zo'n paar dollar per aandeel.
Stel, utopie, dat men het bedrijf terug naar die 2 dollar winst krijgt, dan zit men nog aan een koers/winst van 100 op die gehoopte winst. Van -6 dollar winst per aandeel naar +2 dollar is al een turnaround om u tegen te zeggen.
Transformatie naar e-commerce: je gaat me toch niet zeggen dat er daar geen concurrentie op is?
Ik ken jammergenoeg niet veel van opties maar anders zou ik toch eens short durven gaan op lange termijn. Verste horizon voor die opties is januari 2023 bij Binckbank. Zou er iets langer bestaan? Aangezien een markt lang irrationeel kan blijven.
Tuurlijk kunt ge short gaan, als uw portemonnee diep genoeg is om het uit te houden tot over de piek, dat de bank niet komt aanbellen, dan zult ge wel gelijk hebben in 1jaar. Daar zijn meer ballen voor nodig, dan het te kopen aan 200.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Dit is ongetwijfeld één van de redenen voor vele WSB-beleggers, maar er zijn ook bulls die de huidige prijzen verantwoord of zelfs laag vinden op basis van fundamentals:Roger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:04 Tja, ik ben nu geen zo'n superbelegger en gok ook maar wat hier en daar, maar dit gaat mijn petje te boven. Is er een reden om dit te kopen tenzij om shorters met verliezen op te zadelen?
Rod Alzmann: https://www.gmedd.com/wp-content/upload ... 0Jan21.pdf
Justin Dopierala (Domo Capital): https://twitter.com/DOMOCAPITAL/status/ ... 0791161856
Ik denk dat het een vergissing is om in het geval van GME teveel naar het verleden te kijken. Dat de twee laatste jaren geen vetpot waren is gezien de consolecyclus niet verwonderlijk. Wie koopt er nog een PS4 als er over een jaar een PS5 uitkomt? Alles hangt af van de toekomstige winstverwachtingen. In een periode van grote onzekerheid en 'binairheid' zoals in het geval van GME kan je grote koersschommelingen verwachten.Roger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:04 Allemaal leuk en wel, maar ooit gaat dit toch terug naar zijn fundamentals? Tof als je eens op juiste moment kan kopen en verkopen, maar om het aandeel hoog te houden heb je van die WSB-diehards nodig die tijdelijk misschien met wat virtuele winst zullen zitten maar uiteindelijk zullen de meest diehards hun winst kwijtspelen.
Vreemd genoeg is er (nog) geen e-commerce speler met focus op de gaming sector. GME is zinnens dat 'gat in de markt' op te vullen.Roger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:04 Transformatie naar e-commerce: je gaat me toch niet zeggen dat er daar geen concurrentie op is?
Waarom kan Chewy concurreren met Amazon op een onnozel product als hondenvoer? Customer service! Daarmee maakt je, als je een gepassioneerd klantenbestand hebt, het verschil met een mastodont als Amazon. Je mag die Ryan Cohen factor toch niet onderschatten volgens mij. Als hij wat hij bij CHWY heeft gedaan nog eens kan overdoen bij GME, dan is 200$ een koopje...
Hou er wel rekening mee, _als_ die turnaround onverhoopt toch succesvol blijkt, je met serieuze verliezen kan blijven zitten. Als je niet in de turnaround gelooft, vind ik aan de zijlijn blijven een veiligere keuze dan short gaan, tenzij je echt om een of andere reden vrijwel 100% zeker bent dat Ryan Cohen gaat falen... Ben je datRoger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:04 Ik ken jammergenoeg niet veel van opties maar anders zou ik toch eens short durven gaan op lange termijn. Verste horizon voor die opties is januari 2023 bij Binckbank. Zou er iets langer bestaan? Aangezien een markt lang irrationeel kan blijven.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden.
Ik mag niet in opties beleggen van Binck, maar uit interesse wil ik het toch eens begrijpen.
Een put optie is het recht om iets te kopen aan een bepaalde prijs. Dat recht moet niet uitgevoerd worden denk ik.
Stel, ik koop die put optie "GME 19 mrt 2021 $ 100,00" aan $ 6,55.
Als de koers van GME naar $ 2000 gaat, dan wordt die put optie een paar dollarcent waard?
Als de koers van GME naar $ 20 gaat, dan wordt die put optie xx dollar waard (meer dan die 6,55 alleszins)
Ergste dat kan gebeuren is dat de put optie waardeloos afloopt op 19 mrt 2021 en dan ben ik $6,55 kwijt (wanneer de koers GME boven $100 staat dan) ?
Verder geen risico of zie ik dat verkeerd?
Ik mag niet in opties beleggen van Binck, maar uit interesse wil ik het toch eens begrijpen.
Een put optie is het recht om iets te kopen aan een bepaalde prijs. Dat recht moet niet uitgevoerd worden denk ik.
Als de koers van GME naar $ 2000 gaat, dan wordt die put optie een paar dollarcent waard?
Als de koers van GME naar $ 20 gaat, dan wordt die put optie xx dollar waard (meer dan die 6,55 alleszins)
Ergste dat kan gebeuren is dat de put optie waardeloos afloopt op 19 mrt 2021 en dan ben ik $6,55 kwijt (wanneer de koers GME boven $100 staat dan) ?
Putoptie is het recht om te verkopen.Roger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:53 Bedankt voor de antwoorden.
Als jij die putoptie koopt, zal deze meer waard worden als GME zakt omdat je het recht om 100 stuks te verkopen al bij de huidige prijs bekomen hebt. Je kan beter wel iets verder in de tijd gaan dan 10 dagen.
Je worst case verlies is inderdaad de premie van $655
Houd er rekening mee, als je geen GME aandelen hebt om de putoptie op toe te passen, dat je de optie zelf moet verkopen voor vervaldag om je eventuele winst of verlies te realiseren.
Ik heb een putoptie op de SPY in portefeuille, niet om uit te oefenen maar om op een bepaald moment om te zetten in cash wanneer dit interessant zou zijn (na een forse daling van de S&P500).
premies *100 doen... !Roger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 10:53 Bedankt voor de antwoorden.
Put optie = recht om te verkopen.
Deze kan u kopen (open buy) of verkopen (open sell).
Kopen => als u denk dat ze gaan dalen, gaat deze meer waard worden
Verkopen => als u denkt dat ze gaan stijgen, deze optie zal dan waardeloos aflopen, u hebt de premie ontvangen.
Goed inlezen omtrent termen, en het juiste doen (open sell, open buy, close sell, close buy, uitoefenen...) is belangrijk.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member

- Contacteer:
Merci, er stonden paar fouten in mijn tekst. Bij opties ben je beter wat wakkerder
Stel dat ik verwacht dat GME over 2 jaar minder dan $20 zal noteren.
Ik kan de put optie "GME 20 jan 2023 $ 40,00" kopen aan $17,25. Als ik 1 koop, dan betaal ik $1725.
Dat geeft mij het recht om 100 aandelen GME te verkopen voor $40 tot aan expiratiedatum 20/01/2023.
Als de koers dan $20 is, kan ik voor $2000 op de markt 100 aandelen kopen en verkopen via optie aan $4000. Mijn winst is dan $275 (2000-1725) op inleg $1725 ; =+16%.
Je kan wellicht ook gewoon de put optie terug verkopen voor expiratiedatum en ongeveer dezelfde winst maken. Beetje simpeler zeker.
Als de koers hoger is dan $40, ben ik mijn inleg volledig kwijt.
De winst begint bij koersen lager dan $22,75 ($40 - $17,25).
Ik kan ook een andere put optie "GME 20 jan 2023 $ 95,00" kopen aan $55,50. Als ik 1 koop, dan betaal ik $5550.
Dat geeft mij het recht om 100 aandelen GME te verkopen voor $95 tot aan expiratiedatum.
Als de koers dan $20 is, kan ik voor $2000 op de markt 100 aandelen kopen en verkopen via optie aan $9500. Mijn winst is dan $1950 op inleg $5550; =+35%
Als de koers hoger is dan $95, ben ik mijn inleg volledig kwijt.
De winst begint bij koersen lager dan $39,50 ($95 - $55,5).
Je hebt dan een hoger potentieel winstpercentage terwijl risico op kwijtspelen van volledige inleg kleiner is? Dat is toch niet logisch?
Ik heb dat eens bekeken met nog hogere uitoefenprijs maar het is niet zo dat potentiële winst nog verder verhoogt.
Zit dat verschil in het weinig liquide zijn van die opties?
Verder vind ik dat dat maar een beperkte winst is als het aandeel deelt door 10 terwijl je je volledige inleg kan kwijtspelen als het maar deelt door 5. Is dat omdat de markt incalculeert dat GME over 2 jaar serieus lager zal staan? Of omdat de uitgever van de opties met winst gaat lopen?
Is er iets verkeerd in mijn logica of is short gaan via kopen van een put optie niet de manier? Verlies kunnen beperken tot je inleg is mijn inziens wel belangrijk.
Ik kan de put optie "GME 20 jan 2023 $ 40,00" kopen aan $17,25. Als ik 1 koop, dan betaal ik $1725.
Dat geeft mij het recht om 100 aandelen GME te verkopen voor $40 tot aan expiratiedatum 20/01/2023.
Als de koers dan $20 is, kan ik voor $2000 op de markt 100 aandelen kopen en verkopen via optie aan $4000. Mijn winst is dan $275 (2000-1725) op inleg $1725 ; =+16%.
Je kan wellicht ook gewoon de put optie terug verkopen voor expiratiedatum en ongeveer dezelfde winst maken. Beetje simpeler zeker.
Ik kan ook een andere put optie "GME 20 jan 2023 $ 95,00" kopen aan $55,50. Als ik 1 koop, dan betaal ik $5550.
Dat geeft mij het recht om 100 aandelen GME te verkopen voor $95 tot aan expiratiedatum.
Als de koers dan $20 is, kan ik voor $2000 op de markt 100 aandelen kopen en verkopen via optie aan $9500. Mijn winst is dan $1950 op inleg $5550; =+35%
Je hebt dan een hoger potentieel winstpercentage terwijl risico op kwijtspelen van volledige inleg kleiner is? Dat is toch niet logisch?
Ik heb dat eens bekeken met nog hogere uitoefenprijs maar het is niet zo dat potentiële winst nog verder verhoogt.
Verder vind ik dat dat maar een beperkte winst is als het aandeel deelt door 10 terwijl je je volledige inleg kan kwijtspelen als het maar deelt door 5. Is dat omdat de markt incalculeert dat GME over 2 jaar serieus lager zal staan? Of omdat de uitgever van de opties met winst gaat lopen?
Is er iets verkeerd in mijn logica of is short gaan via kopen van een put optie niet de manier? Verlies kunnen beperken tot je inleg is mijn inziens wel belangrijk.
https://www.optionsprofitcalculator.com ... g-put.htmlRoger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 13:17 Merci, er stonden paar fouten in mijn tekst. Bij opties ben je beter wat wakkerder![]()
Entry cost: $1,675.00 (net debit)
Maximum risk: $1,675.00 at a price of $40.00 at expiry
Maximum return: $2,324.90 at a price of $0.00 at expiry
Breakevens at expiry: $23.25
tov
Entry cost: $5,398.00 (net debit) see details
Maximum risk: $5,398.00 at a price of $95.00 at expiry
Maximum return: $4,101.90 at a price of $0.00 at expiry
Breakevens at expiry: $41.00
Ja, je winst is beperkt en je verlies potentieel 100%. De prijs van opties loopt op door:
- tijdwaarde
- volatiliteit
En hier kies je net een extreem volatiel aandeel en een expiry op 2 jaar!
- Roger_de_klusman
- Jr. Member

- Contacteer:
Thanks!
Respect voor de shorters
zo simpel is het dus niet hé!
Respect voor de shorters
gewoon short gaan vandaag zie een prijs nu van 213 euro overgewaardeerd tot en metRoger_de_klusman schreef: ↑9 maart 2021, 13:36 Thanks!
Respect voor de shorterszo simpel is het dus niet hé!