Keyplan alternatief voor ETF's
TIP
Re: Keyplan alternatief voor ETF's
Je verwart 2 discussies.
1- voor een korte periode kon je bij Medirect, en enkel bij hen, geen aankopen meer doen van EMIM. Dit is nu opgelost.
2- bij degiro moet je trnasactiekosten betalen voor EMIM. IEMA is een bijna gelijkaardig fonds waar je bij degiro geen transactiekosten moet voor betalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat klopt. Als ik zou instappen met maandelijks een klein bedrag te spenderen aan een Keyplan duurt het te mij wat te lang voordat mijn Belfius portefeuille elders is ondergebracht.
We weten niet over welk bedrag we spreken, en kunnen dus ook geen inschatting maken. Niet dat dat nodig is.
Maar niemand verplicht je om je maandelijkse stortingen bij Keyplan te beperken tot 25 of 100 euro.
Je kan ook elke maand 500 of 1000 euro beleggen.
Maar niemand verplicht je om je maandelijkse stortingen bij Keyplan te beperken tot 25 of 100 euro.
Je kan ook elke maand 500 of 1000 euro beleggen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In plaats van Keyplan, waarom niet gewoon een aantal mutual funds aankopen via MeDirect ?
Bij MeDirect heb je ook de keuze om automatische aankopen te doen of manueel, beide kosteloos zowel aan- als verkopen.
Bij MeDirect heb je ook de keuze om automatische aankopen te doen of manueel, beide kosteloos zowel aan- als verkopen.
Dat is zeker een optie, temeer omdat je er dan allemaal topfondsen kan uitpikken. Net zoals ik eerder ook al de raad gaf om bij Keyplan voor a-la-carte en de topfondsen te kiezen ipv gedurfd. Maar :