Brief actualisering klantgegevens CE
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Bij CE maak ik daar niet echt een probleem van : zij rekenen mij ook geen kosten aan voor van alles en nog wat, maar andere banken waar je voor elke papiertje moet betalen, daarvan wil ik ook een "administratieve vergoeding". Zij doen niets gratis voor jou, waarom zou jij het dan voor hen moeten doen ?
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Volgens hen moet er iets in hun mailbox misgelopen zijn. Zeker bij de tweede keer hebben ze goed opgelet dat het niet nog eens naar mij ging gestuurd worden......... wat uiteindelijk wel gebeurd is.cp1234 schreef:Allez, dan heb ik geluk dat ik nog maar 5 maanden klant ben.paul schreef: Een half jaar geleden heeft er een bank eens TWEE keer telkens een hondertal klantgegevens ( fotokopies ID kaarten , adressen, enz.) naar mij gemaild per vergissing.
Welke bank zou dat geweest zijn, denk je ? ik ga het niet zeggen.
Hebben ze trouwens de fout ontdekt ??
Want eerlijk, zoiets zou je aan de cbfa moeten melden, zo met klanteninfo omgaan is onvergeeflijk.
Uiteraard heb ik de bank daarvan op de hoogte gebracht. Overal kunnen er fouten gebeuren.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
ik ben zo een nieuwe klant, maarja, trek me dat niet aan. Kan het toch gratis terugsturen. Wel grappig:
Februari stuur ik mijn gegevens door
in maart verhuis ik, eind maart als E-id aangepast is aan nieuw adres stuur ik nieuwe gegevens door
Nu stuur ik nog eens alles door voor begin augustus
En dan zal ik in augustus nog eens moeten doorsturen wegens nieuwe E-id
veel werk voor hen zou ik zeggen (en onnodige kosten)
Februari stuur ik mijn gegevens door
in maart verhuis ik, eind maart als E-id aangepast is aan nieuw adres stuur ik nieuwe gegevens door
Nu stuur ik nog eens alles door voor begin augustus
En dan zal ik in augustus nog eens moeten doorsturen wegens nieuwe E-id
veel werk voor hen zou ik zeggen (en onnodige kosten)
paul schreef:Bij CE hebben ze oogkleppen op, en maken ze zich belachelijk.Lanius schreef: ik heb ook zo een brief gehad. Terugsturen voor begin augustus... en in augustus moet ik mijn nieuwe E-id gaan halen :-)
Wat moeten de spiksplinternieuwe klanten wel denken.
Het enigste normale zou zijn, dat op de vervaldatum van je identiteitskaart je een nieuwe kopie moet bezorgen.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Zoals ik eerder schreef, maak ik mij daar niet ongerust over, maar daar hier een aantal mensen zijn die zich daar vragen bij stellen, heb ik eens gepolst bij CE zélf.
Hieronder hun antwoord dat ik (een paar uur later reeds !) kreeg per e-mail :
"Geachte xxx
Het gaat hier om een algemene mailing, dat betekent dat alle klanten zijn aangeschreven omdat we in het verleden nooit een bewijs van woonst hebben gevraagd.
Dus al onze klanten nieuw of oud dienen een bewijs binnen te brengen van woonst.
Met vriendelijke groeten
xxx xxx
Client Service Representative
Credit Europe Bank N.V."
Hieronder hun antwoord dat ik (een paar uur later reeds !) kreeg per e-mail :
"Geachte xxx
Het gaat hier om een algemene mailing, dat betekent dat alle klanten zijn aangeschreven omdat we in het verleden nooit een bewijs van woonst hebben gevraagd.
Dus al onze klanten nieuw of oud dienen een bewijs binnen te brengen van woonst.
Met vriendelijke groeten
xxx xxx
Client Service Representative
Credit Europe Bank N.V."
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Heb hetzelfde antwoord gekregen hoewel ik dit wel had opgestuurd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Idem, het opsturen gedeelte dan toch. Sterker nog, ik stuur naar banken altijd één A4 document mee met daarop mijn adresbewijs en onderaan een recto verso copie van m'n eID. Het zal misschien goedkoper zijn om voor iedereen portkosten en verwerking te betalen dan iemand in te zetten om uit te pluizen van welke klanten er al dan niet een up-to-date adresbewijs voorhanden is?cp1234 schreef: Heb hetzelfde antwoord gekregen hoewel ik dit wel had opgestuurd.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Die mailing kan ik nog begrijpen, zal wel de reden zijn die je aanhaalt, hun antwoord op een individuele vraag via mail vind ik zeer amateuristisch.phase schreef:Idem, het opsturen gedeelte dan toch. Sterker nog, ik stuur naar banken altijd één A4 document mee met daarop mijn adresbewijs en onderaan een recto verso copie van m'n eID. Het zal misschien goedkoper zijn om voor iedereen portkosten en verwerking te betalen dan iemand in te zetten om uit te pluizen van welke klanten er al dan niet een up-to-date adresbewijs voorhanden is?cp1234 schreef: Heb hetzelfde antwoord gekregen hoewel ik dit wel had opgestuurd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Ook gehad, en ben nog maar net klant (vlak nadat de aangroepremie terugviel natuurlijk) met een adresbewijs. Irritant om dit weer in orde te moeten brengen.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
ik heb daar 4 termijnrekeningen en 10k aan spaargeld.
waarom is dat nodig ?
dus ik bel en ze kijken mijn gegevens na..
antwoord: "Uw Eid is OK, leeesbaar en geldig tot 2012.....? "
ik zei dat ik geen rekeninguitreksels heb omdat alles via domiciliering gaat...
dus als ik voor augustus niet reageer zou ik geen overschrijvingen kunnen doen....stond in de brief
eind september ga ik verhuizen en reken op 'n 3000 euro kosten (borg & verhuis), dus heb ik mijn 10K euro naar mijn oude Fortis rekening overgeschreven.
enfin, ik heb geen angst om mijn geld, maar tzou straf zijn of gelijk K.E. dat ik niet aan mijn eigen geld zou kunnen als ik 't nodig heb.
waarom is dat nodig ?
dus ik bel en ze kijken mijn gegevens na..
antwoord: "Uw Eid is OK, leeesbaar en geldig tot 2012.....? "
ik zei dat ik geen rekeninguitreksels heb omdat alles via domiciliering gaat...
dus als ik voor augustus niet reageer zou ik geen overschrijvingen kunnen doen....stond in de brief
eind september ga ik verhuizen en reken op 'n 3000 euro kosten (borg & verhuis), dus heb ik mijn 10K euro naar mijn oude Fortis rekening overgeschreven.
enfin, ik heb geen angst om mijn geld, maar tzou straf zijn of gelijk K.E. dat ik niet aan mijn eigen geld zou kunnen als ik 't nodig heb.

Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Daardoor ben je wel je getrouwheidspremie kwijt, voor niets eigenlijk.w00ha schreef: ik heb daar 4 termijnrekeningen en 10k aan spaargeld.
waarom is dat nodig ?
dus ik bel en ze kijken mijn gegevens na..
antwoord: "Uw Eid is OK, leeesbaar en geldig tot 2012.....? "
ik zei dat ik geen rekeninguitreksels heb omdat alles via domiciliering gaat...
dus als ik voor augustus niet reageer zou ik geen overschrijvingen kunnen doen....stond in de brief
eind september ga ik verhuizen en reken op 'n 3000 euro kosten (borg & verhuis), dus heb ik mijn 10K euro naar mijn oude Fortis rekening overgeschreven.
enfin, ik heb geen angst om mijn geld, maar tzou straf zijn of gelijk K.E. dat ik niet aan mijn eigen geld zou kunnen als ik 't nodig heb.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
so what ? (dat is nogal de moeite, die paar euro.)cp1234 schreef:Daardoor ben je wel je getrouwheidspremie kwijt, voor niets eigenlijk.w00ha schreef: ik heb daar 4 termijnrekeningen en 10k aan spaargeld.
waarom is dat nodig ?
dus ik bel en ze kijken mijn gegevens na..
antwoord: "Uw Eid is OK, leeesbaar en geldig tot 2012.....? "
ik zei dat ik geen rekeninguitreksels heb omdat alles via domiciliering gaat...
dus als ik voor augustus niet reageer zou ik geen overschrijvingen kunnen doen....stond in de brief
eind september ga ik verhuizen en reken op 'n 3000 euro kosten (borg & verhuis), dus heb ik mijn 10K euro naar mijn oude Fortis rekening overgeschreven.
enfin, ik heb geen angst om mijn geld, maar tzou straf zijn of gelijk K.E. dat ik niet aan mijn eigen geld zou kunnen als ik 't nodig heb.
die 10k was sowieso handgeld wat ik van vandaag op morgen kon afhalen, indien nodig.
Ik vind niet dat ik 'n bank achterna moet lopen voor aan mijn eigen spaargeld te kunnen...principe kwestie.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
CE kreeg de vorige jaren telkens een massa klachtenbrieven binnen omdat zij onderscheid maakten tussen "oude" en "nieuwe" klant. Ze hielden eraan dat iedereen telkens eenmaal per jaar die klachtenbrief schreef anders kreeg je de hogere intrest niet.
Als CE nu weer massa's klachten - in volle verlofperiode - binnenkrijgt over hun
kopies van identiteitsgegevens, ook voor mensen die nog maar 2 maanden klant zijn, en ze het gevoel krijgen dat ze daardoor klanten zouden kunnen verliezen, zouden ze zich dan niet wat soepeler opstellen.
Ik denk niet dat men mensen kan verplichten om een identieke kopie binnen te sturen van gegevens die men reeds enkele maanden heeft binnengestuurd.
Een correcte werkwijze is bij de vervaldatum van de geldigheid van de identiteitskaarten een nieuwe kopie te vragen.
Op het gebied van IT zitten ze bij CE nog in het tijdperk van de Flinstones.
Het weinige personeel dat CE heeft doet wel hun uiterste best.
Eigenlijk zadelt de leiding van CE hun loonslaven met overbodig werk op en zulke zaken zouden eigenlijk meer het privilege van overheidsdiensten moeten zijn.
Als de leiding zo een paar kwade telefoons daarover krijgen, zullen ze misschien wel eens nadenken om zulke overbodige zaken in de toekomst te vermijden.
Als CE nu weer massa's klachten - in volle verlofperiode - binnenkrijgt over hun
kopies van identiteitsgegevens, ook voor mensen die nog maar 2 maanden klant zijn, en ze het gevoel krijgen dat ze daardoor klanten zouden kunnen verliezen, zouden ze zich dan niet wat soepeler opstellen.
Ik denk niet dat men mensen kan verplichten om een identieke kopie binnen te sturen van gegevens die men reeds enkele maanden heeft binnengestuurd.
Een correcte werkwijze is bij de vervaldatum van de geldigheid van de identiteitskaarten een nieuwe kopie te vragen.
Op het gebied van IT zitten ze bij CE nog in het tijdperk van de Flinstones.
Het weinige personeel dat CE heeft doet wel hun uiterste best.
Eigenlijk zadelt de leiding van CE hun loonslaven met overbodig werk op en zulke zaken zouden eigenlijk meer het privilege van overheidsdiensten moeten zijn.
Als de leiding zo een paar kwade telefoons daarover krijgen, zullen ze misschien wel eens nadenken om zulke overbodige zaken in de toekomst te vermijden.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Het zou me niet verbazen dat de actualisering van de klantengegeven door Credit Europe in overleg met het CBFA is opgestart.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Die kans zit er wel in, of waarschijnlijk na 1 of andere controle (van bv. bankrevisor ).
Identieke klantgegevens die 2 maanden oud zijn, en die ze nog eens opvragen, is toch wel een beetje overdreven
Identieke klantgegevens die 2 maanden oud zijn, en die ze nog eens opvragen, is toch wel een beetje overdreven
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Vandaag opnieuw een mail van credit europe gehad.
Copij id-kaart moest niet meer omdat ze inderdaad nog up to date is, enkel een officieel bewijs van woonst, wat ik dan ook gestuurd heb.
Zou best kunnen dat dit een opgelegde actie is. Misschien door hun gebrek aan personeel doen ze het dan maar voor iedereen ipv dossier/ dossier uit te zoeken wat er ontbreekt of niet meer up to date is.
Copij id-kaart moest niet meer omdat ze inderdaad nog up to date is, enkel een officieel bewijs van woonst, wat ik dan ook gestuurd heb.
Zou best kunnen dat dit een opgelegde actie is. Misschien door hun gebrek aan personeel doen ze het dan maar voor iedereen ipv dossier/ dossier uit te zoeken wat er ontbreekt of niet meer up to date is.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co