Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Voor de luie bijspaarder

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
56 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Voor de luie bijspaarder

• Citeer

Bericht door B7H4long » 20 april 2021, 15:39

karine schreef: ↑20 april 2021, 13:32 Waarom steeds IWDA en niet bv Van Eck Vectors Morningstar Wide Moat ETF.
Iets hogere kosten maar beter rendement en veiliger daar ze de samenstelling steeds aanpassen ?

Uit het factsheet:
De Index bestaat uit effecten U.S. uitgegeven door bedrijven die volgens de Indexprovider
duurzame concurrentievoordelen hebben, gebaseerd op een eigen methode die
rekening houdt met kwantitatieve en kwalitatieve factoren (“wide moat companies”).

Bij elke driemaandelijkse herziening zal naar schatting de helft van
de gehouden portefeuille worden geherbalanceerd naar gelijke wegingen, wat kan
resulteren in de aankoop of verkoop van bepaalde effecten.

De Index zal bestaan uit ten minste 40 “wide moat companies”.
De index belegt in een subset van de aandelen van de breed gespreide index.
Dit is een zeer beperkte subset (een 50 tal). Dit zal anders presteren dan de bredere index.

Het is geen "feit" dat "wide moat" aandelen beter rendement halen.
"Wide moat" is een concept dat al vele decennia meegaat, maar "wide moat" is geen factor waarvan bewezen is dat het beter rendement garandeert, noch op korte termijn, noch op lange termijn?
... en dat doen zo ook niet: zie bvb het global wide moat fonds en bvb de prestatie van het US fonds in 2018.

Waarom zou een fonds "veiliger" zijn omdat "ze de samenstelling steeds aanpassen"?
- wat is "veiliger"?
- besef ook dat de aanpassing gebeuren nadat het bedrijf "verandert" is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 20 april 2021, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Aerolla » 20 april 2021, 15:41

Weeral: https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 87753.html

Ik weet dat het niet mag, maar ik zal maar eens citeren eruit (klein stukje, alles copy pasten zal zeker niet mogen ^^ )

Niet passief, maar actief
De macht van die drie bedrijven is verankerd om verschillende redenen. Hun sterkste troef is hun naamsbekendheid. "Het zijn gevestigde merken", legt Johannes Petry uit. "Actieve beheerders die die indexen al jarenlang als maatstaf gebruiken, zullen niet zomaar overschakelen. Indexbouwers profiteren van een sterk netwerkeffect." Daarnaast zijn er rondom indexen hele ecosystemen ontstaan met afgeleide financiële producten. Het S&P500-futurescontract is het meest verhandelde afgeleide product ter wereld. Voor de meeste institutionele beleggers is het onontbeerlijk om de risico's van hun portefeuille mee af te dekken. Ten slotte is de technische expertise van de grote drie in het samenstellen van indexen ook een verklaring waarom hun macht zo groot is.

Maar die technische expertise vergt een nuance. Indexen lijken op het eerste gezicht objectief en neutraal, maar dat is schijn. Het zogenoemde passieve karakter van indexbeleggen is misleidend, want de samenstelling van zo'n index is wel een actief gebeuren. Mensen beslissen over de samenstelling van een index. Er komen objectieve criteria aan te pas, zoals de nationaliteit van het bedrijf, de beurskapitalisatie, de hoeveelheid vrij verhandelbare aandelen en de sector waarin het actief is. "Maar in veel gevallen hebben indexbouwers veel ruimte om de samenstelling naar believen aan te passen", stelt Petry.

Zo besliste S&P begin jaren 2000 zijn indexen samen te stellen op basis van de vrij verhandelbare aandelen. Bedrijven waar een familie of een referentieaandeelhouder een groot deel van de aandelen in handen hadden, kregen een kleiner gewicht dan bedrijven zonder grote aandeelhouders. Daarmee vloeiden er miljarden uit Japan en Europa, waar de cultuur van het referentieaandeelhouderschap sterker staat, naar de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, waar het beursklimaat veel liberaler is. De MSCI World moet de hele wereld beslaan, maar is voor meer dan 60 procent Amerikaans.

Je kunt je ook afvragen of de criteria voor de samenstelling van de Bel-20 tot een index leiden die representatief is voor de Belgische economie. De top vier telt voor meer dan 40 procent van het gewicht van de Belgische sterindex, en de banksector is met 23 procent veruit de meest vertegenwoordigde sector. De brouwerijsector staat met 13 procent op plaats twee dankzij de bierreus AB InBev.

Johannes Petry wijst er ook op dat als Amerikaanse bedrijven hun hoofdzetel in belastingparadijzen zoals Bermuda en de Kaaimaneilanden plaatsen, ze toch in de S&P500 mogen blijven. "Daarmee gedoogt S&P DJI agressieve fiscale planning of belastingontwijking", stelt de onderzoeker.

molenveld
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door molenveld » 20 april 2021, 15:49

B7H4long schreef: ↑20 april 2021, 15:08 Met een index moet je wel niet wisselen van aandelen en heb je niet het risico dat je de verkeerde aandelen kiest op de verkeerde momenten.
Bij een crash zullen er zowel aandelen-, fonds- als indexbeleggers zijn die in paniek verkopen. Dus het argument van market timing heeft niets met stock picking op zich te maken. Ik vermoed integendeel dat veel fundamentele beleggers in individuele aandelen juist rustiger reageren tijdens een crash, dan zij die geen enkele affiniteit hebben met de onderliggende bedrijven.

r0477476
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer r0477476
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door r0477476 » 20 april 2021, 15:54

Een thread over systematiek in beleggen gaat plots over discussie Actief-Passief beleggen, het lot van quasi 99% van alle threads op dit forum..
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)

Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed

Natal
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Natal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Natal » 20 april 2021, 16:01

Een luie bijspaarder moet vooral op tijd een stukje beleggen als hij wat geld voor lange termijn kan missen. En dan vervolgens lui in zijn zetel gaan hangen, een terrasje doen, maar zeker niet aan zijn beleggingen denken.

Maar meestal kopen ze als de bakker loopt te stoefen over zijn beleggingen, en verkopen ze als ze op het nieuws horen dat de beurs op 1 week met 10% gedaald is. Het moeilijkste aan beleggen is om tegen het sentiment in te gaan. De beurs is gedaald, dat wordt een koopmoment. De beurs staat hoog .... drink een duvel en enjoy life.

Zelf ondervang ik dit door maandelijks te sparen in mijn Keyplan, los van enige GoGi of whatever. Roestige vastheid, elke maand opnieuw hetzelfde bedrag. En als er dan grotere budgetten zijn gaan die op dat moment naar de beurs. Met de jaren heb ik geleerd om niet te verkopen als het daalt, en na nog een paar jaar gebied, geleerd om bij te kopen na of tijdens een stevige correctie.

En of je dit via ETF, fonds, Holding, whatever doet .... dat is ondergeschikt aan het lui blijven.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 20 april 2021, 16:02

molenveld schreef: ↑20 april 2021, 15:49
B7H4long schreef: ↑20 april 2021, 15:08 Met een index moet je wel niet wisselen van aandelen en heb je niet het risico dat je de verkeerde aandelen kiest op de verkeerde momenten.
Bij een crash zullen er zowel aandelen-, fonds- als indexbeleggers zijn die in paniek verkopen. Dus het argument van market timing heeft niets met stock picking op zich te maken. Ik vermoed integendeel dat veel fundamentele beleggers in individuele aandelen juist rustiger reageren tijdens een crash, dan zij die geen enkele affiniteit hebben met de onderliggende bedrijven.
Enekel snelle referenties:

https://www.belegger.nl/Column/503136/E ... zaken.aspx
https://www.forbes.com/sites/robertberg ... 74c604b17b
https://personal.vanguard.com/pdf/how-a ... s-2020.pdf
Laatst gewijzigd door B7H4long op 20 april 2021, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 20 april 2021, 16:04

Als ik het me goed herinner heb ik ooit eens een lijstje gezien van de holdings en GVV's (en vastgoedontwikkelaars) waarin ze 2-maandelijks bijkochten voor de luie bijspaarder.
Maar ik heb dat tijdschrift niet, dus kan het ook niet opzoeken.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 20 april 2021, 16:05

Aerolla schreef: ↑20 april 2021, 15:41 Weeral: https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 87753.html
Ik zie hier niet direct een ondersteuning van de punten die je eerder aanhaalde.

Een aanpassing van de SP500 index 20 jaar geleden (voordat indexbeleggen echt populair werd) is niet direct een voorbeeld van "ze sturen de markt door hun regels aan te passen Het zijn eigenlijk passieve actieve fondsen"

Het artikel bevat ook een reeks verklaringen die totaal naast de kwestie zijn:
moneytalk schreef:Je kunt je ook afvragen of de criteria voor de samenstelling van de Bel-20 tot een index leiden die representatief is voor de Belgische economie.
Het is niet de bedoeling van de BEl 20 om "representatief te zijn voor de Belgische economie"
moneytalk schreef:De MSCI World moet de hele wereld beslaan, maar is voor meer dan 60 procent Amerikaans.
Het is niet de bedoeling van de MSCI world index om "de hele wereld te beslaan".
MSCI world is een market cap gewogen index van de grootste aandelen van de ontwikkelde markten, geen opkomende markten, geen kleine aandelen.
Ja de market cap van die US aandelen is 60% van de aandelen in de index.

molenveld
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door molenveld » 20 april 2021, 16:12

Ik beweer toch nergens dat ETF's een crash zouden veroorzaken. Maar jij gooit market timing en stock picking op dezelfde hoop, terwijl je evengoed met indexfondsen aan market timing kan doen.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 april 2021, 16:24

r0477476 schreef: ↑20 april 2021, 15:54 Een thread over systematiek in beleggen gaat plots over discussie Actief-Passief beleggen, het lot van quasi 99% van alle threads op dit forum..
In dit topic is deze post de oorzaak daarvan n.m.i.: voor-de-luie-bijspaarder-t29948.html#p504944
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 april 2021, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 april 2021, 16:25

Natal schreef: ↑20 april 2021, 16:01 Een luie bijspaarder moet vooral op tijd een stukje beleggen als hij wat geld voor lange termijn kan missen. En dan vervolgens lui in zijn zetel gaan hangen, een terrasje doen, maar zeker niet aan zijn beleggingen denken.

Maar meestal kopen ze als de bakker loopt te stoefen over zijn beleggingen, en verkopen ze als ze op het nieuws horen dat de beurs op 1 week met 10% gedaald is. Het moeilijkste aan beleggen is om tegen het sentiment in te gaan. De beurs is gedaald, dat wordt een koopmoment. De beurs staat hoog .... drink een duvel en enjoy life.

Zelf ondervang ik dit door maandelijks te sparen in mijn Keyplan, los van enige GoGi of whatever. Roestige vastheid, elke maand opnieuw hetzelfde bedrag. En als er dan grotere budgetten zijn gaan die op dat moment naar de beurs. Met de jaren heb ik geleerd om niet te verkopen als het daalt, en na nog een paar jaar gebied, geleerd om bij te kopen na of tijdens een stevige correctie.

En of je dit via ETF, fonds, Holding, whatever doet .... dat is ondergeschikt aan het lui blijven.
Mooi gezegd!

Jeky
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Jeky
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeky » 20 april 2021, 16:42

annetje schreef: ↑20 april 2021, 16:04 Als ik het me goed herinner heb ik ooit eens een lijstje gezien van de holdings en GVV's (en vastgoedontwikkelaars) waarin ze 2-maandelijks bijkochten voor de luie bijspaarder.
Maar ik heb dat tijdschrift niet, dus kan het ook niet opzoeken.
Als je wil is dat wel mogelijk ... even gratis registreren en opzoeken in de blog.
Deze lijkt bij mij zelfs te werken zonder inloggen: https://www.mistermarket.be/zannas-mode ... -per-jaar/

Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Aerolla » 20 april 2021, 16:54

EarthNvstr1 schreef: ↑20 april 2021, 16:24
r0477476 schreef: ↑20 april 2021, 15:54 Een thread over systematiek in beleggen gaat plots over discussie Actief-Passief beleggen, het lot van quasi 99% van alle threads op dit forum..
In dit topic is deze post de oorzaak daarvan n.m.i.: voor-de-luie-bijspaarder-t29948.html#p504944
Ik reageerde op de stelling dat individuele aandelen het slechter deden dat ETF's, de post erboven...
En dat AB-Inbev daarvoor een bewijs was

Maar bon, ik zie al dat we hier vooral op de man willen spelen...
Of ik zal ervan uitgaan dat je je vergist hebt, kan gebeuren ^^

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 april 2021, 16:59

Aerolla schreef: ↑20 april 2021, 16:54 Ik reageerde op de stelling dat individuele aandelen het slechter deden dat ETF's, de post erboven...
En dat AB-Inbev daarvoor een bewijs was
Dat is wat jij in die post maakte van "Dus voor de luie spaarder lijkt me een brede ETF wel een goeie strategie."
En dat was ook niet het enige in die post.
Aerolla schreef: ↑20 april 2021, 16:54 Maar bon, ik zie al dat we hier vooral op de man willen spelen...
Nee, ik heb gewoon de post aangeduid.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 april 2021, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 20 april 2021, 17:00

Jeky schreef: ↑20 april 2021, 16:42 Deze lijkt bij mij zelfs te werken zonder inloggen: https://www.mistermarket.be/zannas-mode ... -per-jaar/
Nice! (edit: in de zin van "een concreet voorbeeld")
Hoe belegt ze in "goud" ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

56 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy