De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dat er naast zwart en wit (als dat al kleuren zijn) nog een hele schakering aan kleuren daartussen ligt.
Ja, 50 tinten grijs bijvoorbeeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad! 

De VIX-index staat op zijn laagste niveau in meer dan een jaar tijd: 16.57 De volatiliteit van de S&P500 zakt met de dag. Over het algemeen wordt kopen van opties daardoor interessanter. De schrijvers worden minder vergoed. Nemen van risico wordt minder beloond.
En het is couckenbak, couckenbak, ... !!!

Komt mooi vandaag.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Gisteren een webinar gevolgd via het VFB over Ekopak. Het verhaal is natuurlijk fantastisch, je zou er onmiddellijk in investeren. Soms te mooi om waar te zijn.
Maar zonder de cijfers in detail te bestuderen weet je natuurlijk niet of iets duur of goedkoop is. Heeft iemand zelf al eens een waarde berekend van het aandeel ?
Edit : kan iemand voor dit aandeel een aparte draad maken ?
De Euro Stoxx50 gaat vandaag voor het eerst in 13 jaar boven de 4.000 punten ...
Dan zie je dat het met de recordniveau's van de beurs nog wel meevalt, althans in Europa.
Dan zie je dat het met de recordniveau's van de beurs nog wel meevalt, althans in Europa.
Nu instappen is niet goed denk ,dit spelletje van steeds hogere beurskoersen gaat niet blijven duren ,winst nemen zou ik zeggen .
En in wat dan opnieuw beleggen ? Toch op cash-rekening ?
Ik begin toch ook een beetje hoogtevrees te krijgen. Ik heb al zeker een maand niks meer gekocht. Neem af en toe wat winst en toch lijkt er elke dag meer virtuele winst over. Als ik de evolutie van mijn port zie op amper twee maanden tijd
. Heel fijn, maar kan dit zo blijven duren?
Ik blijf voor het grootste deel ook bij de kikkers in de pot zitten. Bereid mij wel al voor op wat brandwonden
.

Ik blijf voor het grootste deel ook bij de kikkers in de pot zitten. Bereid mij wel al voor op wat brandwonden

Ik tracht niet te kijken naar de hoogte van de beurskoersen. Geen idee wat de markt gaat doen. Ik weet wel, of verwacht alvast, dat mijn bedrijven het de komende jaren goed gaan doen.
Probeer te beleggen in bedrijven, en niet in beurskoersen. Beleggen wordt dan een pak aangenamer.
Probeer te beleggen in bedrijven, en niet in beurskoersen. Beleggen wordt dan een pak aangenamer.
ASML behaalde afgelopen kwartaal een omzet van zo'n € 4,4 miljard met een brutomarge van 53,9%.
ASML rekent voor dit jaar niet langer op een omzetgroei van 12%, maar op 30% !
Het aandeel stijgt ruim 4% naar € 533.
ASML rekent voor dit jaar niet langer op een omzetgroei van 12%, maar op 30% !
Het aandeel stijgt ruim 4% naar € 533.

Biden stelt een capital gains tax voor.
Direct een grote impact op de Amerikaanse Beurzen. Europese beurzen iets minder diep in het rood
Direct een grote impact op de Amerikaanse Beurzen. Europese beurzen iets minder diep in het rood
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik ken weinig van amerikaanse fiscaliteit, maar hadden ze daar al geen capital gains tax, met uitzondering van hun variant op pensioenspaten?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024