ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: ING
Die moet je niet nemen als je die niet wil.
Niet nodig.
bedankt Haelewyn en jeff
-
ivoverhoeven
- Newbie

- Contacteer:
Ik zeg mijn ing zichtrekening op maar laat mijn ing spaarrekening staan. Ik ga werken met een referterekening bij een andere bank om op deze manier de spaarrekening van ing te bevragen
Dat stuk heb ik even gemist maar ik denk dat je het niet volledig begrijpt wat ik bedoel, Timo..Timoootjex schreef: ↑24 april 2021, 16:01 De kredietkaart van keytrade is geen krediet maar uitgesteld debet maar je kan er wel dingen mee kopen dat een kredietkaart vereisen want het is een visa kaart. Jamesken heeft dit eerder uitgelegd.
Naast de wetenschap van onze vriend Jamesken pratende dan :
Als ik vandaag iets uitgeef dat ik eind van de maand betaal is dat krediet en daar is een overeenkomst voor nodig die ik teken.
Ik bevestig dat ik het krediet vraag. De bank bevestigt dat ze het me willen toestaan.
Het bedrag is niet oneindig.
Het enige verschil tussen uitgestelde debet (KT dan zeker als voorbeeld) of een 'echte' kredietkaart (bv mijn Beobank Mastercard) is dat ik bij de eerste op het einde van de maand MOET betalen. Als ik niet kan moet ik nog een ander krediet nemen.
Met mijn Beobank Mastercard kan ik kiezen om aan het einde van de maand te betalen en geen intrest te betalen OF ik betaal het debetsaldo niet en ik betaal het af in een kredietovereenkomst die aan de kaart verbonden is.
De moraal van het verhaal : beiden zijn een vorm van kredietverlening.
Een uitgestelde debetkaart is een krediet maar van kortere duur.
Is iemand het daar niet mee eens ? Ik hoor het graag.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Dat klopt wel denk ik.
De uitleg bij --- geen reclame aub --- is deze
Uitgestelde debetkaart
De uitgestelde debetkaart werkt als een geldvoorschot voor een bepaald bedrag dat u moet terugbetalen op het einde van de maand nadat u uw kredietuittreksel hebt ontvangen. De uitgegeven som wordt automatisch afgehaald van uw rekening onder de vorm van een maandelijkse betaling. Als uw saldo niet voldoende is, zal u interest gebaseerd op het JKP moeten betalen.
Kredietkaart met kredietopening
Met dit type kredietkaart kan u wat men noemt een kredietlijn openen. Het kan worden beschouwd als een soort geldreserve op dewelke u oneindig een beroep kan doen, met die voorwaarde dat u elke maand een minimumbedrag terugbetaalt. Als de maandelijkse afbetaling niet gerespecteerd wordt, moet u interesten betalen op het resterende bedrag.
De uitleg bij --- geen reclame aub --- is deze
Uitgestelde debetkaart
De uitgestelde debetkaart werkt als een geldvoorschot voor een bepaald bedrag dat u moet terugbetalen op het einde van de maand nadat u uw kredietuittreksel hebt ontvangen. De uitgegeven som wordt automatisch afgehaald van uw rekening onder de vorm van een maandelijkse betaling. Als uw saldo niet voldoende is, zal u interest gebaseerd op het JKP moeten betalen.
Kredietkaart met kredietopening
Met dit type kredietkaart kan u wat men noemt een kredietlijn openen. Het kan worden beschouwd als een soort geldreserve op dewelke u oneindig een beroep kan doen, met die voorwaarde dat u elke maand een minimumbedrag terugbetaalt. Als de maandelijkse afbetaling niet gerespecteerd wordt, moet u interesten betalen op het resterende bedrag.
We zijn nieuwsgierig of je in die opzet zal slagen want haelewyn haalde in dit topic de bepalingen van ing aan waaruit blijkt dat je bij ing geen (tempo)spaarrekening kan hebben zonder ook een zichtrekening (Lion account) bij ing te hebben.ivoverhoeven schreef: ↑24 april 2021, 18:51 Ik zeg mijn ing zichtrekening op maar laat mijn ing spaarrekening staan. Ik ga werken met een referterekening bij een andere bank om op deze manier de spaarrekening van ing te bevragen
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn. Ik twijfel er aan of je plan zal lukken want van je spaarrekening bij ing kan je bovendien ook niet rechtstreeks overschrijven naar een rekening bij een andere bank.
Wij waren sowieso al aan het kijken om onze huidige woonlening bij ING te herfinancieren, en bovenop hun eigen teleurstellende aanbod is betalen voor een rekening de druppel.
Aangezien we beiden reeds een rekening hebben bij Keytrade is de kans groot dat we naar daar verhuizen, hoewel ik toch enkele voordelen van ING ga 'missen', zoals instantoverschrijving en integratie van Bancontact.
Aangezien we beiden reeds een rekening hebben bij Keytrade is de kans groot dat we naar daar verhuizen, hoewel ik toch enkele voordelen van ING ga 'missen', zoals instantoverschrijving en integratie van Bancontact.
Van een spaar naar een kantoor rekening en van daar naar externe bij andere bank kan wel.
Estate Guru believer.
Platin : als ze op aanvraag gewoon de zichtrekening afsluiten zonder meer gaan ze wel moeten doen zoals je zegt.
Zonder zichtrekening en kaart zal je je spaarrekening nergens meer kunnen zien, je zal hem niet geautomatiseerd kunnen afsluiten in de app. Ze sturen voor zover ik weet geen uittreksels. Alles gaat online.
Je zal de rekening niet stap voor stap kunnen leeghalen. Afsluiten zal alleen kunnen in een kantoor.
Ofwel laten ze jou op toe om de zichtrekening af te sluiten of ze sluiten de tempo mee af omdat je niet meer volgens de voorwaarden geld kan afhalen etc.
Dan verlies je mogelijk getrouwheidspremie.
Misschien kan je de helpdesk bellen.. zij weten misschien welke van de twee pistes er wordt gevolgd.
Zonder zichtrekening en kaart zal je je spaarrekening nergens meer kunnen zien, je zal hem niet geautomatiseerd kunnen afsluiten in de app. Ze sturen voor zover ik weet geen uittreksels. Alles gaat online.
Je zal de rekening niet stap voor stap kunnen leeghalen. Afsluiten zal alleen kunnen in een kantoor.
Ofwel laten ze jou op toe om de zichtrekening af te sluiten of ze sluiten de tempo mee af omdat je niet meer volgens de voorwaarden geld kan afhalen etc.
Dan verlies je mogelijk getrouwheidspremie.
Misschien kan je de helpdesk bellen.. zij weten misschien welke van de twee pistes er wordt gevolgd.
"ivoverhoeven schreef: ↑Gisteren 18:51
Ik zeg mijn ing zichtrekening op maar laat mijn ing spaarrekening staan. Ik ga werken met een referterekening bij een andere bank om op deze manier de spaarrekening van ing te bevragen"
Hier antwoord van kantoorhouder:" Voor het beheer van dit type spaarrekening, dient u als klant eigenlijk steeds te werken via Home’Bank. Dit zowel voor wijzigingen als sluiting. Indien de zichtrekening niet meer zou bestaan, dan verliest u uw toegang tot Home’Bank.
Dit zorgt er spijtig genoeg voor dat de zichtrekening inderdaad nog nodig is."
om jou zichtrekening leeg te maken en sluiten met mogelijke vaste betalingen en domiciliëringen zou je kunnen gebruik maken van de 'bankoverdrachtdienst' van nieuwe of jou andere bank.
Ik zeg mijn ing zichtrekening op maar laat mijn ing spaarrekening staan. Ik ga werken met een referterekening bij een andere bank om op deze manier de spaarrekening van ing te bevragen"
Hier antwoord van kantoorhouder:" Voor het beheer van dit type spaarrekening, dient u als klant eigenlijk steeds te werken via Home’Bank. Dit zowel voor wijzigingen als sluiting. Indien de zichtrekening niet meer zou bestaan, dan verliest u uw toegang tot Home’Bank.
om jou zichtrekening leeg te maken en sluiten met mogelijke vaste betalingen en domiciliëringen zou je kunnen gebruik maken van de 'bankoverdrachtdienst' van nieuwe of jou andere bank.
Zeer benieuwd naar het antwoord. De kantoorhouder hier in de buurt wimpelt mij meestal makkelijk af met korte standaardantwoorden. Hadden we niet die belachelijk hoge notariskosten gehad dan waren we al lang weg bij ING.tomd schreef: ↑24 april 2021, 09:43 voor de mensen die ook een hypothecaire lening bij ING hebben:
is het geen optie dat we dit gewoon massaal gaan betwisten?
dit is indertijd ook gebeurd toen de 2de bankkaart gekoppeld aan de zichtrekening betalend werd.
we hebben toen nadien vrijstelling gekregen.
ik heb alvast mijn vraag verstuurd met de vraag welke keuze ik krijg:
- afschaffing verplichting (omwille van lening) om mijn zichtrekening bij hen te hebben
- vrijstelling
groeten
Tom
In los gedeelte vervroegd af.
Ik zal de 1,90 méér dan uitsparen. In de kering snijden ze in hun vel.
Ik zal de 1,90 méér dan uitsparen. In de kering snijden ze in hun vel.
"door ivoverhoeven » Gisteren 18:51
Als gij nu een gratis zichtrekening hebt volgens info van kantoorhouder kunt gij niet alleen de zichtrekening afzeggen.
neem contact met je kantoorhouder en laat het weten.
hier antwoord van mijn kantoorhouder:" Voor het beheer van dit type spaarrekening, dient u als klant eigenlijk steeds te werken via Home’Bank. Dit zowel voor wijzigingen als sluiting. Indien de zichtrekening niet meer zou bestaan, dan verliest u uw toegang tot Home’Bank.
Als gij nu een gratis zichtrekening hebt volgens info van kantoorhouder kunt gij niet alleen de zichtrekening afzeggen.
neem contact met je kantoorhouder en laat het weten.
hier antwoord van mijn kantoorhouder:" Voor het beheer van dit type spaarrekening, dient u als klant eigenlijk steeds te werken via Home’Bank. Dit zowel voor wijzigingen als sluiting. Indien de zichtrekening niet meer zou bestaan, dan verliest u uw toegang tot Home’Bank.
Wat dacht je hiervan:RumaNoV schreef: ↑25 april 2021, 15:38Zeer benieuwd naar het antwoord. De kantoorhouder hier in de buurt wimpelt mij meestal makkelijk af met korte standaardantwoorden. Hadden we niet die belachelijk hoge notariskosten gehad dan waren we al lang weg bij ING.tomd schreef: ↑24 april 2021, 09:43 voor de mensen die ook een hypothecaire lening bij ING hebben:
is het geen optie dat we dit gewoon massaal gaan betwisten?
dit is indertijd ook gebeurd toen de 2de bankkaart gekoppeld aan de zichtrekening betalend werd.
we hebben toen nadien vrijstelling gekregen.
ik heb alvast mijn vraag verstuurd met de vraag welke keuze ik krijg:
- afschaffing verplichting (omwille van lening) om mijn zichtrekening bij hen te hebben
- vrijstelling
groeten
Tom
Beste,
De nieuwe maandelijkse bijdrage voor de ING Lion Account geldt niet voor iedereen.
De ING Lion Accounts die worden gebruikt om een hypotheek af te lossen, zijn vrijgesteld van de bijdrage.
U zal hiervoor nog een bericht ontvangen.
Fijne dag.
Met vriendelijke groeten,