Belastingaangifte 2021: tax-on-web opent 5 mei 2021
Re: Belastingaangifte 2021: tax-on-web opent 5 mei 2021
er zitten precies nog wel wat bugs in bv bij de leningen. Ik probeer later nog eens 
edit: Het lag effectief aan mijzelf. Tis ok.

edit: Het lag effectief aan mijzelf. Tis ok.
Verleden jaar moest 'Effectenrekeningen' (1072-92 en 2072-62) invullen. Ik vind dit niet terug in de huidige aangifte onder Vak XIII. Is dit normaal?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb mijn voorstel van vereenvoudigde aangifte gekregen en wonderlijk waar krijg ik terug had ik echt niet verwacht. Het bedrag is lager dan vorig jaar maar het is nog steeds een flinke som. En ik die dacht dat ik door corona en medisch deeltijds meer belastingen ging betalen 

@NTO, wat bedoel je met ja? Ik zie dat ik niet zie waar ik het kan invullen voor de aanslag van verleden jaar.
Dit jaar werd een deel van mijn loon voor het eerst uitbetaald in 'auteursrechten'.
Hiervoor ontving ik een Fiche 281.45 naast de gebruikelijke fiche 281.10.
Moet ik hier in mijn personenbelasting iets van vermelden? Er is alvast niets automatisch ingevuld.
Hiervoor ontving ik een Fiche 281.45 naast de gebruikelijke fiche 281.10.
Moet ik hier in mijn personenbelasting iets van vermelden? Er is alvast niets automatisch ingevuld.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
@NTO, bedankt, ik had het niet begrepen.
Ik heb jaren geleden al eens aan mijn werkgever gevraagd om minder voorheffing in te houden zodat mijn maandelijks nettoloon hoger is en ik geen gratis lening aan de staat hoef te geven. Werkgever gaf aan dat zij reeds het wettelijke minimum inhouden.
En toch is ook dit jaar de teruggave weer bijna twee maandsalarissen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor de feedback. Mooi voor joualvh schreef: ↑5 mei 2021, 16:45Ik heb jaren geleden al eens aan mijn werkgever gevraagd om minder voorheffing in te houden zodat mijn maandelijks nettoloon hoger is en ik geen gratis lening aan de staat hoef te geven. Werkgever gaf aan dat zij reeds het wettelijke minimum inhouden.
En toch is ook dit jaar de teruggave weer bijna twee maandsalarissen.

Moest het zo,gemakkelijk zijn, zou iedereen vragen om niks in te laten houden en via voorafbetaling nog een voordeel bijeen schrapen. De inhoudingen bedrijfsvoorheffing worden opgelegd : https://financien.belgium.be/nl/onderne ... berekening