Belastingaangifte 2021: tax-on-web opent 5 mei 2021
Re: Belastingaangifte 2021: tax-on-web opent 5 mei 2021
Dat is niet mogelijk! Alles ligt wettelijk vast.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Vermits de staat tegenwoordig aan een negatieve rente leent zou je blij moeten zijn dat ze jou de "gunst" verlenen van een renteloze lening

Nee, want dan maakt de staat verlies. En dus wij allemaal want we gaan dat moeten betalen.MoreOrLess schreef: ↑5 mei 2021, 17:14Vermits de staat tegenwoordig aan een negatieve rente leent zou je blij moeten zijn dat ze jou de "gunst" verlenen van een renteloze lening![]()
![]()
En zolang wij kunnen sparen/beleggen aan meer dan 0% doen we persoonlijk verlies als we een renteloze lening toestaan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Even na gekeken, lijkt in orde, maar natuurlijk staat de RV die je kan terugvorderen niet tussen de vakjes "die u vorig jaar heeft ingevuld". Buitenlandse rekening zijn ze niet vergeten
.

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ja, binnen grenzen.
Je kunt aan je werkgever vragen de voorheffing aan te passen, binnen bepaalde grenzen.
Wie zelfstandige inkomsten heeft, moet dit zelf schatten en voorafbetalen.
Wie ziekte-uitkering e.d. heeft, ziet de voorheffing. Als dit te laag is, kun je extra voorafbetalingen doen, wat een belastingkorting oplevert.
Ik heb mijn voorstel vereenvoudigde aangifte gekregen.
In tegenstelling tot vorige jaren moet ik nu betalen.
Wat me opviel was :
Code1106 .... 233,93 ( Ki gebouwen die U niet verhuurt,of verhuurt aan natuurlijke personen enz. )
Dit bedrag wordt bij de verrekening verhoogd tot 606,20, met gevolg dat ik nu moet betalen..
Ik verhuur geen eigendom en dit is de eerste keer dat ik dit op mijn aangifte zo zie verschijnen..
De voorgande jaren werd dit nooit zo weergegeven, ik dacht dat als je in je eigen woning verblijft dit KI tot nu herleid werd???
In tegenstelling tot vorige jaren moet ik nu betalen.
Wat me opviel was :
Code1106 .... 233,93 ( Ki gebouwen die U niet verhuurt,of verhuurt aan natuurlijke personen enz. )
Dit bedrag wordt bij de verrekening verhoogd tot 606,20, met gevolg dat ik nu moet betalen..
Ik verhuur geen eigendom en dit is de eerste keer dat ik dit op mijn aangifte zo zie verschijnen..
De voorgande jaren werd dit nooit zo weergegeven, ik dacht dat als je in je eigen woning verblijft dit KI tot nu herleid werd???
-
- VIP member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
NTO schreef: ↑5 mei 2021, 17:26Ja, binnen grenzen.
Je kunt aan je werkgever vragen de voorheffing aan te passen, binnen bepaalde grenzen.
Wie zelfstandige inkomsten heeft, moet dit zelf schatten en voorafbetalen.
Wie ziekte-uitkering e.d. heeft, ziet de voorheffing. Als dit te laag is, kun je extra voorafbetalingen doen, wat een belastingkorting oplevert.
Er zijn geen bepaalde grenzen . Alles is vastgelegd de schalen bedrijfsvoorheffing worden elk jaar aangepast en voorzien niet in een door de werkgever aan te passen bedrag, tenzij men meer wil laten afhouden (maar dan kan je beter een voorafbetaling doen)
Dus ja de werkgever kan het aanpassen, maar niet verlagen enkel de inhouding verhogen
https://financien.belgium.be/nl/onderne ... berekening
Bij mij kwam hier ook onverwacht een bedrag tevoorschijn. Toen ik echter de vragen in de bijhorende wizard beantwoordde wist de wizard mij te vertellen dat ik deze vakken niet mag invullen. Dus heb dit bedrag terug verwijderd.
EarthNvstr1 schreef: ↑5 mei 2021, 16:50 Dat komt omdat je veel in mindering kan brengen ... wees blij zou ik zeggen![]()
't Is niet dat ik niet blij ben hoor, maar ik zou het nog liever anders zien

't Is weer ingevuld, volgnummer 7000 en nog wat. Teruggave ongeveer een kwart van het volgnummer. Maar daar zal wel geen relatie tussen zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik sta er van versteld dat er zovelen op dag 1 dit doen... is daar een reden voor ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nee, want dan zou je liefst wachten tot je volgnummer in de honderdduizend zit

Vereenvoudigd voorstel ook eens bekeken, ga een stuk meer terugkrijgen dankzij het feit dat ik sinds augustus vorig jaar geen inkomsten meer heb (nu ja, belastingsvrije inkomsten in mijn geval). Gaat mijn tijdelijke werkloosheid wegens corona dus niet meer kosten

Enerzijds wat competitie om bij de eersten te zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑5 mei 2021, 19:35 Ik sta er van versteld dat er zovelen op dag 1 dit doen... is daar een reden voor ?
Anderzijds kwestie van er vanaf te zijn.
Tenslotte veel leedvermaak wanneer de einddatum in zicht komt of al gepasseerd en mensen in mijn omgeving in paniek zijn wegens vergeten ...
Nummertje 8053
Vorige keer rond de 4600€ terug, nu 2500€ terug.
toch wel groot verschil.
Zelf 4,5 week technisch werkloos geweest tijdens coronasluiting maart/april 2020, partner een vijftal weken op ziekenkas in vergelijk met voorgaand jaar.

Vorige keer rond de 4600€ terug, nu 2500€ terug.

Zelf 4,5 week technisch werkloos geweest tijdens coronasluiting maart/april 2020, partner een vijftal weken op ziekenkas in vergelijk met voorgaand jaar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior