Bij welke banken kan je een bullet krediet krijgen?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij welke banken kan je een bullet krediet krijgen?
Bij welke banken kan je een bulletlening aangaan?
Ik wil dit soort lening aangaan om een appartement te kopen dat ik ga verhuren.
Ik heb de vraag al bij verschillende banken gesteld, en de meeste banken willen dit precies niet
of enkel maar in combinatie met een hypotheek bij de notaris.
Ik wil niet de kosten maken om een nieuwe hypotheek bij de notaris te nemen
(mijn bestaande lening en hypotheek zijn reeds gelicht 30 jaar geleden)
maar een hypotheek belofte kan wel.
En tot hoeveel procent van de waarde het vastgoed mag je de lening nemen?
Het geld voor de aankoop heb al in bezit, dus in principe heb ik geen lening nodig, maar om fiscaal te optimaliseren is een lening wel interessant in mijn geval.
Ik wil dit soort lening aangaan om een appartement te kopen dat ik ga verhuren.
Ik heb de vraag al bij verschillende banken gesteld, en de meeste banken willen dit precies niet
of enkel maar in combinatie met een hypotheek bij de notaris.
Ik wil niet de kosten maken om een nieuwe hypotheek bij de notaris te nemen
(mijn bestaande lening en hypotheek zijn reeds gelicht 30 jaar geleden)
maar een hypotheek belofte kan wel.
En tot hoeveel procent van de waarde het vastgoed mag je de lening nemen?
Het geld voor de aankoop heb al in bezit, dus in principe heb ik geen lening nodig, maar om fiscaal te optimaliseren is een lening wel interessant in mijn geval.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bij welke banken kan je een bullet krediet krijgen?
Bij Bank van Breda kan het zeker, als je in hun profiel past.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Estate Guru believer.
Als je geen lening nodig hebt , is kontant betalen de beste optimalisatie..Spaardertjes schreef: ↑16 mei 2021, 17:05
Je bent altijd meer kwijt aan intresten enz.. als je leent dan dat je kontant betaald..
Zo'n jaren 90 layout

-
- Verbannen Gebruiker
Nagelmackers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt. Voor elke 2 euro interest die je betaalt heb je maar 1 euro fiscaal voordeel. Dus niet lenen is beter.ludo schreef: ↑16 mei 2021, 18:23Als je geen lening nodig hebt , is kontant betalen de beste optimalisatie..Spaardertjes schreef: ↑16 mei 2021, 17:05
Je bent altijd meer kwijt aan intresten enz.. als je leent dan dat je kontant betaalt..
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Met een lening creëer je een hefboomeffect op je eigen vermogen bij verhuur van eigendommen.
Het is dus zelfs onverstandig om niet te lenen voor een beleggingsvastgoed, zelfs al heb je het geld.
Ik ben wel akkoord dat er voor een eigendom eigen gebruik geleend wordt met een maximum voor het gedeelte dat fiscaal voordeel geeft, max. 2280 per jaar, dacht ik.
Het is dus zelfs onverstandig om niet te lenen voor een beleggingsvastgoed, zelfs al heb je het geld.
Ik ben wel akkoord dat er voor een eigendom eigen gebruik geleend wordt met een maximum voor het gedeelte dat fiscaal voordeel geeft, max. 2280 per jaar, dacht ik.
Nieuwe leningen voor de eigen woning geven enkel in Wallonië nog een belastingvoordeel. Vlaanderen schafte dat sinds 2020 af en Brussel reeds in 2017.
Sorry maar voor mij niet duidelijk - hierboven wordt vermeld beter niet lenen, en in deze quote staat vermeld, beter wél lenen. Kan dit eventueel uitgewerkt worden met een voorbeeld. Stel je wilt een appartement kopen van 250.000 euro met een bullet-lening. Kost = Totaal terugebtaling lening (= ?? euro) MIN fiscaal voordeel (hoe bereken je dit ?) zou dan minder zijn dan 250.000 euro indien lenen beter is ?? bedankt dat een rekenwonder dat wil uitrekenenOLife schreef: ↑16 mei 2021, 22:23 Met een lening creëer je een hefboomeffect op je eigen vermogen bij verhuur van eigendommen.
OP Defa finance kun je dat allemaal tot op de centiem zelf berekenen.
Zelf huiswerk maken kan nooit kwaad.
En in na Covid tijden hebben ze in Brussel centjes nodig.
Vermits de roerende voorheffing al 30 % is en veel centjes nodig denk dat huur ontvangsten wel eens in het vizier
gaan komen of nog beter K.i.
De berekening kan dan meteen over boord.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij de aankoop van een opbrengsteigendom, kan je onder andere de interest van een lening voor vastgoed aftrekken.
Je verhoogd KI van je verhuurd vastgoed wordt normaal belast aan de hoogste belastingsvoet in je aangifte.
Hoeveel % dat juist is zal afhangen van je inkomen, ik denk tussen de 20 à 50%.
Je verhoogd KI van je verhuurd vastgoed wordt normaal belast aan de hoogste belastingsvoet in je aangifte.
Hoeveel % dat juist is zal afhangen van je inkomen, ik denk tussen de 20 à 50%.
Ik denk dat elke bank een bulletlening kan aanbieden. Wij hebben net eentje afgesloten bij Belfius voor de gedeeltelijke aankoop van ons huis (ook nog andere hypothecaire lening er naast). Je kan proberen onderhandelen voor enkel een controlehypotheek. Dan zijn de kosten relatief laag.
Wat was het JKP % van je bulletlening?Jolienb schreef: ↑18 mei 2021, 13:20 Ik denk dat elke bank een bulletlening kan aanbieden. Wij hebben net eentje afgesloten bij Belfius voor de gedeeltelijke aankoop van ons huis (ook nog andere hypothecaire lening er naast). Je kan proberen onderhandelen voor enkel een controlehypotheek. Dan zijn de kosten relatief laag.
Dat JKP klopt niet bij ons aangezien we nog extra kortingen kregen en enkel een controlehypotheek van €25k moesten nemen. We hebben 0,45 rente voor 5 jaar vast. Daarnaast hebben we nog een relatief goedkope schuldsaldo. We hadden €250 dossierkosten voor 4 leningen (we hadden naast de bullet nog 3 hypothecaire leningen afgesloten voor ons project) dus dat aandeel viel ook goed mee. Dus sowieso een JKP van 0,65 ofzo.