auto nodig 10 maanden. Wat zou u doen?
-
- Newbie
- Contacteer:
auto nodig 10 maanden. Wat zou u doen?
Beste,
Ik heb gedurende 10 maanden een wagen nodig in afwachting van een bedrijfswagen.
Volgens het internet koop ik best een occasie (1-3j oud) om deze daarna weer door te verkopen.
Heeft u nog bijkomende tips om de kost zo laag mogelijk te houden? Bedankt.
Ik heb gedurende 10 maanden een wagen nodig in afwachting van een bedrijfswagen.
Volgens het internet koop ik best een occasie (1-3j oud) om deze daarna weer door te verkopen.
Heeft u nog bijkomende tips om de kost zo laag mogelijk te houden? Bedankt.
Re: auto nodig 10 maanden. Wat zou u doen?
Ik heb overlaatst een auto moeten verkopen voor iemand en dat ging enorm slecht.
Ik had het voertuig bij een bevriende garagehouder gezet. Na drie maanden stond mijn auto er nog en al zijn auto's ook.
Occasies : meer aanbod dan vraag en net daarom zou ik die keuze niet maken.
Wat je wel zou kunnen doen is een heel goedkope auto kopen (>10 jaar oud, 3000 euro, gekeurd) waar je vertrouwen in hebt en die dan voor oud ijzer wegdoen als je er niets meer van kan krijgen.
Koop bv. een goed werkende Toyota. Die raak je wel kwijt en die vallen niet in panne.
Hou rekening met de eenmalig te betalen BIV.
Neem bijgevolg een benzine .. voor diesel is dat altijd duur.
Neem een onpopulair maar redelijk degelijk merk, bv Daihatsu, Mitsubishi, ...
Ik ken nog iemand die bezig is met deelauto's.
Waarschijnlijk kan je wel een goede deal krijgen als je voor 10 maanden ineens er eentje neemt.
Ik had het voertuig bij een bevriende garagehouder gezet. Na drie maanden stond mijn auto er nog en al zijn auto's ook.
Occasies : meer aanbod dan vraag en net daarom zou ik die keuze niet maken.
Wat je wel zou kunnen doen is een heel goedkope auto kopen (>10 jaar oud, 3000 euro, gekeurd) waar je vertrouwen in hebt en die dan voor oud ijzer wegdoen als je er niets meer van kan krijgen.
Koop bv. een goed werkende Toyota. Die raak je wel kwijt en die vallen niet in panne.
Hou rekening met de eenmalig te betalen BIV.
Neem bijgevolg een benzine .. voor diesel is dat altijd duur.
Neem een onpopulair maar redelijk degelijk merk, bv Daihatsu, Mitsubishi, ...
Ik ken nog iemand die bezig is met deelauto's.
Waarschijnlijk kan je wel een goede deal krijgen als je voor 10 maanden ineens er eentje neemt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Financieel gezien is koop en verkoop het interessantst.
Maar zoals al aangehaald, het kan wel een eind duren eer u uw auto terug verkocht krijgt.
Maar zoals al aangehaald, het kan wel een eind duren eer u uw auto terug verkocht krijgt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Een auto met schade is ook goedkoper in aankoop. Rijdt soms nog volledig perfect. Koop er eentje voor de prijs van het oud ijzer ongeveer...
Ik heb 2 auto's in mijn bezit gehad, allebei > 3 jaar mee gereden, gekocht voor < 500 EUR en verkocht voor > 100 EUR.
Als je wat rondkijkt en weinig eisen stelt kan het dus zeker.
Als je wat rondkijkt en weinig eisen stelt kan het dus zeker.
Ik zou inderdaad ook een oud knarretje komen met een zuinige kleine benzinemotor. Genre Opel Corsa 1.0. Heeft een mussendorst en is een betrouwbaar karretje. Ik heb er eens eentje meegekregen als vervangwagentje. Het dingetje had 240.000 km en reed best nog prettig. Verbruik was nog geen 5 liter en ik reed er best pittig mee want met zo'n dingetje moet je constant plankgas rijden als je wat wil opschieten.
Met wat geluk raak je het weer kwijt voor de prijs die je ervoor hebt gegeven.
Met wat geluk raak je het weer kwijt voor de prijs die je ervoor hebt gegeven.
Iets overeenkomen met de garage waar je je bedrijfswagen gaat bestellen is ook een mogeljkheid..
-
- Newbie
- Contacteer:
iemand stelde me "short term lease" voor. Iemand hier ervaring mee? Bedankt.
Is de wagen echt nodig? Kan je niet met openbaar vervoer, deelwagen en in slechtste geval taxi rondkomen?
Aankoop, BIV, rijtaks, verzekering, brandstof, opnieuw verkoop (keuring)
€1000 - €3000, €250, €250, €400, ?, €30 (+gedoe van verkoop)
Je bent al gemakkelijk tussen €1.900 en €4.000 kwijt zonder ook maar 1 meter te hebben gereden. Je zal een stuk nog kunnen recupereren door de verkoop maar dat is dan een heel gedoe.
Als het echt een eigen wagen moet zijn kan je gewoon zoeken naar "de goedkoopste" wagen die je kan vinden die gekeurd is. Doe er een testrit mee en als die ergens prima kan rijden zou ik die kopen (mits natuurlijk dat BIV en rijtaks niet te hoog is).
Neem bij voorkeur iemand met je mee dat iets van wagen af weet om te bepalen of die wagen het nog 10 maand vol kan houden. Eventueel kan je natuurlijk ook die wagen brengen bij een VAB diagnose centrum (https://www.vab.be/nl/auto/diagnosecentrum). Die doen uitgebreidere controles en daar simpelweg vragen "gaat die wagen het nog 10 maand volhouden?".
Eenmaal 10 maand voorbij is, kan je hem terug verkopen (hopen op een nieuwe groene kaart bij autokeuring) of verkopen voor export / oud ijzer.
Ik geloof echt dat je voor €1.000 met gemak een wagen kan vinden die nog 10 maand rond kan rijden. Het zal dan wel een rammelbak zijn, maar 2dehands staan er niet voor niets al snel 5 Toyota Scarlet te koop onder de €1.000.
Je bent al gemakkelijk tussen €1.900 en €4.000 kwijt zonder ook maar 1 meter te hebben gereden. Je zal een stuk nog kunnen recupereren door de verkoop maar dat is dan een heel gedoe.
Als het echt een eigen wagen moet zijn kan je gewoon zoeken naar "de goedkoopste" wagen die je kan vinden die gekeurd is. Doe er een testrit mee en als die ergens prima kan rijden zou ik die kopen (mits natuurlijk dat BIV en rijtaks niet te hoog is).
Neem bij voorkeur iemand met je mee dat iets van wagen af weet om te bepalen of die wagen het nog 10 maand vol kan houden. Eventueel kan je natuurlijk ook die wagen brengen bij een VAB diagnose centrum (https://www.vab.be/nl/auto/diagnosecentrum). Die doen uitgebreidere controles en daar simpelweg vragen "gaat die wagen het nog 10 maand volhouden?".
Eenmaal 10 maand voorbij is, kan je hem terug verkopen (hopen op een nieuwe groene kaart bij autokeuring) of verkopen voor export / oud ijzer.
Ik geloof echt dat je voor €1.000 met gemak een wagen kan vinden die nog 10 maand rond kan rijden. Het zal dan wel een rammelbak zijn, maar 2dehands staan er niet voor niets al snel 5 Toyota Scarlet te koop onder de €1.000.
Als je een auto koopt van pakweg 1000 euro, koop je de mizerie van iemand anders en heb je geheid binnen de kortste keren panne/problemen of kosten... .. Waarom denk je dat hij die weg doet???SMGGM schreef: ↑19 mei 2021, 16:34 Is de wagen echt nodig? Kan je niet met openbaar vervoer, deelwagen en in slechtste geval taxi rondkomen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn partner heeft ooit volgende gedaan (op mijn aanraden):
- jonge tweedehands (max. 1 jaar - weinig kms) gekocht bij Cardoen (was een Smart)
- na 1 jaar terug verkocht aan Cardoen voor ongeveer 2.000 EUR minder dan aankoopprijs
Is allemaal van een leien dakje gelopen
- jonge tweedehands (max. 1 jaar - weinig kms) gekocht bij Cardoen (was een Smart)
- na 1 jaar terug verkocht aan Cardoen voor ongeveer 2.000 EUR minder dan aankoopprijs
Is allemaal van een leien dakje gelopen

Als je met die wagen van 1000 EUR naar de VAB gaat gaan ze er vanalles op aan te merken hebben, wat niet wil zeggen dat er het eerste jaren iets aan is dat absoluut reparatie vereist. En dan VAB betalen en niet kopen?
Redenen waarom iemand een wagen van +/- 1000 EUR verkoopt zijn er genoeg. Heb dit jaren geleden ook 2 keer gedaan, was niks mis mee. Tweemaal firmawagen in mijn geval. Andere mogelijkheden zijn sterfgeval, ouderdom bestuurder, tijd voor iets anders, ...
Een was een oude auto met een bluts, geen probleem voor keuring.
Redenen waarom iemand een wagen van +/- 1000 EUR verkoopt zijn er genoeg. Heb dit jaren geleden ook 2 keer gedaan, was niks mis mee. Tweemaal firmawagen in mijn geval. Andere mogelijkheden zijn sterfgeval, ouderdom bestuurder, tijd voor iets anders, ...
Een was een oude auto met een bluts, geen probleem voor keuring.
Ik heb enkele jaren geleden , in 1980 , ook eens een tweedehandswagen van 5 jaar oud gekocht voor 1.000 euro/40.000 bef. Ondanks de lage kiometerstand (40.000 km bij aankoop) stond deze om de haverklap bij de dealer voor één of andere reparatie.
Enkele jaren,/////, zijn er wel 41 ondertussen..
De heer garagist zal u wel dankbaar geweest zijn voor de goede business!