Wie laat zich vaccineren?
Re: Wie laat zich vaccineren?
Mn vrouw, dochter, mn vader en moeder en ik wezijn allemaal besmet geraakt en goed gerecupereerd. Ik geloof niet in mondmaskers. Het is een deel van ons leven geworden en een Corona-besmetting heeft me tot andere inzichten gebracht over het virus.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Het lijkt logisch dat zij die ervoor kiezen om niet aan de samen-leving deel te nemen, niet aan die samenleving deel nemen, en er zeker moet verhinderd worden dat ze die samenleving in gevaar brengen.sintorama schreef: ↑8 juni 2021, 17:23 Misschien nog toevoegen dat ik niet voor een verplichte vaccinatie pleit. Ik vind dat er voldoende mogelijkheden zijn om vaccinweigeraars te overtuigen. Ik denk aan: verplicht mondmasker dragen en/of een soort van merkteken, extra belasting heffen om de kosten van de pandemie te verhalen, reisverbod, verbod op uitoefenen van beroepen waarbij social distancing niet mogelijk is, verbod op deelnamen aan grote bijeenkomsten (festivals, maar ook drukke winkelstraten),...
Kunnen we dit eisen als maatschappij? Ja.
Het lijkt me ook logisch dat de leden van de samenleving de regels van die samenleving bepalen, en zichzelf mogen beveiligen zoals nodig.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed voor jou/jullie.
Echter... ik denk dat niet *iedereen* dergelijke positieve ervaring met corona heeft.
Wat zijn jouw "andere inzichten" dan tegenover toen je nog niet besmet was ?
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Er komt meer en meer bewijs dat je opgebouwde immuniteit wel eens heel lang zou kunnen doorwerken. Medisch gezien heeft het niet echt veel zin om je te vaccineren.
No point vaccinating those who’ve had COVID-19: Findings of Cleveland Clinic study
Dit gezegd zijnde: ik heb de ziekte ook doorgemaakt en na de laatste controle zat mijn bloed nog vol antistoffen, maar morgen ga ik toch om mijn eerste Pfizershot. Niet omwille van de immuniteit maar wel om het gezeik van vaccinpaspoorten en tutti quanti te vermijden. Eerder baat het niet, dan schaadt het niet. Als je merkt hoe de totalitairen weer van onder de stenen komen gekropen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik doe het persoonlijk rustiger aan en zal het rustiger blijven aan doen. Dat 'uitzieken' heeft me deugd gedaan.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2021, 20:03Goed voor jou/jullie.
Echter... ik denk dat niet *iedereen* dergelijke positieve ervaring met corona heeft.
Wat zijn jouw "andere inzichten" dan tegenover toen je nog niet besmet was ?
Ik ben niet een persoon die veel ziek is, maar eens om de twee jaar heb ik eens het vervelende Noro-virus of een zeer zware verkoudheid. Oncomfortabel, maar niet ziek genoeg om te werken. Nu ga ik thuis blijven.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Als je van de duivel spreekt. Wij hebben 10 minuten geleden onze brief gekregen en zullen ons ook laten vaccineren met Pfizer.CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2021, 20:12Er komt meer en meer bewijs dat je opgebouwde immuniteit wel eens heel lang zou kunnen doorwerken. Medisch gezien heeft het niet echt veel zin om je te vaccineren.
No point vaccinating those who’ve had COVID-19: Findings of Cleveland Clinic study
Dit gezegd zijnde: ik heb de ziekte ook doorgemaakt en na de laatste controle zat mijn bloed nog vol antistoffen, maar morgen ga ik toch om mijn eerste Pfizershot. Niet omwille van de immuniteit maar wel om het gezeik van vaccinpaspoorten en tutti quanti te vermijden. Eerder baat het niet, dan schaadt het niet. Als je merkt hoe de totalitairen weer van onder de stenen komen gekropen...

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wederom leuk voor jou/jullie!
Kan je ook begrijpen dat het niet voor *iedereen* "uitzieken" was of zal zijn ?
Niet ziek genoeg om te werken ?!?
Net niet ziek genoeg
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Good for you. Ik geef eerlijk toe dat ik bij AZ misschien wel ging gepast hebben. Mijn vrouw heeft haar eerste inenting met Pfizer ook al achter de rug zonder de minste bijwerking.
En moest ik 30 jaar zijn zoals Aerolla dan liet ik het waarschijnlijk helemaal aan mij voorbijgaan.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zoals ik hier eerder heb gepost. J&J en AZ ging ik ook niet laten inspuiten.CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2021, 20:25Good for you. Ik geef eerlijk toe dat ik bij AZ misschien wel ging gepast hebben. Mijn vrouw heeft haar eerste inenting met Pfizer ook al achter de rug zonder de minste bijwerking.
En moest ik 30 jaar zijn zoals Aerolla dan liet ik het waarschijnlijk helemaal aan mij voorbijgaan.
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag toevallig een gesprekje gehad met een uitgenodigde die dolbij was dat hij J&J kreeg ingespoten.
Wou absoluut geen Pfizer want daar van was bewezen dat over twee tot drie jaar je DNA volledig zou worden aangetast.

Dat wordt dus over enkele jaren lachen geblazen.
Covid-19 heeft me nog meer geleerd dat je moet gelukkig zijn met het gewone en ik volg hier de stelling ook van psychiater Dirk De Wachter.
De aantasting van DNA daar geloven veel mensen in.David_DeWa schreef: ↑8 juni 2021, 20:33Vandaag toevallig een gesprekje gehad met een uitgenodigde die dolbij was dat hij J&J kreeg ingespoten.
Wou absoluut geen Pfizer want daar van was bewezen dat over twee tot drie jaar je DNA volledig zou worden aangetast.![]()
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vooral mensen die geen dokter of geen bioloog zijn.GroupB schreef: ↑8 juni 2021, 20:41De aantasting van DNA daar geloven veel mensen in.David_DeWa schreef: ↑8 juni 2021, 20:33
Vandaag toevallig een gesprekje gehad met een uitgenodigde die dolbij was dat hij J&J kreeg ingespoten.
Wou absoluut geen Pfizer want daar van was bewezen dat over twee tot drie jaar je DNA volledig zou worden aangetast.![]()
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.