Wie laat zich vaccineren?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wie laat zich vaccineren?
Ik heb mijn DNA al voldoende verspreid. Ik ben niet zinnens dit nog te doen. Dus daar kan ik mee leven

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2021, 20:46Ik heb mijn DNA al voldoende verspreid. Ik ben niet zinnens dit nog te doen. Dus daar kan ik mee leven![]()
![]()

The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
En waarom ik kritisch ben
- Als overheid zijnde zo zwaar met geld smijten dat gaat er bij mij niet in. Steunmaatregelen zijn vaak maar een doekje voor het bloeden. Men zou beter direct veel zaken laten failliet gaan.
- Testcentra worden nu gebruikt om mensen toch op reis te laten gaan en waarschijnlijk zullen ze nog gebruikt worden om de festivalgangers te screenen.
Mensen moeten terug leren nederig zijn en minder decadent.
- Als overheid zijnde zo zwaar met geld smijten dat gaat er bij mij niet in. Steunmaatregelen zijn vaak maar een doekje voor het bloeden. Men zou beter direct veel zaken laten failliet gaan.
- Testcentra worden nu gebruikt om mensen toch op reis te laten gaan en waarschijnlijk zullen ze nog gebruikt worden om de festivalgangers te screenen.
Mensen moeten terug leren nederig zijn en minder decadent.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Of dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars..
De graaiers is het probleem niet de overheid.
Typische kudde mentaliteit de overheid zijn schuld.
Of Van Grieken een crisis gaat kunnen oplossen.
Langs de wal staan de beste schippers.
En de kudde volgt diegenen die aan wal staan.
Estate Guru believer.
Terzijde: ik weet niet wat Dirk De Wachter zou vinden van deze site spaargids.be. In elk geval zou hij over het aandelen-gedeelte sterk verontwaardigd zijn. Zijn steeds maar herhaalde speedboot metafoor is in linkse middens al 10 jaar een klassieker.
Ik vergelijk onze tijdgeest met een speedboot, TINA genaamd: There Is No Alternative. Die boot vaart heel snel, en vooraan staan blitse jongens in dure pakken met hun haren in de wind magnumflessen champagne leeg te spuiten, terwijl hun mooie vrouwen kirren van plezier. Maar achteraan vallen mensen uit de boot, omdat het zo snel gaat en er geen relingen zijn. Door het geraas horen de succesboys dat niet. En achter die speedboot varen wij, de psychiaters en de psychologen, in rubberbootjes. Wij vissen de overboord gevallen sukkelaars op en geven ze droge kleren.»
«Maar onze rubberbootjes kunnen amper volgen, waardoor het heel moeilijk is om die patiënten weer op de speedboot te krijgen. De overheid zegt nu dat die boot nog harder mag gaan, en dat de rubberbootjes van de psychiaters te duur zijn: ‘Laten we de mensen zwemvesten geven, dan verdrinken ze ook niet.’ Néé, die speedboot moet trager varen, en achteraan moet er een stevige reling komen, een sterke sociale zekerheid, zodat minder mensen in het water vallen. Want vergis u niet: de meesten hebben geen psychiatrische afwijkingen, maar zijn gewone mensen die de ratrace niet meer aankunnen. Je zou kunnen zeggen dat degenen die wel succesvol zijn de gekken zijn, om het woord ‘psychopaten’ niet te gebruiken.» (Uit een interview in Humo)
-
- Verbannen Gebruiker
Dirk De Wachter, de Nick Cave van de psychiatrie, zou beter zijn eigen teksten eens herlezen en op zichzelf toepassen. 

-
- Verbannen Gebruiker
En wat heeft dat te maken dat je alleen het vaccin wil hebben waarvan jij besluit dat het al dan niet goed voor je is?
Waarom moeten anderen zich nederig opstellen en ben jij alleen nederig als het toevallig goed uitkomt?
Waar was je nederigheid toen je de uitspraken van experten in de materie in vraag bleef stellen?
Als men alleen al je uitspraken van de laatste dagen op een rij plaatst is daarin weinig nederigheid te bespeuren en het is redelijk decadent dat je vindt dat je het zelf beter weet dan de experten en iedereen maar de gevolgen van jou gedrag en dit van je familie moet ondergaan omdat jullie het allemaal zelf beter te weten en je er ook nog naar gedragen ook.
Je zou dan beter je eigen regel wat meer opvolgen dan het uitsluitend bij het preken voor anderen te houden.
Je onderschrift alleen al getuigt van ieder gebrek aan nederigheid.
Je bent helemaal niet kritisch. Kritisch denken is datgene dat probeert het onderscheid te maken tussen wat waar is en wat vals is. Het is het proces om denkfouten en verkeerde conclusies bloot te leggen. Laat dat nu exact hetgeen zijn waarin jij faalt. Er is wel degelijk iets als een objectieve waarheid.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is een boutade. Ziezo, heb ik dat woord ook eens gebruikt.
Een democratie betekent alleszins niet dat er enkel regels bestaan waarmee iedereen het eens is. En al zeker niet in crisis tijden.
Een democratie betekent alleszins niet dat er enkel regels bestaan waarmee iedereen het eens is. En al zeker niet in crisis tijden.
-
- Verbannen Gebruiker
Volledig akkoord.