Brief actualisering klantgegevens CE
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Waarom doen sommigen hier nu zo moeilijk over ? 
Dit zijn normale controles die ze bij iedere bank moeten doen.
Zélf heb ik jarenlang in een kredietafdeling van een multinational gewerkt.
Je kunt je niet voorstellen hoeveel, door de regering opgelegde, controles er daar al moesten gedaan worden.
Ik neem aan dat de banken nog veel strenger worden aangepakt, en zéker de laatste tijd.
En als er niet genoeg personeel is (zoals bij CE) dan is het gewoon onmogelijk om eerst voor iedere klant afzonderlijk na te kijken of zijn dossier in regel is of niet.
Dus is het normaal dat ze dezelfde typebrief sturen naar ál hun klanten.
De vermelding dat "de kans bestaat" dat overschrijvingen "niet tijdig zouden kunnen verwerkt worden", indien de gevraagde documenten vóór 1 augustus niet in hun bezit zijn, is een "eerlijke" opmerking om de klanten ervan te overtuigen om mee te werken.
En hun cliënten wiens dossier tegen die datum nog niet in orde is (omdat ze bijvoorbeeld met vakantie waren), zullen zéker nog wel een herinneringsbrief ontvangen.
Dus niets om ongerust over te zijn.
Dit zijn normale controles die ze bij iedere bank moeten doen.
Zélf heb ik jarenlang in een kredietafdeling van een multinational gewerkt.
Je kunt je niet voorstellen hoeveel, door de regering opgelegde, controles er daar al moesten gedaan worden.
Ik neem aan dat de banken nog veel strenger worden aangepakt, en zéker de laatste tijd.
En als er niet genoeg personeel is (zoals bij CE) dan is het gewoon onmogelijk om eerst voor iedere klant afzonderlijk na te kijken of zijn dossier in regel is of niet.
Dus is het normaal dat ze dezelfde typebrief sturen naar ál hun klanten.
De vermelding dat "de kans bestaat" dat overschrijvingen "niet tijdig zouden kunnen verwerkt worden", indien de gevraagde documenten vóór 1 augustus niet in hun bezit zijn, is een "eerlijke" opmerking om de klanten ervan te overtuigen om mee te werken.
En hun cliënten wiens dossier tegen die datum nog niet in orde is (omdat ze bijvoorbeeld met vakantie waren), zullen zéker nog wel een herinneringsbrief ontvangen.
Dus niets om ongerust over te zijn.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Heb de 16e ook een oproeping gekregen voor een e-id maar ik ga wachten met die kopie voor CE want als ik nu een kopie van mijn oude id in de portvrije envelop stuur moet er op de envelop met kopie e-id een postzegel. (mijn overgrootvader was een NederlanderLanius schreef: ik heb ook zo een brief gehad. Terugsturen voor begin augustus... en in augustus moet ik mijn nieuwe E-id gaan halen :-)