Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
1. Bedrag was in de grootteorde een gemiddeld netto maandloon.
2. Valuta Santander: 04/05/2021; valuta andere bank: 10/05/2021
Inderdaad. Ik kan begrip hebben voor een eenmalig, specifiek probleem, maar ik had de indruk dat deze termijn iets is wat kan gebeuren. Dat betekent voor mij dat Santander hun systeem niet onder controle heeft en dat verontrust mij. Ik reken er uiteraard op dat ik het geld binnen maximaal 2 werkdagen beschikbaar heb.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogen we ook weten van welke bank de referentierekening is ?
Uitleg zijn ze hoe dan ook verschuldigd...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... het is dan aan knolbol om wel/niet de moeite te willen doen om te achterhalen waar de vertraging juist zat ...
Zelf zou ik die moeite niet doen trouwens
Zelf zou ik die moeite niet doen trouwens

Sommigen denken/vrezen wellicht dat Santander het nieuwe kauphting gaat worden?
Santander is een grote bank denk dat ze betrouwbaar is ,staat net onder KBC denk ik ,banken moeten eens leren content zijn met mindere winsten, miljarden winst in de eerste maanden van 2021, en toch geen interest willen geven op de mensen hun spaargeld, dat gaat erbij mij niet in.Niet iedereen wil beleggen in aandelen of beleggingsfondsen waar de uitkomst onzeker is.
Breek me de bek niet open, ik volg je volledig.
Ikzelf zie ook geen probleem met Santander momenteel. Wanneer dit wel zou gebeuren gaan er velen mee verzuipen.
Ikzelf zie ook geen probleem met Santander momenteel. Wanneer dit wel zou gebeuren gaan er velen mee verzuipen.
Deels akkoord. Vergeet niet dat Belgische banken zwaar getroffen worden door de bankentaks. Voor KBC was dat bijvoorbeeld 291M EUR op een totaalbedrag van 130 miljard euro aan spaargeld in 2020. Dat is dus 0,22%. Je kan dus niet enkel naar de bank wijzen, bij een lage rentestand hakt die bankentaks er ook veel zwaarder in. Je zal die 0,22% minder voelen indien een bank zich zou kunnen permitteren om 2% te betalen. Maar als een bank 0,35% kan betalen en 2/3 moet als taks afgedragen worden, dan tjah, ik begrijp het wel.elibar schreef: ↑14 mei 2021, 08:37
Santander is een grote bank denk dat ze betrouwbaar is ,staat net onder KBC denk ik ,banken moeten eens leren content zijn met mindere winsten, miljarden winst in de eerste maanden van 2021, en toch geen interest willen geven op de mensen hun spaargeld, dat gaat erbij mij niet in.
Het is dus niet enkel van niet willen. Het is een rottige Belgische structuur waar een bank eigenlijk wel degelijk 0,33% betaalt, maar waarvan 2/3 naar vadertje staat gaat. Want ahja, de banken moeten boeten voor hun wandaden in 2008!
Deutsche Bank nam het Franse bijkantoor CL in België over, dat op haar beurt Metropolitan Bank overnam...
Ik heb niet anders geweten dan dat banken komen en gaan en vooral worden overgenomen. Ik denk dat KBC één van de weinige banken is, die de tand des tijds heeft doorstaan. Vandaag hebben ze ons spaargeld niet meer nodig, ze krijgen het goedkoper bij de ECB. Dus geen overname van Rabobank. be, lag in de lijn van de verwachtingen.
Aangezien de intresten nergens nog de moeite zijn, vind ik veiligheid en spreiden belangrijker. Dat laatste wordt wel moeilijker met alsmaar minder spelers in de markt

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
KBC = KB + Cera. Ongeveer 25 jaar oud.
Laatst gewijzigd door bantsee op 19 juni 2021, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Is Santander een veilige bank?
Heeft iemand info hierover?
Heeft iemand info hierover?
Nooit méér dan 100.000 per bank en zelfs dat vind ik al veel teveel....Ik hou het meestal op zo'n 50.000. Bij Rabobank heb ik wat meer omdat dit één van de banken is waar ik echt tevreden van was, dus helaas binnenkort niet meer! Dan heb je al snel een paar banken nodig als je een paar honderdduizend euro's hebt.EarthNvstr1 schreef: ↑19 juni 2021, 13:23Over hoeveel banken had jij je spaargeld dan graag gespreid willen zien ?
Ik ben nog eens door de commentaren gegaan hier op SG onder 'sparen' en dat is erg om te lezen dat er nauwelijks nog een bank voldoet aan de basic wensen van hun klanten!
-
- Verbannen Gebruiker
Het is maar een melktandje des tijds :-) . KBC is pas in 1998 ontstaan door de fusie tussen KB, Cera en ABB.mouche schreef: ↑19 juni 2021, 13:12Deutsche Bank nam het Franse bijkantoor CL in België over, dat op haar beurt Metropolitan Bank overnam...
Ik heb niet anders geweten dan dat banken komen en gaan en vooral worden overgenomen. Ik denk dat KBC één van de weinige banken is, die de tand des tijds heeft doorstaan.