Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Re: Santander
Santander verlaat België niet. Het statuut verandert alleen maar naar bijkantoor.Superspaarder schreef: ↑28 maart 2021, 10:34 Keytrade, Deutsche Bank en MeDirect zich ontwikkelde in Belgie.
Vandaag is het verhaal anders voor Santander en Rabobank : ze verlaten Belgie...
Deutsche Bank is gestart als Crédit Lyonnais
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Santander nog in Belgie. Maar voor hoelang ? Verdwijnen = volgende stap, denk ik.
MeDirect is van maltese oorsprong
MeDirect is van maltese oorsprong
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Kleine opmerking: MeDirect is van oorsprong Maltees en in Malta werd nooit Spaans gesproken.amturingas schreef: ↑28 maart 2021, 08:38 ...
In het verleden was MeDirect een bijkantoor. Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen.
De officiële taal is Maltees, de courante taal in de zakenwereld is het Engels, want Malta is een ex-Engelse Kroonkolonie.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Ok. Thx.Nefertari schreef: ↑28 maart 2021, 12:20Kleine opmerking: MeDirect is van oorsprong Maltees en in Malta werd nooit Spaans gesproken.amturingas schreef: ↑28 maart 2021, 08:38 ...
In het verleden was MeDirect een bijkantoor. Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen.
De officiële taal is Maltees, de courante taal in de zakenwereld is het Engels, want Malta is een ex-Engelse Kroonkolonie.
Of hoe mijn bewering "Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen" een correcte bewering was, maar wel omwille van verkeerde redenen
Dat klopt inderdaad ookamturingas schreef: ↑28 maart 2021, 12:34 Ok. Thx.
Of hoe mijn bewering "Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen" een correcte bewering was, maar wel omwille van verkeerde redenen![]()
We kunnen nu eenmaal niet alles weten, maar we zijn nooit te oud om te leren. (Mijn Malta-kennis komt overigens vanuit een paar vakantiereizen in een ver verleden, naar dat heerlijke eilandje: iets waar ik momenteel alleen nog kan van dromen).
Maar on-topic: het ging hier over Santander. Persoonlijk heb ik mijn twijfels of ik daar ooit zou gaan sparen (bvb ipv Rabobank).
Laatst gewijzigd door Nefertari op 28 maart 2021, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Het komt zeker terug. Het is u van harte gegundNefertari schreef: ↑28 maart 2021, 12:55Dat klopt inderdaad ookamturingas schreef: ↑28 maart 2021, 12:34 Ok. Thx.
Of hoe mijn bewering "Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen" een correcte bewering was, maar wel omwille van verkeerde redenen![]()
![]()
We kunnen nu eenmaal niet alles weten, maar we zijn nooit te oud om te leren. (Mijn Malta-kennis komt overigens vanuit een paar vakantiereizen in een ver verleden, naar dat heerlijke eilandje: iets waar ik momenteel alleen nog kan van dromen).
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Santander heeft zich in zware problemen genesteld toen ze samen met Fortis en RBS een poging deden om ABN AMRO over te nemen. Op een zeer slecht moment, maar dat zagen weinigen aankomen (enkel degenen die waarschuwden voor een wereldwijde kredrietcrisis).
Maar aangezien ze alle 3 grote spaarbanken waren, en nog steeds zijn (Fortis Bank nu weliswaar onder BNP), konden en kunnen de regeringen en Europa het zich niet permitteren om ze failliet te laten gaan.
Er was pas een grote schok toen de Amerikaanse regering besliste om Lehman Brothers niet te redden. Maar dat was dan ook geen spaarbank.
Daarom denk ik dat alle Europese banken veilig zijn tot de grens van 100.000 € spaargeld per persoon en per bank.
Tussen denken en de werkelijkheid .....amturingas schreef: ↑28 maart 2021, 13:16
Daarom denk ik dat alle Europese banken veilig zijn tot de grens van 100.000 € spaargeld per persoon en per bank.
Estate Guru believer.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Kloptplatin schreef: ↑28 maart 2021, 13:36Tussen denken en de werkelijkheid .....amturingas schreef: ↑28 maart 2021, 13:16
Jij plaatst je geld bij een Aziatische bank, neem ik aan?
Oei zwakke reactie.amturingas schreef: ↑28 maart 2021, 13:48Klopt![]()
Jij plaatst je geld bij een Aziatische bank, neem ik aan?
Bnp in B 67 miljard
Bij wie zijn uw centjes het veiligst bij een van 2 miljard of een van 67 miljard.
Maltees België is voor mezelf goed genoeg.
2 of 67 he.
Estate Guru believer.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Ik wou eigenlijk zeggen dat ze volgens mij even veilig zijn, maar omwille van andere redenen.
De kleine zijn gemakkelijk te redden.
De grote spaarbanken, of tenminste de grote banken met veel spaargeld: de staat en Europa kunnen het zich niet permitteren om ze failliet te laten gaan.
Maar intrinsiek zijn de grote banken veel onveiliger: veel meer risico's, veel grotere ego's, veel grotere bonussen dus neiging om nog meer grote risico's te nemen.
In de bankencrisis hebben de staten vooral de grote banken moeten redden, weinig kleine.
Heeft iemand ook al gemerkt dat een overschrijving van een spaarrekening bij Santander naar een rekening bij een andere bank veel langer duurt dan voordien?
In mijn ervaring kwam tot een tweetal maanden geleden het bedrag nog vaak dezelfde dag aan (bv. bij een overschrijving in de ochtend), sinds een tweetal maanden duurt het soms 2-3 werkdagen en vandaag (vrijdag) is een overschrijving van dinsdag nog niet aangekomen.
In mijn ervaring kwam tot een tweetal maanden geleden het bedrag nog vaak dezelfde dag aan (bv. bij een overschrijving in de ochtend), sinds een tweetal maanden duurt het soms 2-3 werkdagen en vandaag (vrijdag) is een overschrijving van dinsdag nog niet aangekomen.
Wettelijk gezien zou dit maar 1 werkdag mogen duren, dus ik zou daar zeker verder in gaan onderzoeken. Eerst bij hun en daarna naar eventueel officiëlere instanties?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat is nieuw voor mij ... waar haal je dat "wettelijk gezien" ?
Edit:
Even nagekeken, de laatste keer dat ik heb overgeschreven van Santander was in februari 2021 en toen ging het toch "snel" (dag zelf of dag erna)
Mogelijks iets te maken met de wijziging van België naar Spanje ?
Edit:
Even nagekeken, de laatste keer dat ik heb overgeschreven van Santander was in februari 2021 en toen ging het toch "snel" (dag zelf of dag erna)
Mogelijks iets te maken met de wijziging van België naar Spanje ?
-
thinktwice
- Newbie

- Contacteer:
Lijkt mij niet normaal. Heb op 01/04/2021 's ochtends de getrouwheidspremie overgeschreven van mijn Vision+ rekening naar mijn gekoppelde zichtrekening bij BNP Paribas Fortis. Is aangekomen dezelfde dag rond 16 uur.knolbol schreef: ↑7 mei 2021, 17:01 Heeft iemand ook al gemerkt dat een overschrijving van een spaarrekening bij Santander naar een rekening bij een andere bank veel langer duurt dan voordien?