Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Santander
Het omgekeerde is ook waar: geen enkele klant voldoet aan de basic wensen van de bank. De banken verliezen massaal geld aan al die honderden miljarden die staan te koekeloeren op de spaarrekeningen en lopende rekeningen.
Dus volgens jou is de spaarder schuld? Meer investeren in een opgeblazen markt??? Wie heeft die rotzooi "gecreëerd"? "Follow the money... is al meer dan genoeg gezegd. De spaarder zal weer moeten bijdragen... De politiek wast zijn/haar handen in onschuld. Amen!amturingas schreef: ↑19 juni 2021, 15:40Het omgekeerde is ook waar: geen enkele klant voldoet aan de basic wensen van de bank. De banken verliezen massaal geld aan al die honderden miljarden die staan te koekeloeren op de spaarrekeningen en lopende rekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok, maar ...mouche schreef: ↑19 juni 2021, 14:42 Nooit méér dan 100.000 per bank en zelfs dat vind ik al veel teveel....Ik hou het meestal op zo'n 50.000. Bij Rabobank heb ik wat meer omdat dit één van de banken is waar ik echt tevreden van was, dus helaas binnenkort niet meer! Dan heb je al snel een paar banken nodig als je een paar honderdduizend euro's hebt.
Je statement was:
Dus mijn vraag was:
Los van of je 10.000 of 100.000 of 1.000.000 EUR spaargeld te spreiden hebt...EarthNvstr1 schreef: ↑19 juni 2021, 13:23 Over hoeveel banken had jij je spaargeld dan graag gespreid willen zien ?
Na de bankencrisis zat ik in 6 banken waarvan enkelen ondertussen of niet meer bestaan, of zelf opgeheven om andere redenen. De bedragen waren toen wel een pak minder, het was echt spreiden toen. Maar die strategie heb in de loop der jaren behouden.EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2021, 01:03 Dus mijn vraag was:Los van of je 10.000 of 100.000 of 1.000.000 EUR spaargeld te spreiden hebt...EarthNvstr1 schreef: ↑19 juni 2021, 13:23 Over hoeveel banken had jij je spaargeld dan graag gespreid willen zien ?
Vandaag zit ik nog in 5 banken, binnenkort nog in 4. De bankencrisis heeft toen de enorme kwetsbaarheid van banken blootgelegd en ondanks de maatregelen, vertrouw ik er nog altijd niet helemaal op. Dus nooit over de limiet van 100.000 gaan, verdelen over een fysieke huisbank waar je kan binnenstappen als het moet en onlinebanken, best ook een mix van garantievoorwaarden over verschillende landen.
Dus liever 5 dan 4, liefst kwalitatief en veilig. Das veel gevraagd, dat weet ik.Dan heb ik het nog niet over het kostenplaatje...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus,mouche schreef: ↑20 juni 2021, 11:58Na de bankencrisis zat ik in 6 banken waarvan enkelen ondertussen of niet meer bestaan, of zelf opgeheven om andere redenen. De bedragen waren toen wel een pak minder, het was echt spreiden toen. Maar die strategie heb in de loop der jaren behouden.EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2021, 01:03 Dus mijn vraag was:
Los van of je 10.000 of 100.000 of 1.000.000 EUR spaargeld te spreiden hebt...
Vandaag zit ik nog in 5 banken, binnenkort nog in 4. De bankencrisis heeft toen de enorme kwetsbaarheid van banken blootgelegd en ondanks de maatregelen, vertrouw ik er nog altijd niet helemaal op. Dus nooit over de limiet van 100.000 gaan, verdelen over een fysieke huisbank waar je kan binnenstappen als het moet en onlinebanken, best ook een mix van garantievoorwaarden over verschillende landen.
Dus liever 5 dan 4, liefst kwalitatief en veilig. Das veel gevraagd, dat weet ik.Dan heb ik het nog niet over het kostenplaatje...
1. Je hebt een kleine 500.000€ op spaarrekeningen staan; bij 4 of 5 "banken";
2. over welk "kostenplaatje" heb je het dan?
Graag meer uitleg van jou aub of
3. je vertelt onzin...
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Een mooie top 3 vandaag vind ik: Santander 0,6% + Aion 1% + Medirect Maandsparen 0,7%
Samen een semi-termijnrekening die toch 0,76% oplevert. Hé, beter dan niets! Een kleine 2300 eur rente als je al die banken tot 100.000 vult.
Samen een semi-termijnrekening die toch 0,76% oplevert. Hé, beter dan niets! Een kleine 2300 eur rente als je al die banken tot 100.000 vult.
500.000SamBG schreef: ↑20 juni 2021, 22:40Dus,mouche schreef: ↑20 juni 2021, 11:58
Na de bankencrisis zat ik in 6 banken waarvan enkelen ondertussen of niet meer bestaan, of zelf opgeheven om andere redenen. De bedragen waren toen wel een pak minder, het was echt spreiden toen. Maar die strategie heb in de loop der jaren behouden.
1. Je hebt een kleine 500.000€ op spaarrekeningen staan; bij 4 of 5 "banken";
2. over welk "kostenplaatje" heb je het dan?
Graag meer uitleg van jou aub of
3. je vertelt onzin...

-
- Full Member
- Contacteer:
Nav het stopzetten van Rabo en we reeds elk een rekening hebben bij Medirect (en het aantal rekeningen beperkt is per persoon
), moet ik noodgedwongen een andere bank zoeken.
Graag even jullie ervaring van :
Vlotte inlogprocedure?
Ervaring/bereikbaarheid klantendienst?
Alvast bedankt

Vlotte inlogprocedure?
Alvast bedankt
Bij mij heel vlot verlopen. Alles correct en niets negatiefs te melden. Klantendienst nog niet nodig gehad.Ranter the 2nd schreef: ↑22 juni 2021, 18:22 Nav het stopzetten van Rabo en we reeds elk een rekening hebben bij Medirect (en het aantal rekeningen beperkt is per persoon), moet ik noodgedwongen een andere bank zoeken.
Vlotte inlogprocedure?
Alvast bedankt
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
1. die conclusie zou ik niet trekken en daar ging het mij ook niet over
2. dit vind ik wel interessant, zou leuk zijn als je daar wat meer toelichting kan bij geven
3. no comment
1. Inloggen is heel makkelijkRanter the 2nd schreef: ↑22 juni 2021, 18:22 Graag even jullie ervaring van :
Vlotte inlogprocedure?
2. Overschrijven gaat goed met SMS code
3. Overschrijven voor 12u = namiddag op je tegenrekening
4. Grootste nadeel van Santander is dat je geen memo datum kan instellen, het internetbankieren is dus heel basic

5. Klantendienst is gebrekkig Nederlands, maar ze doen zeker hun best en reageren vrij snel
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- Inloggen is met gebruikersnaam + wachtwoord. Van een bank verwacht ik toch wat beter, minstens 2-factor.Ranter the 2nd schreef: ↑22 juni 2021, 18:22 Nav het stopzetten van Rabo en we reeds elk een rekening hebben bij Medirect (en het aantal rekeningen beperkt is per persoon), moet ik noodgedwongen een andere bank zoeken.
Vlotte inlogprocedure?
Alvast bedankt
- Overschrijvingen zijn extra beveiligd met SMS. Sinds enkele jaren wordt dat niet langer als een veilige manier beschouwd
- Overschrijvingen worden vrij snel uitgevoerd.
- De tegenrekening moet een rekening bij een bank met fysieke kantoren zijn.
- De online omgeving is basic
- De app is een ramp. Eigenlijk is het gewoon een wrapper rond de website maar de interface is niet aangepast aan mobiele toestellen. Inloggen met een wachtwoordmanager is al een uitdaging.
- De helpdesk reageert zeer laat. 2 weken wachten op een antwoord is geen uitzondering.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Ik snap niet goed waarom de beveiliging te min zou zijn? Je kan enkel overschrijven tussen de rekeningen bij Santander zelf ofwel naar je tegenrekening. Iets anders is niet mogelijk. Bovendien moet je dan die SMS code nog hebben. Veel mogelijkheden zijn er niet om geld te versluizen bij Santander.
vaganzza[at]spaargids[punt]be