BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
Dit is een trend die zich ook in een aantal andere Europese landen heeft voorgedaan. In Luxemburg is BGL BNP Paribas vorig jaar ook begonnen met het vervangen van de V Pay kaart (zoals Maestro, maar dan van Visa) met Visa Debit kaarten. Ik vermoed dat andere banken de komende jaren wel zullen volgen en hun kaarten vervangen met Visa Debit / Bancontact of Debit Mastercard / Bancontact.
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt.
Laatst gewijzigd door iambillionnaire op 1 juni 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wat dan bij een handelaar die enkel Bancontact aanvaardt, en geen kredietkaarten.
Gaat deze nieuwe kaart daar dan werken of niet ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Op de kaart zit ook nog Bancontact, het is de Maestro functie die door Visa debit vervangen wordt. Het wordt wel een probleem wanneer een handelaar enkel Maestro aanvaardt, maar dat komt in België niet veel voor denk ik.Charlesvdw schreef: ↑1 juni 2021, 20:39 En wat dan bij een handelaar die enkel Bancontact aanvaardt, en geen kredietkaarten.
Vermits deze nieuwe kaart gewoon een debetkaart is, zal je daarmee kunnen betalen bij de handelaars, net als met andere debetkaarten.Charlesvdw schreef: ↑1 juni 2021, 20:39 En wat dan bij een handelaar die enkel Bancontact aanvaardt, en geen kredietkaarten.
Maar het kan zijn dat bepaalde handelaars ten onrechte zullen denken dat dit een kredietkaart is, omdat er "VISA" opstaat, en daardoor de kaart misschien zullen weigeren.
IK heb weet dat Ingenico enkele jaren geleden terminals betaaloplossingen verkocht met standaard enkel Maestro en V Pay. Bancontact was toen niet mogelijk en voor Mastercard en Visa moest de handelaar dit specifiek vragen.
Verder meen ik op dit forum ooit gelezen te hebben dat Colruyt ook steeds één kassa via Maestro laat werken als een soort van back up in het geval de Bancontact dienst 'onbeschikbaar' is. De betaalterminal van deze kassa zal dan ook Visa (Debit) moeten ondersteunen.
Verder meen ik op dit forum ooit gelezen te hebben dat Colruyt ook steeds één kassa via Maestro laat werken als een soort van back up in het geval de Bancontact dienst 'onbeschikbaar' is. De betaalterminal van deze kassa zal dan ook Visa (Debit) moeten ondersteunen.
VRT Radio 2, De Inspecteur, 31 mei 21.
https://radio2.be/de-inspecteur/primeur ... een-gewonePrimeur in België: de nieuwe Visa debetkaart. Maar wat is het verschil met een gewone bankkaart?
...
Waar kan je met Visa Debit betalen?
De klassieke bankkaart wordt bij klanten van BNP Paribas Fortis dit jaar nog vervangen door Visa Debit.
Waar vroeger naast Bancontact ook Maestro op de kaart stond voor transacties buiten België, staan er nu Bancontact en Visa op de nieuwe kaart. BNP Paribas Fortis is daarmee de eerste bank in België die de debetkaart van Visa invoert.
Wil dat dan zeggen dat je op veel plaatsen nog niet zal kunnen betalen met die nieuwe kaart?
In België zijn we de eersten, “een aantal handelaren moeten dus nog het nodige doen”, verduidelijkt Beernaert.“ Maar je kan op veel plaatsen in België gewoon met Bancontact betalen, en dan heb je Visa niet nodig.”
Hoeveel vergissingen gaan er niet gebeuren als mensen niet opletten met betalen in de winkel of ze " visa " dan wel " Bancontact " indrukken op de terminal... En uitgesteld bedrag betalen met visa zal vermoedelijk wel met debit intresten gepaard gaan vermoedt ik??? Of ben ik mis???
Ten andere, als je je gewone bankkaart zou verliezen, heb je nog altijd als reserve je andere visakaart.
Nu staan de twee op één kaart, als je die zou verliezen, kan je paar dagen wachten op een nieuwe kaart... Je zult dan maar toevallig in het buitenland vertoeven, dan sta je daar...
Ten andere, als je je gewone bankkaart zou verliezen, heb je nog altijd als reserve je andere visakaart.
Nu staan de twee op één kaart, als je die zou verliezen, kan je paar dagen wachten op een nieuwe kaart... Je zult dan maar toevallig in het buitenland vertoeven, dan sta je daar...
het betreft een vernieuwing van de "gewone" bankkaart Ludo. Je kredietkaart wordt niet vervangen.
Ik volg je niet helemaal. Maar dat gebeurd wel vaker.
Waarom zou je debet interesten moeten betalen indien je saldo ok is etc? Er veranderd op zich niet veel.
Waarschijnlijk heeft Fortis gewoon een betere deal kunnen sluiten met visa (visa debit) ipv met mastercard (maestro)
Ik volg je niet helemaal. Maar dat gebeurd wel vaker.

Waarschijnlijk heeft Fortis gewoon een betere deal kunnen sluiten met visa (visa debit) ipv met mastercard (maestro)
Laatst gewijzigd door Jamesken op 2 juni 2021, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit lijkt korrekt uitgelegd.
Nefertari schreef: ↑2 juni 2021, 11:42 VRT Radio 2, De Inspecteur, 31 mei 21.https://radio2.be/de-inspecteur/primeur ... een-gewonePrimeur in België: de nieuwe Visa debetkaart. Maar wat is het verschil met een gewone bankkaart?
...
Waar kan je met Visa Debit betalen?
De klassieke bankkaart wordt bij klanten van BNP Paribas Fortis dit jaar nog vervangen door Visa Debit.
Waar vroeger naast Bancontact ook Maestro op de kaart stond voor transacties buiten België, staan er nu Bancontact en Visa op de nieuwe kaart. BNP Paribas Fortis is daarmee de eerste bank in België die de debetkaart van Visa invoert.
Wil dat dan zeggen dat je op veel plaatsen nog niet zal kunnen betalen met die nieuwe kaart?
In België zijn we de eersten, “een aantal handelaren moeten dus nog het nodige doen”, verduidelijkt Beernaert.“ Maar je kan op veel plaatsen in België gewoon met Bancontact betalen, en dan heb je Visa niet nodig.”
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Handelaars die ondervinden dat hun betaalsystemen Fortis gebruikers niet van dienst kunnen zijn omdat ze alleen op Maestro werken, zullen zelf wel zorgen dat het gauw in orde komt zeker ?
Na een overgangsperiode waarin de zelfstandige in kwestie aan iedereen eerst vraagt of ze niet bij Fortis klant zijn 'want dan gaat het niet'.
Alles Sal reg kom, zeggen ze in Zuid Afrika naar het schijnt.
Na een overgangsperiode waarin de zelfstandige in kwestie aan iedereen eerst vraagt of ze niet bij Fortis klant zijn 'want dan gaat het niet'.
Alles Sal reg kom, zeggen ze in Zuid Afrika naar het schijnt.
De klassieke bankkaart wordt bij klanten van BNP Paribas Fortis dit jaar nog vervangen door Visa Debit.Jamesken schreef: ↑2 juni 2021, 12:46 het betreft een vernieuwing van de "gewone" bankkaart Ludo. Je kredietkaart wordt niet vervangen.
Ik volg je niet helemaal. Maar dat gebeurd wel vaker.Waarom zou je debet interesten moeten betalen indien je saldo ok is etc? Er veranderd op zich niet veel.
Waar vroeger naast Bancontact ook Maestro op de kaart stond voor transacties buiten België, staan er nu Bancontact en Visa op de nieuwe kaart.
Das duidelijk toch.. Op de gewone bankkaart staat nu ook Visa debit... Vergissing met betalen aan de terminal in de winkel is dan snel gebeurd.
Info BNP :
""""De betalingen die u met uw debetkaart doet, gaan onmiddellijk van uw zichtrekening. Het is dus geen kredietkaart.""""
Of het er direct afgaat met bancontact of visa DEBIT, is dat niet gelijk ? Who cares ?
Met maestro was er als enige nadeel dat er een langere verwerkingstijd was.
Met wat geluk gaat dat sneller met visa debit.
Alhoewel.... Bij BNP gaat alle betalingsverkeer traag !
""""De betalingen die u met uw debetkaart doet, gaan onmiddellijk van uw zichtrekening. Het is dus geen kredietkaart.""""
Of het er direct afgaat met bancontact of visa DEBIT, is dat niet gelijk ? Who cares ?
Met maestro was er als enige nadeel dat er een langere verwerkingstijd was.
Met wat geluk gaat dat sneller met visa debit.
Alhoewel.... Bij BNP gaat alle betalingsverkeer traag !
-
- Newbie
- Contacteer:
Het regent blijkbaar klachten betreffende de nieuwe Bancontact-Visa Debit kaarten, het zou zowel in België als in het buitenland bijna nergens aanvaard worden als de betaling via Visa Debit moet gebeuren.
https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... sland-5963
https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... sland-5963
Bij betaling Bol.com werd nieuwe Visa Debetkaart geweigerd. Vorig Bancontactkaart nummer bestond uit 17 cijfers, nieuwe kaart bevat 16 cijfers. Gekend probleem bij Bol.com, ze werken aan een oplossing. Het kan toch niet dat kaart niet overal aanvaard wordt! BNP verwacht blijkbaar dat alle handelaars zich maar moeten aanpassen.