Credit Europe Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Credit Europe Bank
verlaagt interesten van spaar rekening
1.6% basis en 0.5% premie
vanaf 21 augustus.
1.6% basis en 0.5% premie
vanaf 21 augustus.
Re: Credit Europe Bank
Merci aan reynders verdomme.
Ik heb ergens in maart geld gestort op CE. Maar door al dat gefoefel met die premies weet ik nu niet meer wat ik moet doen. Sowieso laten staan bij CE tot eind dit jaar wegens die overgansregeling. Maar heb er geen idee van hoeveel ik zal krijgen. Enigste idee dat ik heb is dat door die onbekwame grootbank-lievende minister ik niet meer gemakkelijk met mijn geld kan schuiven.
Ik heb ergens in maart geld gestort op CE. Maar door al dat gefoefel met die premies weet ik nu niet meer wat ik moet doen. Sowieso laten staan bij CE tot eind dit jaar wegens die overgansregeling. Maar heb er geen idee van hoeveel ik zal krijgen. Enigste idee dat ik heb is dat door die onbekwame grootbank-lievende minister ik niet meer gemakkelijk met mijn geld kan schuiven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
6 maanden na storting heb je de aangroeipremie verworven voor stortingen van voor 01.04.2009.Lanius schreef: Merci aan reynders verdomme.
Ik denk echter dat je daartegen blij mag zijn als je nog een bank vind die dan 2% + 0.5% geeft zonder kleine lettertjes.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
mpeeters007
- Sr. Member

't is wel maar 1,6% + 0,5% meer. Weinig voor een kleine internetbank zoals CE, ze bieden nu zelfs minder dan wat de markt zowat gemiddeld aanbiedt (2% + 0,5% kan je bij de grotere internetbanken vinden)Stier schreef:6 maanden na storting heb je de aangroeipremie verworven voor stortingen van voor 01.04.2009.Lanius schreef: Merci aan reynders verdomme.
Ik denk echter dat je daartegen blij mag zijn als je nog een bank vind die dan 2% + 0.5% geeft zonder kleine lettertjes.
Ik vraag me af waarom er nog iemand geld zou laten staan bij een bank met dergelijke rating terwijl je bij de beter gekwoteerde banken meer krijgt.
Ook zijn die aangesloten bij het Belgisch gerrantiefonds, wat in geval van problemen toch iets handiger is dan een buitenlands.
Ook zijn die aangesloten bij het Belgisch gerrantiefonds, wat in geval van problemen toch iets handiger is dan een buitenlands.
BKCP geeft nog 2,5 + 0,65 dacht ik.
CE speelt het spel slim denk ik, nu met die fameuze getrouwheidspremie zitten er veel spaarders min of meer totdat ze die premie verworven hebben.
Zodra die premie verworven is, zal men mogelijk heel wat geld bij CE wegtrekken
( lage rente EN lage rating );
En dan zeggen dat CE jarenlang de koploper is geweest wat rente betreft, het kan verkeren.
CE speelt het spel slim denk ik, nu met die fameuze getrouwheidspremie zitten er veel spaarders min of meer totdat ze die premie verworven hebben.
Zodra die premie verworven is, zal men mogelijk heel wat geld bij CE wegtrekken
( lage rente EN lage rating );
En dan zeggen dat CE jarenlang de koploper is geweest wat rente betreft, het kan verkeren.
Toch wel een lage rente vind ik, zelfs de bank van de post is interessanter want je hebt kantoren en je kan er gewoon geld storten. Ik heb zelf geen geld bij die bank maar ik zou het er zeker weghalen en stoppen ofwel bij een Belgische grootbank zoals Dexia en Fortis ofwel als je niet van grootbanken houdt, het parkeren bij BMPB.
Hun strategie is wel niet stom. Terwijl ze je melden dat je spaargeld niets meer gaat opbrengen via brief, delen ze direct hun rentes op de termijnrekeningen mee die dan weer wel tot de hoogste behoren.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
mpeeters007
- Sr. Member

Hun beste tarieven situeren zich op LT (bv. termijnrekening 10 jaar aan 5% bruto), maar niet iedereen wil zijn centen op zo'n lange termijn ergens parkeren. Ik vrees dat ze heel wat spaarcenten gaan verliezen eenmaal de getrouwheidspremie is verworven.cp1234 schreef: Hun strategie is wel niet stom. Terwijl ze je melden dat je spaargeld niets meer gaat opbrengen via brief, delen ze direct hun rentes op de termijnrekeningen mee die dan weer wel tot de hoogste behoren.
ik denk niet dat er veel mensen, behalve de spaargidsers dan, zo kijken naar het verwerven van de getrouwheidspremie vooraleer geld weg te halen.mpeeters007 schreef:Hun beste tarieven situeren zich op LT (bv. termijnrekening 10 jaar aan 5% bruto), maar niet iedereen wil zijn centen op zo'n lange termijn ergens parkeren. Ik vrees dat ze heel wat spaarcenten gaan verliezen eenmaal de getrouwheidspremie is verworven.cp1234 schreef: Hun strategie is wel niet stom. Terwijl ze je melden dat je spaargeld niets meer gaat opbrengen via brief, delen ze direct hun rentes op de termijnrekeningen mee die dan weer wel tot de hoogste behoren.
Ik vind het sowieso logisch dat CE de langetermijnrente promoot. Ze hebben al veel geld binnen gehaald voor 2 a 3 jaar. Ik denk dat ze er proberen voor te zorgen dat ze na die 2 a 3 jaar nog steeds genoeg geld hebben.
Pieterjan schreef: Toch wel een lage rente vind ik, zelfs de bank van de post is interessanter want je hebt kantoren en je kan er gewoon geld storten. Ik heb zelf geen geld bij die bank maar ik zou het er zeker weghalen en stoppen ofwel bij een Belgische grootbank zoals Dexia en Fortis ofwel als je niet van grootbanken houdt, het parkeren bij BMPB.
We zullen eerst nog moeten zien wat de rente van de andere banken zal zijn tegen dan. Kan nu nog niet echt vergelijken. Maar inderdaad, rente lijkt me laag.
Indeed merci aan Didi, NOT! Vergelijkbare situatie hier, ik was tot in maart bij CE aan het sparen maar heb toen gelukkig net op tijd nog beslist om alles in één van hun termijnrekening te steken. Maar dan vanaf april verdergespaart bij DHB, die andere bank waarbij de rente ook regelmatige afzwakt de laatste tijd. Toen ik de daling van CE zag heb ik niet lang getwijfeld, lijkt mij de voorbode voor een algemene rentedaling of toch op z'n minst bij de banken "die in Oost-Europa opereren".Lanius schreef: Merci aan reynders verdomme.
Feit is dat met zijn huidige tarieven (zijn verlaagd op 04/08/2009 CE net iets minder rente geeft dan Rabobank. 
De nieuwe kasbons van RecordBank (3 & 5j) brengen ook meer op.
Zo te zien heeft CE niet direct geld nodig
Ten slotte bij de balans 2008 hadden ze meer inleg dan leningen.
Als dat betekent dat ze aan verkoopzijde gesaneerd hebben goed nieuws.
Eindelijk een bank die NIET ten alle kosten wil groeien.
Meer algemeen
Mijn ervaring is dat in de financiele wereld, banken die goede rente geven het meestal maar enkele jaren/maanden doen. Zo was in het verleden CORTAL (ook een BNP dochter) een goede keuze. NU terug in de middenmoot of zelf lager. De nismarkten met goede rendement zijn meestal zeepbellen die uitspatten als ze te groot worden. We moeten ook niet vergeten dat de spaarinleg nog nooit zo hoog geweest is als nu en als er aan de andere zijde niks geleend word kunnen de banken geen hoge rente geven. ze kunnen tenslotte maar herverdelen wat overblijft van de marge na het belonen van raad van bestuur en traiders. Als men ziet dat van 1.6 mld ongeveer 1 mld (meer dan de helft) naar de traiders gaat
, blijft niet veel meer over om de KLANTEN te belonen 
De nieuwe kasbons van RecordBank (3 & 5j) brengen ook meer op.
Zo te zien heeft CE niet direct geld nodig
Ten slotte bij de balans 2008 hadden ze meer inleg dan leningen.
Als dat betekent dat ze aan verkoopzijde gesaneerd hebben goed nieuws.
Eindelijk een bank die NIET ten alle kosten wil groeien.
Meer algemeen
Mijn ervaring is dat in de financiele wereld, banken die goede rente geven het meestal maar enkele jaren/maanden doen. Zo was in het verleden CORTAL (ook een BNP dochter) een goede keuze. NU terug in de middenmoot of zelf lager. De nismarkten met goede rendement zijn meestal zeepbellen die uitspatten als ze te groot worden. We moeten ook niet vergeten dat de spaarinleg nog nooit zo hoog geweest is als nu en als er aan de andere zijde niks geleend word kunnen de banken geen hoge rente geven. ze kunnen tenslotte maar herverdelen wat overblijft van de marge na het belonen van raad van bestuur en traiders. Als men ziet dat van 1.6 mld ongeveer 1 mld (meer dan de helft) naar de traiders gaat
Laatst gewijzigd door ted op 9 augustus 2009, 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat Ted een punt heeft.
Kleinere banken geven graag meer, maar als de inleg teveel wordt, stoppen ze er mee.
De enige vraag is, wie wil de leegte die banken als argenta, credit europe en andere hebben nagelaten eindelijk eens invullen en beginnen met terug hogere rentes te geven??
Kleinere banken geven graag meer, maar als de inleg teveel wordt, stoppen ze er mee.
De enige vraag is, wie wil de leegte die banken als argenta, credit europe en andere hebben nagelaten eindelijk eens invullen en beginnen met terug hogere rentes te geven??
Geld verdienen doe je door te werken.
Kan allemaal wel goed zijn maar ik zet mijn geld niet vast tegen 4% op 5 jaar ofzo. Dat is een te kleine vergoeding voor het weinige flexibiliteit dat je krijgt. Plus staat de rente zeer laag, waardoor die op termijn, door het gevaar van de inflatie, zal stijgen. Hierdoor zullen de rentes op termijnrekeningen en spaarrekeningen in de toekomst gaan stijgen. Het is niet erg slim om je geld vast te zetten voor 5 jaar ofzo, wanneer de rente zo laag staat. Laag zal ze niet blijven, de Duitsers hebben een hekel aan een lage rente want dat veroorzaakt inflatie. Als er een ding is, waar Duitsers een gloeiende hekel hebben dan is het dat wel. Het was trouwens een van de voorwaarden om de Deutsche Mark op te geven en in de Euro te stappen. Prijsstabliteit en niet economische groei moet de taak zijn van de ECB.cp1234 schreef: Hun strategie is wel niet stom. Terwijl ze je melden dat je spaargeld niets meer gaat opbrengen via brief, delen ze direct hun rentes op de termijnrekeningen mee die dan weer wel tot de hoogste behoren.