Hypotheek nemen op reeds in bezit zijnde vastgoed
TIP
Re: Hypotheek nemen op reeds in bezit zijnde vastgoed
Appie, als jij een vraag hebt, stel deze dan in een appart topic aub.
Ik ga eens informeren bij DB in ieder geval, en misschien bij BEO. Zal de bevindingen plaatsen. Ik zit nu met de keuze het appartement te verhuren of te verkopen. Maar als er enkel eigen geld in zit, is het netto rendement na alle kosten +- 3% en dat vind ik niet voldoende om het te houden. Met een lening erop kan ik rendement verhogen naar een acceptabel niveau nl. 5,5 a 6%.
Ik ga eens informeren bij DB in ieder geval, en misschien bij BEO. Zal de bevindingen plaatsen. Ik zit nu met de keuze het appartement te verhuren of te verkopen. Maar als er enkel eigen geld in zit, is het netto rendement na alle kosten +- 3% en dat vind ik niet voldoende om het te houden. Met een lening erop kan ik rendement verhogen naar een acceptabel niveau nl. 5,5 a 6%.
Hou er wel rekening mee dat je de intresten van de lening nooit zal kunnen inbrengen, ook al is er een hypotheek, en ook al zegt de bank van wel!
Er is namelijk geen onroerend doel.
De meeste banken zullen ook woonleningen weigeren als er geen onroerend doel is.
Er is wel enige soepelheid (bvb. handelspand financieren), maar het blijft een woonlening.
Er is namelijk geen onroerend doel.
De meeste banken zullen ook woonleningen weigeren als er geen onroerend doel is.
Er is wel enige soepelheid (bvb. handelspand financieren), maar het blijft een woonlening.
Oud topic even terug nieuw leven in proberen te blazen aangezien ik dezelfde zoektocht gestart ben.
Is er al iemand een oplossing tegengekomen? Zo ja, waar?
Is er al iemand een oplossing tegengekomen? Zo ja, waar?
Waar?
Contact met DB , en zij vertellen mij dat dit niet mogelijk is. Dus een stevige duw in de juiste richting is welkom

Nee, dit is zeer moeilijk.
Ondertussen leen ik bij mijn broker. Is iets van 1.5%.
Maar het is niet mijn ideale oplossing.
Ik zou het liefst een hypotheek nemen op dit vastgoed.
Ondertussen leen ik bij mijn broker. Is iets van 1.5%.
Maar het is niet mijn ideale oplossing.
Ik zou het liefst een hypotheek nemen op dit vastgoed.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb er ook al op zitten zoeken en gevraagd aan bank, maar ze willen niet mee in het verhaal.
Probleem met lenen bij broker is dat ze 1) de rente kunnen verhogen en 2) als je beleggingen (onderpand) te veel zakken in waarde zouden ze je kunnen verplichten te verkopen wanneer het dan zeker de moment niet is om te verkopen.
Probleem met lenen bij broker is dat ze 1) de rente kunnen verhogen en 2) als je beleggingen (onderpand) te veel zakken in waarde zouden ze je kunnen verplichten te verkopen wanneer het dan zeker de moment niet is om te verkopen.