Corona-virus.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Vortex, op welk land of werelddeel slaat deze interessante grafiek ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
België, komt van het Sciensano dashboard, daar is sinds kort een nieuwe tab met "variants" toegevoegdCharlesvdw schreef: ↑25 september 2021, 19:43 Vortex, op welk land of werelddeel slaat deze interessante grafiek ?
Nog 10 uur en dan zijn we van het mondmaskergedonder af !
Hoewel... ik heb mijn zoontje en mijzelf net voor een activiteit voor de Bedrijvendag ingeschreven. Aanstaande zondag.
Stelletje rakkers. Ze vragen 2 euro per ingeschreven volwassene. Vanwege Corona. Want dan 'is reserveren verplicht' en dit zijn de 'reserverings-servicekosten'.
Enfin...
En passant staat er ook op die site, dat ofwel het CST ofwel het mondmasker én anderhalve meter verplicht zijn.
Euhm, neen... bij bijeenkomsten van minder dan 500 personen is het sowieso geen van beide. En bij de wat kleinere bedrijven komen er sowieso geen 500 binnen.
Dus we gaan het weer meemaken, dat allerlei sheriffjes weer hun eigen regels invoeren. Nu, als die per se een CST willen hebben... be my guest. Maar ik had niet aan de andere mogelijkheid gedacht: de mensen toch weer afpissen met het mondmaskergedoe.
Ben benieuwd wat de verschillende winkeliers gaan uitspoken...
Hoewel... ik heb mijn zoontje en mijzelf net voor een activiteit voor de Bedrijvendag ingeschreven. Aanstaande zondag.
Stelletje rakkers. Ze vragen 2 euro per ingeschreven volwassene. Vanwege Corona. Want dan 'is reserveren verplicht' en dit zijn de 'reserverings-servicekosten'.
Enfin...
En passant staat er ook op die site, dat ofwel het CST ofwel het mondmasker én anderhalve meter verplicht zijn.
Euhm, neen... bij bijeenkomsten van minder dan 500 personen is het sowieso geen van beide. En bij de wat kleinere bedrijven komen er sowieso geen 500 binnen.
Dus we gaan het weer meemaken, dat allerlei sheriffjes weer hun eigen regels invoeren. Nu, als die per se een CST willen hebben... be my guest. Maar ik had niet aan de andere mogelijkheid gedacht: de mensen toch weer afpissen met het mondmaskergedoe.
Ben benieuwd wat de verschillende winkeliers gaan uitspoken...
Het mondmaskergedoe is 'al' voorbij hoor. Vanaf de aankondiging dat de verplichting per 1.10 ging verdwijnen, droeg niemand nog een mondmasker op het containerpark. De toezichters hadden het heel de dag op hun kin hangen ( er moest zo eens een overijverige ambtenaar zijn onderdanen controleren ...). Enfin, die miserie is ook ( hopelijk definitief) voorbij. Back to normal!
Dat telt niet, Pukkie. Dat is buiten. Alleen de provinciegouverneuse van Antwerpen denkt, dat mondmaskers buiten helpen. Alle anderen met een IQ van 60 (of hoger) wisten al beter.
Ik wilde eerder zeggen, dat ik onder de indruk ben van het feit dat vrijwel alle Belgen zich tot 1 oktober aan de regels houden die tot 1 oktober gelden. Zo hoort dat. Waar komt toch die reputatie van 'plantrekker' vandaan ? In de winkel - mondmaskers. Op café (als de mensen op trot zijn) - mondmaskers. Keurig.
Bij het recypark - mondma... heu... OK, de Belgen zijn niet volledig idioot.
Ondertussen heb ik ook wat uitgehaald.
Je hebt het draadje 'city trips' op Spaargids gevolgd ? Wel, daar werd Luik aangeraden. Goed idee.
Dus de familie gaat binnenkort een weekeindje naar Luik. Wat heeft Luik voor toeristische attracties ? Wel, dezelfde als Bruxelles: masques buccaux ! G?dverdeg?dver....
Ik wilde eerder zeggen, dat ik onder de indruk ben van het feit dat vrijwel alle Belgen zich tot 1 oktober aan de regels houden die tot 1 oktober gelden. Zo hoort dat. Waar komt toch die reputatie van 'plantrekker' vandaan ? In de winkel - mondmaskers. Op café (als de mensen op trot zijn) - mondmaskers. Keurig.
Bij het recypark - mondma... heu... OK, de Belgen zijn niet volledig idioot.
Je hebt het draadje 'city trips' op Spaargids gevolgd ? Wel, daar werd Luik aangeraden. Goed idee.
Dus de familie gaat binnenkort een weekeindje naar Luik. Wat heeft Luik voor toeristische attracties ? Wel, dezelfde als Bruxelles: masques buccaux ! G?dverdeg?dver....
Op Facebook gelezen dat toch nog een heel aantal mensen het mondmasker zal blijven dragen, én zelfs de handen zullen blijven ontsmetten (omdat ze het fijn vinden dat ze al twee jaar geen verkoudheid of griep hebben gehad)
Dat ze op die manier hun immuunsysteem volledig om zeep helpen, daar staan ze niet bij stil blijkbaar. Als ze dan binnen een jaar eens ziek worden zal het zwaar zijn
Af en toe ziek worden aan griep of verkoudheid hoort nu eenmaal bij het leven en is gezond om de immuniteit te boosten. Sommige mensen durven blijkbaar nooit meer ziek worden
Dat ze op die manier hun immuunsysteem volledig om zeep helpen, daar staan ze niet bij stil blijkbaar. Als ze dan binnen een jaar eens ziek worden zal het zwaar zijn
Af en toe ziek worden aan griep of verkoudheid hoort nu eenmaal bij het leven en is gezond om de immuniteit te boosten. Sommige mensen durven blijkbaar nooit meer ziek worden
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ben ook bang van ziek te worden maar ik kom helemaal bijna nooit meer ziek dus is het wel fijn om absoluut niet ziek te worden. Dat was zo voor corona en na corona idk 
Ja ik begrijp wat je bedoelt maar ik vind ziek zijn zo vervelend zelfde met een verkoudheid.
Ja ik begrijp wat je bedoelt maar ik vind ziek zijn zo vervelend zelfde met een verkoudheid.
Ziek zijn is inderdaad vervelend, maar zoals sommigen proberen om zich volledig af te schermen door mondmaskers en alcoholgel is op langere termijn extreem nefast. Alcoholgel doodt ook de goede bacterieënTimoootjex schreef: ↑30 september 2021, 18:43 Ik ben ook bang van ziek te worden maar ik kom helemaal bijna nooit meer ziek dus is het wel fijn om absoluut niet ziek te worden. Dat was zo voor corona en na corona idk
Dat is ook beetje mijn vrees voor de toekomstige generaties, vroeger speelden we buiten in het park tussen de struiken en bomen etc. we werden vuil, ziek en deden ons pijn, maar we gingen er niet aan dood...
Tegenwoordig, wordt kinderen hun weerstand niet meer opgebouwd door te spelen op hun Ipad...
Tegenwoordig, wordt kinderen hun weerstand niet meer opgebouwd door te spelen op hun Ipad...
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Hoe dan ook is mijn situatie anders want ik werk in Brussel dus daar gelden alle regels nog zoals ze nu gelden nog vandaag. Dus daarmee ben ik toch nog voorzichtiger.Adhemar schreef: ↑30 september 2021, 19:00Ziek zijn is inderdaad vervelend, maar zoals sommigen proberen om zich volledig af te schermen door mondmaskers en alcoholgel is op langere termijn extreem nefast. Alcoholgel doodt ook de goede bacterieënTimoootjex schreef: ↑30 september 2021, 18:43 Ik ben ook bang van ziek te worden maar ik kom helemaal bijna nooit meer ziek dus is het wel fijn om absoluut niet ziek te worden. Dat was zo voor corona en na corona idk
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Als jonge kinderen minder aan ziektes worden blootgesteld hebben wellicht ze meer kans op allergie.
De "hygiënehypothese".
De "hygiënehypothese".
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Alcoholgel is nutteloos voor een virus dat zich door de lucht verspreidt.
-
anonymous9433
Oef, eindelijk zonder mondmasker!
Maar toch niet helemaal, want ik zit momenteel op de trein en daar is het mondmasker nog steeds verplicht. En ik reis richting Brussel, waar ook nog steeds de oude regeltjes gelden

Maar toch niet helemaal, want ik zit momenteel op de trein en daar is het mondmasker nog steeds verplicht. En ik reis richting Brussel, waar ook nog steeds de oude regeltjes gelden
Dat is misschien weer wat te kort door de bocht. Volgens mij is de klassieke route van het griepvirus en van de verkoudheidsvirussen niet ontkracht.Charlesvdw schreef: ↑30 september 2021, 19:29 Alcoholgel is nutteloos voor een virus dat zich door de lucht verspreidt.
Iemand niest op zijn handen (of in zijn hand - peu importe). Je geeft die een handdruk. Vervolgens - kan ook 10 minuten later zijn - bepotel je zonder het te merken je eigen gezicht.
Je moet dus het geheel der maatregelen bekijken. Elkaar niet bepotelen. Anderhalve meter afstand. Handen wassen. Alcoholgel. Dat alles bij elkaar heeft ooit zijn dienst bewezen.
Maar goed... gisteren bij de Decathlon te Antwerpen. MONDMASKER VERPLICHT. ONTSMET HIER UW HANDEN !
Iedereen had braaf zijn mondmasker aan. Iedereen stak zijn handen in dat ontsmettingsdinges. Nutteloos, want de rakkers van de Decathlon hadden het ontsmettingsdinges niet bijgevuld met alcohol.
Dixit schreef: ↑30 september 2021, 17:59 Dat telt niet, Pukkie. Dat is buiten. Alleen de provinciegouverneuse van Antwerpen denkt, dat mondmaskers buiten helpen. Alle anderen met een IQ van 60 (of hoger) wisten al beter. Ook de stealmen die prijs kwamen geven voor een bezettingsklus en de werklui in de houtzagerij waar ik wat mdf op ging halen hadden hun maskertje al naar de prullenmand verwezen.
Bij het recypark - mondma... heu... OK, de Belgen zijn niet volledig idioot. Hoeveel procent van de trein-, tram- en busreizigers droegen hun maskertje keurig in september?
Dus de familie gaat binnenkort een weekeindje naar Luik. Wat heeft Luik voor toeristische attracties ? Wel, dezelfde als Bruxelles: masques buccaux ! G?dverdeg?dver.... Ge pikt er ook weer de primus uit tussen al de aanbevelingen ...![]()