Belgische brokers
TIP
Belgische brokers
Hallo ,
Ik hou nu al paar jaar de beurs in het oog en zou nu zelf willen beginnen beleggen
Wat is de goedkoopste manier om aandelen te kopen en verkopen ,geen grote bedragen 5000 euro bvb.
ik heb de banken reeds bekeken en daar zie ik nogal grote kosten van 20euro per verrichting en soms ook nog bewaarloon
Online brokers weet ik niet goed wat kiezen ,daar buitenlandse dan moeten aangegeven worden en zo
welke zijn de echte belgische brokers waar dit niet nodig voor is, welk is de beste/goedkoopste
Dank bij voorbaat
Ik hou nu al paar jaar de beurs in het oog en zou nu zelf willen beginnen beleggen
Wat is de goedkoopste manier om aandelen te kopen en verkopen ,geen grote bedragen 5000 euro bvb.
ik heb de banken reeds bekeken en daar zie ik nogal grote kosten van 20euro per verrichting en soms ook nog bewaarloon
Online brokers weet ik niet goed wat kiezen ,daar buitenlandse dan moeten aangegeven worden en zo
welke zijn de echte belgische brokers waar dit niet nodig voor is, welk is de beste/goedkoopste
Dank bij voorbaat
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Belgische brokers
Dan kom je uit op dit kort lijstje volgens mij:luc70 schreef: ↑17 juli 2021, 23:39 Wat is de goedkoopste manier om aandelen te kopen en verkopen ,geen grote bedragen 5000 euro bvb.
Keytrade
Bolero
Deutsche Bank
Medirect
Binck/Saxo ?
Hangt er ook wat vanaf waarvoor en hoe je de broker wil gebruiken.
Je moet je ook niet noodzakelijk beperken tot 1 broker.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als beginneling zou ik starten met Binck of Bolero omdat ze overzichtelijk zijn en gemakkelijk te gebruiken.
Deutschebank en Medirect zou ik vermijden omdat ze geen brokers zijn maar tussenpersonen : veel hulp krijg je dus niet als er een probleem is.
Keytrade is ook goed maar duur buiten Europa. Voordeel is wel dat je ze ook als gewone bank kan gebruiken met debiet- en kredietkaart
Behalve Medirect heb ik ze allemaal kunnen proberen en behalve DB, nog steeds klant.
Deutschebank en Medirect zou ik vermijden omdat ze geen brokers zijn maar tussenpersonen : veel hulp krijg je dus niet als er een probleem is.
Keytrade is ook goed maar duur buiten Europa. Voordeel is wel dat je ze ook als gewone bank kan gebruiken met debiet- en kredietkaart
Behalve Medirect heb ik ze allemaal kunnen proberen en behalve DB, nog steeds klant.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Voor *nieuwe klanten* bestaat "Binck" niet meer, maar is het nu "Saxo".
De website lijkt https://www.home.saxo/nl-be/ te zijn.
Er zijn 3 "platformen", met toenemende funtionaliteit/complexiteit al naargelang wat je nodig hebt.
Met noemt dat platformen, maar dit zijn eigenlijk 3 interfaces op hetzelfde platform wellicht.
Ze hebben maar 1 rekening type, dus dat maakt het ook eenvoudig.
Waar ik geen informatie over vind betreffende *Saxo* (niet ex-Binck dus):
- is de geldrekening een Belgische rekening met IBAN ?
- houdt Saxo (correct) TOB en RV af ?
- deeluitvoering: transactiekosten per deel of per dag of per order ?
De website lijkt https://www.home.saxo/nl-be/ te zijn.
Er zijn 3 "platformen", met toenemende funtionaliteit/complexiteit al naargelang wat je nodig hebt.
Met noemt dat platformen, maar dit zijn eigenlijk 3 interfaces op hetzelfde platform wellicht.
Ze hebben maar 1 rekening type, dus dat maakt het ook eenvoudig.
Waar ik geen informatie over vind betreffende *Saxo* (niet ex-Binck dus):
Je kunt nog geen broker kiezen , vinden en je wil beleggen op de beurs
Meen je dat nu ?
Meen je dat nu ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Is dit voor topic starter of voor mij bedoeld ?
Eender hoe ... je kan toch moeilijk beweren dat het allemaal zeer transparant is, lijkt mij.
Ik kan perfect begrijpen dat voor een beginner de keuze van een broker niet zo eenvoudig is, als je tenminste wil weten waar je aan begint. Je kan ook gewoon zo'n BUX-Zero of E-Toro kiezen natuurlijk.
Niet voor u bedoeld maar voor topic starter .EarthNvstr1 schreef: ↑10 oktober 2021, 14:32Is dit voor topic starter of voor mij bedoeld ?
Eender hoe ... je kan toch moeilijk beweren dat het allemaal zeer transparant is, lijkt mij.
Ik kan perfect begrijpen dat voor een beginner de keuze van een broker niet zo eenvoudig is, als je tenminste wil weten waar je aan begint. Je kan ook gewoon zo'n BUX-Zero of E-Toro kiezen natuurlijk.
Iemand die wil beleggen en hier komt vragen waar hoort in mijn ogen niet thuis op de beurs .
Ten eerste is er hier geen correct antwoord op te geven in wat wil hij beleggen , op welke beurs , in welke valuta wil hij advies of niet ? Hij wil beleggen maar kan geen buitenlandse rekening aangeven .
Hij wil beleggen terwijl alle vermogensbeheerders hun cash laten oplopen .
De dalingen die we gezien hebben in de laatste maand is telkens opgevangen geweest door particuliere beleggers .
Niet door de grote partijen .
Zou topic starter aanraden om eerst eens meer kennis van zaken op te doen voor dat hij zijn eerste stapjes zet op de beurs .
Heb hier destijds eens gevraagd welke broker het goedkoopste was voor het omwisselen van valuta kreeg mexem en binck voorgeschoteld . Tja ze zijn maar 5 keer zo duur dan andere partijen
Je mag raad vragen maar het is best dat je het eerst zelf al weet dat is de waarde van dit forum
Je vergeet nog Rebel van Belfius dat onlangs opgestart is.EarthNvstr1 schreef: ↑18 juli 2021, 11:38Dan kom je uit op dit kort lijstje volgens mij:luc70 schreef: ↑17 juli 2021, 23:39 Wat is de goedkoopste manier om aandelen te kopen en verkopen ,geen grote bedragen 5000 euro bvb.
Keytrade
Bolero
Deutsche Bank
Medirect
Binck/Saxo ?
Hangt er ook wat vanaf waarvoor en hoe je de broker wil gebruiken.
Je moet je ook niet noodzakelijk beperken tot 1 broker.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik bel zojuist (19:18) naar Saxo support (+32 3 500 52 11) en krijg te horen dat ze momenteel gesloten zijn en open zijn MA-VR 08:00-22:00 ...EarthNvstr1 schreef: ↑10 oktober 2021, 10:55 Waar ik geen informatie over vind betreffende *Saxo* (niet ex-Binck dus):
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Alé ... Saxo support aan de lijn gehad ... nemen wel nog op met "Binck"
Voor nieuwe klanten bij Saxo is het ook een Belgische IBAN en wordt TOB/RV afgehouden.
Transactiekost voor deeluitvoeringen zou per order zijn.
Voor nieuwe klanten bij Saxo is het ook een Belgische IBAN en wordt TOB/RV afgehouden.
Transactiekost voor deeluitvoeringen zou per order zijn.
Klopt met wat ik gisteren online was tegengekomen.EarthNvstr1 schreef: ↑12 oktober 2021, 11:34 Transactiekost voor deeluitvoeringen zou per order zijn.
Deelorders op dezelfde dag heeft nooit in extra kosten geresulteerd. Deelorders over meerdere dagen heeft wel eens foutief voor extra kosten gezorgd maar dat was niet de bedoeling. Je betaalt dus 1x transactiekost ongeacht het aantal deelorders.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt voor de bevestiging!borgie schreef: ↑12 oktober 2021, 17:53Klopt met wat ik gisteren online was tegengekomen.EarthNvstr1 schreef: ↑12 oktober 2021, 11:34 Transactiekost voor deeluitvoeringen zou per order zijn.
Deelorders op dezelfde dag heeft nooit in extra kosten geresulteerd. Deelorders over meerdere dagen heeft wel eens foutief voor extra kosten gezorgd maar dat was niet de bedoeling. Je betaalt dus 1x transactiekost ongeacht het aantal deelorders.
Men wist mij zelfs te vertellen dat ze de transactiekost van de lagere schijf aanrekenen indien het order nooit volledig wordt uitgevoerd (bv. als je annuleert na deeluitvoering).
Bv.
- order op Brussel 100 aandelen limietprijs 100 EUR
- uitvoering 10 aandelen aan 100 EUR => TK 7,25 EUR
- uitvoering 15 aandelen aan 100 EUR => TK 0,00 EUR (vermits je in totaal aan 2500 EUR van de eerst schijf zit)
- uitvoering 20 aandelen aan 100 EUR => TK 2,50 EUR (nu zit je in de 2de schijf, dus leg je het verschil met de eerste schijf bij)
- annuleren order => geen TK meer, ook al had je origineel op 14,75 EUR gerekend (t/m 10.000 EUR = 3de schijf)
Ik heb er geen idee van of er nog andere brokers zijn die dit ook zo doen.
keytrade
En wat met dagorders? Het overige gedeelte van uw order wordt dan geannuleerd en moet je de dag er na opnieuw ingeven en dus opnieuw transactiekost.borgie schreef: ↑12 oktober 2021, 17:53Klopt met wat ik gisteren online was tegengekomen.EarthNvstr1 schreef: ↑12 oktober 2021, 11:34 Transactiekost voor deeluitvoeringen zou per order zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Maar dat is een keuze die je zelf maakt. De opsplitsing in deelorders gebeurt automatisch. Je kan beide flows niet met elkaar vergelijken.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)