rechtsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: rechtsbijstand
bij controle heb je dan wel een probleem, want het zijn logischerwijze enkel de polissen die aan de fiscale vereisten voldoen die je mag inbrengen. bestaat nog maar sinds 2019.odbc schreef: ↑17 november 2021, 17:57 Ik weet niet juist direct maar is minder dan 180 euro voor 3 auto's en 2 motoren, brand en familliepolis bij DAS
Maar die zijn 2 jaar terug met duurdere afgekomen met fiscaal attesten, loop daar niet in.
Ik breng mijn betaling ook in, zonder fiscaal attest.
Vraag trouwens af waarom die plots die duurdere aftrekbare polissen aanbieden.
361 -124 fiscaal voordeel = 237 eur.
Bij de BA polissen zal je +/- 200 betalen voor 2 autos, brand, fam.
Verschil is dus niet zo groot, en de fiscale bieden toch stuk meer dekking. Ovepeinzen altijd waard.
er zijn nog veel stappen en regelingen mogelijk vooraleer rechtbank waarbij men tussenkomt.
-
anonymous9433
Oei, zonder fiscaal attest (attest 281.63) mag je het eigenlijk niet inbrengen in de aangifte personenbelasting. Bij een controle zal je door de mand vallen …odbc schreef: ↑17 november 2021, 17:57 Ik weet niet juist direct maar is minder dan 180 euro voor 3 auto's en 2 motoren, brand en familliepolis bij DAS
Maar die zijn 2 jaar terug met duurdere afgekomen met fiscaal attesten, loop daar niet in.
Ik breng mijn betaling ook in, zonder fiscaal attest.
Vraag trouwens af waarom die plots die duurdere aftrekbare polissen aanbieden.
Hieronder de voorwaarden voor de belastingvermindering:
Vermeld in uw aangifte (in vak X, code 1344 of 2344) het bedrag van de premies vermeld in het attest 281.63 dat u van uw verzekeraar hebt ontvangen, begrensd tot maximum 310 euro. U hebt dan in principe recht op een belastingvermindering van maximaal 124 euro.
Rechtsbijstandsverzekering
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering. Heb ik recht op een belastingvermindering?
Ja, als:
- u uw verzekering individueel hebt afgesloten;
- de verzekeringsonderneming gevestigd is in de Europese Economische Ruimte;
- uw verzekering voldoet aan bepaalde voorwaarden (op vlak van gedekte geschillen en kosten, de maximumwaarborg, de franchise, de wachttijden enz.).
Als u een attest 281.63 van uw verzekeringsonderneming hebt ontvangen, voldoet uw verzekering in principe aan deze voorwaarden. U kunt recht hebben op de belastingvermindering.
-
odbc
Jatten en taloeren, ik vul het in.
Als de voorwaarden van polissen het zelfde zijn, waar zit dan het verschil, omdat met fiscaal attest ze duurder zijn?
Betaling heeft meer bewijslast dan fiscaal attest.
Het eerste is daadwerkelijk gebeurd en tweede kan je theoretisch krijgen zonder er een betaling is gebeurd.
Maar heb goede rechtsbijstand, ook voor dergelijke zaken.
De vraag is wie heeft er baat bij dat die polissen meer kosten voor zelfde goedkopere versie met zelfde verzekerings voorwaarden
Als de voorwaarden van polissen het zelfde zijn, waar zit dan het verschil, omdat met fiscaal attest ze duurder zijn?
Betaling heeft meer bewijslast dan fiscaal attest.
Het eerste is daadwerkelijk gebeurd en tweede kan je theoretisch krijgen zonder er een betaling is gebeurd.
Maar heb goede rechtsbijstand, ook voor dergelijke zaken.
De vraag is wie heeft er baat bij dat die polissen meer kosten voor zelfde goedkopere versie met zelfde verzekerings voorwaarden
Laatst gewijzigd door odbc op 17 november 2021, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Alweer eigenzinnig en dus spoor jij dus aan om zoals jezelf te frauderen, de regels zijn duidelijk
-
odbc
Ik ga dit nakijken want is door mijn account ingevuld, die zou dat toch moeten weten.
Weet zeker dat dit is meegenomen in berekening.
Weet zeker dat dit is meegenomen in berekening.
-
anonymous
In verband met de fiscaal aftrekbare rechtsbijstand polis zie ook topic op spaargids
rechtsbijstandsverzekering-met-fiscaal- ... tsbijstand
rechtsbijstandsverzekering-met-fiscaal- ... tsbijstand
Klopt, ZAO. Maar een geschil gooi ik al snel voor de rechtbank. Daar wordt het veelal een dure les voor de tegenpartij. Wat niet wil zeggen dat 'ze' er lessen uit trekken.
-
anonymous9433
Hier een duplicaat van je polis posten is echt wel het absolute minimum! 
-
anonymous
Zou echt een bonus zijn voor de spaargids , de fiscaal aftrekbare polis die slechts 180 euro kost en zelfs voor 3 wagens en was het nog 2 motorfietsen etc. bij Das.
-
anonymous9433