rechtsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
odbc
Re: rechtsbijstand
0ei, dan heb ik en 3000 werknemers het altijd verkeerd gedaan omdat bp8 en zoveel dit niet geloofd.
Moet je zelf gaan vragen bij uw mutualiteit en de vakbond want zij hebben altijd verkeerde info verschaft en ik hier ook.
Ik heb ook nooit geschreven dat je het lidgeld mocht inbrengen.
Moet je zelf gaan vragen bij uw mutualiteit en de vakbond want zij hebben altijd verkeerde info verschaft en ik hier ook.
Ik heb ook nooit geschreven dat je het lidgeld mocht inbrengen.
Laatst gewijzigd door odbc op 18 november 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Blabla , u had het over ziekenfonds bijdrage
En de FOD financiën zal ook wel weten waarover het gaat
En de FOD financiën zal ook wel weten waarover het gaat
-
odbc
Welke bijdrage zou dat dan zijn. Hoe berekend ziekfonds dit om die bijdrage in te brengen, wat u zou dit weten! En Vakbond.
Is een formule dat die gebruiken, awel welke?
-
odbc
Welke bijdrage zou dat dan zijn. Hoe berekend ziekfonds dit om die bijdrage in te brengen, want u zou dit weten! En Vakbond.
Is een formule dat die gebruiken, awel welke prater
Welke?
Gvd, is altijd hetzelfde die het water terug uitvinden.
-
anonymous
Jà zeg jij maar eens over welke bijdrage je het hebt , welke bijdrage jij en je 3000 werknemers aan hun ziekenfonds betalen en die fiscaal aftrekbaar is?
-
odbc
Van vakbond hangt af hoeveel dagen u gewerkt heeft en tijdelijk gedopt hebt, die maken daar een berekening van dat je mag aftrekken van bedrag in 1250 of 2250.
Ziekenfonds minimaal tussen 6 en 15 euro afhankelijk welke mutualiteit je hebt.
Goe BPen nummer zoveel?is dat om dwars te liggen dergelijke nicknaam? Zegt al veel over persoonlijkheid.
Goe BPen nummer zoveel?is dat om dwars te liggen dergelijke nicknaam? Zegt al veel over persoonlijkheid.
-
anonymous
Zal hier nog maar eens mijn eerdere post herhalen , mijn discussie punt met jou gaat over de ziekenfonds bijdrage, waarvan je me nog altijd niet zegt welke bijdrage dat is , geef eens een voorbeeld van die bijdrage voor een ziekenfonds van je keuze ´en die dus aftrekbaar zou zijn, en onder welke code je die dan inbrengt op de aangifte.
Vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar als werknemer
Als werknemer zijnde is de betaalde vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar als beroepsuitgave. De voorwaarde is dan wel dat de werkelijke beroepsuitgaven worden aangegeven en niet de forfaitaire beroepsuitgaven worden toegepast. In dat tweede geval neemt de fiscus aan dat de vakbondsbijdrage onder dat forfait valt. Of het aangeven van de werkelijke beroepsuitgaven (en dus ook de vakbondsbijdrage) al dan niet interessant is, zal hier van geval tot geval verschillen.
Vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar in periode werkloosheidsuitkeringen
Wanneer je werkloosheidsuitkeringen ontvangt, is er geen sprake van een wettelijk kostenforfait. In zo’n geval moet je zelf de beroepskosten aangeven. Daarom is het voor werklozen aangeraden om alle bewijsstukjes bij te houden, zoals treintickets voor het volgen van een opleiding van de VDAB of kosten zoals de vakbondsbijdrage. Het gaat meestal maar om beperkte kosten, maar dat is nu eenmaal beter dan niets. Dit is overigens ook het geval bij ontvangers van de werkloosheidsuitkering met bedrijfstoeslag, maar niet voor gepensioneerden.
De betaalde vakbondsbijdrage bewijs je door middel van fiche 281.13 dat je ontvangt van de vakbond die de werkloosheidsuitkering betaald heeft. Was je in dat inkomstenjaar niet voortdurend werkloos, dan moet je wel nog even nagaan wanneer de vakbondsbijdrage werd betaald. Werd de vakbondsbijdrage betaald op het moment van de tewerkstelling, dan kan het enkel worden aangegeven indien je niet de forfaitaire beroepskosten toepast
https://rechtenkrant.be/de-vakbondsbijd ... e-zit-dat/
ZIEKENFONDSBIJDRAGE
Fiscale aftrek van de ziekenfondsbijdrage - "Bijdrage financiële verantwoordelijkheid"
Wat is de 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'?
Ieder jaar kan uw ziekenkas een verplichte bijdrage van u verlangen, genaamd: 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'. Deze bijdrage is fiscaal aftrekbaar.
Dit is dus niet het lidgeld dat u aan uw ziekenfonds betaald !
https://financien.belgium.be/nl/particu ... ijdrage#q1
Ziekenfondsbijdrage | FOD Financiën
Zoek op domein financien.belgium.behttps://financien.belgium.be › nl › particulieren › belastingvoordelen › ziekenfondsbijdrage
Ieder jaar kan uw ziekenkas een verplichte bijdrage van u verlangen, genaamd: 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'. Deze bijdrage is fiscaal aftrekbaar. In 2019 heeft echter geen enkele ziekenkas gevraagd deze bijdrage te betalen. U kan hiervoor dus niets aftrekken.
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 31223.html
Vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar als werknemer
Als werknemer zijnde is de betaalde vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar als beroepsuitgave. De voorwaarde is dan wel dat de werkelijke beroepsuitgaven worden aangegeven en niet de forfaitaire beroepsuitgaven worden toegepast. In dat tweede geval neemt de fiscus aan dat de vakbondsbijdrage onder dat forfait valt. Of het aangeven van de werkelijke beroepsuitgaven (en dus ook de vakbondsbijdrage) al dan niet interessant is, zal hier van geval tot geval verschillen.
Vakbondsbijdrage fiscaal aftrekbaar in periode werkloosheidsuitkeringen
Wanneer je werkloosheidsuitkeringen ontvangt, is er geen sprake van een wettelijk kostenforfait. In zo’n geval moet je zelf de beroepskosten aangeven. Daarom is het voor werklozen aangeraden om alle bewijsstukjes bij te houden, zoals treintickets voor het volgen van een opleiding van de VDAB of kosten zoals de vakbondsbijdrage. Het gaat meestal maar om beperkte kosten, maar dat is nu eenmaal beter dan niets. Dit is overigens ook het geval bij ontvangers van de werkloosheidsuitkering met bedrijfstoeslag, maar niet voor gepensioneerden.
De betaalde vakbondsbijdrage bewijs je door middel van fiche 281.13 dat je ontvangt van de vakbond die de werkloosheidsuitkering betaald heeft. Was je in dat inkomstenjaar niet voortdurend werkloos, dan moet je wel nog even nagaan wanneer de vakbondsbijdrage werd betaald. Werd de vakbondsbijdrage betaald op het moment van de tewerkstelling, dan kan het enkel worden aangegeven indien je niet de forfaitaire beroepskosten toepast
https://rechtenkrant.be/de-vakbondsbijd ... e-zit-dat/
ZIEKENFONDSBIJDRAGE
Fiscale aftrek van de ziekenfondsbijdrage - "Bijdrage financiële verantwoordelijkheid"
Wat is de 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'?
Ieder jaar kan uw ziekenkas een verplichte bijdrage van u verlangen, genaamd: 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'. Deze bijdrage is fiscaal aftrekbaar.
Dit is dus niet het lidgeld dat u aan uw ziekenfonds betaald !
https://financien.belgium.be/nl/particu ... ijdrage#q1
Ziekenfondsbijdrage | FOD Financiën
Zoek op domein financien.belgium.behttps://financien.belgium.be › nl › particulieren › belastingvoordelen › ziekenfondsbijdrage
Ieder jaar kan uw ziekenkas een verplichte bijdrage van u verlangen, genaamd: 'verplichte bijdrage financiële verantwoordelijkheid'. Deze bijdrage is fiscaal aftrekbaar. In 2019 heeft echter geen enkele ziekenkas gevraagd deze bijdrage te betalen. U kan hiervoor dus niets aftrekken.
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 31223.html
-
odbc
Van vakbond hangt af hoeveel dagen u gewerkt heeft en tijdelijk gedopt hebt, die maken daar een berekening van dat je mag aftrekken van bedrag in 1250 of 2250.
Vraag dit na bij uw mutualiteit en Vakbond!!
Zij weten het beter dan éénder welk BP nummerke
En ik stop er nu mee, haalt geen knetser uit.
Bp nummerke ge krijgt gelijk.
Vraag dit na bij uw mutualiteit en Vakbond!!
Zij weten het beter dan éénder welk BP nummerke
En ik stop er nu mee, haalt geen knetser uit.
Bp nummerke ge krijgt gelijk.
-
anonymous
Tja bevestigt alleen mijn gelijk en je ongeloofwaardigheid , is eigenlijk heel eenvoudig je hoeft niets aan je mutualiteit te vragen , als er al in het geval het zeldzame jaar dat er een bijdrage financiële verantwoordelijkheid gevraagd wordt door je mutualiteit krijg je sowieso een attest van je mutualiteit
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wat is die "bijdrage financiële verantwoordelijkheid" eigenlijk ?
-
anonymous
Financiële verantwoordelijkheid Indien het budget voor gezondheidszorg wordt overschreden, moeten ziekenfondsen het tekort helpen aanzuiveren door hun leden een bijdrage voor de financiële verantwoordelijkheid te vragen. In 2021 moeten CM-leden, voor het vijftiende jaar op rij, deze bijdrage niet te betalen.
Als een ziekenfonds budget voor gezondheidszorg overschrijdt dient het financiële verantwoordelijkheid op te nemen om het tekort mee te helpen aan te zuiveren.
https://www.ccrek.be/Docs/2017_18_Finan ... ondsen.pdf
Als een ziekenfonds budget voor gezondheidszorg overschrijdt dient het financiële verantwoordelijkheid op te nemen om het tekort mee te helpen aan te zuiveren.
BP nummerke heeft ook gelijk...
Op de grens van legaal? Dit is gewoon fraude hoor en bovendien niet zo eenvoudig als jij hier stelt.odbc schreef: ↑18 november 2021, 09:50 De beste aftrekpost is onderhouds geld betalen voor ouders.
Stort dit via bankregeling elke maand VB. 500 euro
Word wel voor hen inkomsten.
U hebt zo'n lieve ouders dat die u elke maand 500 euro cash geven.
Dan kan u 6000 euro per jaar inbrengen als onderhoudskosten.
Is dit fraude? Neen, ouders mogen toch geld geven aan kinderen.
Is op de grens, maar is legaal.
De meerkost die ouders mogelijk zouden betalen legt u wel zelf bij.
In kering is dit minstens 20 % voordeel voor u.
Toch een goede "accountant"
Ten eerste kun je zelf niet bepalen hoe hoog onderhoudsgeld is omdat onderhoudsgeld betaald wordt in uitvoering van een onderhoudsverplichting op grond van het burgerlijk of gerechtelijk wetboek. Ten tweede moet de persoon die het onderhoudsgeld krijgt, behoeftig zijn. Ingebracht onderhoudsgeld wordt bovendien sterk gecontroleerd door de fiscus omdat er een kans op fraude is, vooral als dit geld naar het buitenland wordt gestort en de boetes zijn bijgevolg niet min (tot 200%).
Wederom fiscale fraude want die polissen zijn niet hetzelfde. Je pakt hier trouwens een groot risico indien je dit effectief zou doen. Er is bij mijn weten immers geen enkele fiscale polis op de markt die maar 180 euro kost... Voor de fiscus zou het dus niet zo moeilijk te achterhalen moeten zijn dat je aan het sjoemelen bent.odbc schreef: ↑17 november 2021, 18:59 Jatten en taloeren, ik vul het in.
Als de voorwaarden van polissen het zelfde zijn, waar zit dan het verschil, omdat met fiscaal attest ze duurder zijn?
Betaling heeft meer bewijslast dan fiscaal attest.
Het eerste is daadwerkelijk gebeurd en tweede kan je theoretisch krijgen zonder er een betaling is gebeurd.
Maar heb goede rechtsbijstand, ook voor dergelijke zaken.
De vraag is wie heeft er baat bij dat die polissen meer kosten voor zelfde goedkopere versie met zelfde verzekerings voorwaarden
-
anonymous9433
In het verleden heb ik dit wel betaald bij mijn ziekenfonds (was zo rond de 5 a 10 euro per jaar) maar de laatste jaren niet meer. Is niet de jaarlijkse ledenbijdrage (deze is een pak hoger, ca. 180 tot 200 euro voor een gezin) maar een supplement. Ik weet niet of vandaag de dag er nog ziekenfondsen zijn die dit aanrekenen.Bp8755 schreef: ↑18 november 2021, 13:19 Financiële verantwoordelijkheid Indien het budget voor gezondheidszorg wordt overschreden, moeten ziekenfondsen het tekort helpen aanzuiveren door hun leden een bijdrage voor de financiële verantwoordelijkheid te vragen. In 2021 moeten CM-leden, voor het vijftiende jaar op rij, deze bijdrage niet te betalen.
-
anonymous9433
Is alleen mogelijk bij werknemers die ofwel hun beroepskosten bewijzen ofwel het forfait kiezen en gedurende een bepaalde periode werkloos zijn geweest. Voor de anderen - ik veronderstel het grootste deel van de werknemers - is dit dus niet mogelijk.odbc schreef: ↑18 november 2021, 12:42 Van vakbond hangt af hoeveel dagen u gewerkt heeft en tijdelijk gedopt hebt, die maken daar een berekening van dat je mag aftrekken van bedrag in 1250 of 2250.
-
odbc
Met dergelijke leerlingen zou ik vroeger altijd nummer 1 geweest zijn, heeft niets met forfaitair of werkelijke beroepskosten te maken.