groei en dividend aandelen
TIP
Re: groei en dividend aandelen
Aan welke prijs heb je deze gekocht?
Nog aanraders qua dividend%?
NRZ heeft mij het hoogste dividend zie ik opgekocht toen de wereld ging vergaan van corona

nu 26,24% maar is geen goed aandeel om te blijven houden .
Staat op mijn verkooplijst
Is niet betrouwbaar genoeg en heeft ook geen stijgend dividend .
Het is beter dat je kijkt naar de verwachte groei in plaats van naar het dividend .
Dat samen met de waardering heeft meestal het beste resultaat al moet je soms enkele jaren wachten .
In BMY zijn geval is het de onderwaardering .
Want de verwachte groei is maar 3%
Top 10 staat in mijn voorbeeld portefeuille maar deze kijkt niet echt naar het dividendrendement
voorbeeld-portefeuille-dividendaandelen ... ml#p534695
Aan de zogenaamde "kenners" onder ons.
In welke Belgische en buitenlandse aandelen zien jullie meeste groeipotentieel op korte termijn?
Welke staan serieus onder hun potentiële waarde?
Graag top 5 voor liefhebbers
In welke Belgische en buitenlandse aandelen zien jullie meeste groeipotentieel op korte termijn?
Welke staan serieus onder hun potentiële waarde?
Graag top 5 voor liefhebbers
Iets die onder zijn waarde noteert heeft altijd zijn redenen . De kunst is om in te schatten of het bedrijf dit kan overwinnen .
Denk dat je er niks mee bent als jan met de pet namen noemt zonder dat deze fundamenteel onderbouwd is .
Daarom dat ik ook de volledige analyses heb gepost van mijn model portefeuille.
Zonder deze koop je beter een ETF
Weet wat je koopt en waarom .
Helemaal mee akkoord ,agnetha!
Laten we ophouden met zomaar wat namen rond te strooien.
Zie hier ook veel te veel namen van schulden beladen bedrijven passeren! Waaronder een met schulden beladen Belgische bierbrouwer,Een amerikaans pharmabedrijf die door een overname in 2019 zijn schulden liet exploideren.
Kijk maar eens wat een effect op de beurzen vandaag,enkel omdat Powell zegt (verbaal !!) dat hij de rente gaat verhogen...
Trouwens we zijn hier volop de topic van zeezout aan het bevuilen !
Zie hier ook veel te veel namen van schulden beladen bedrijven passeren! Waaronder een met schulden beladen Belgische bierbrouwer,Een amerikaans pharmabedrijf die door een overname in 2019 zijn schulden liet exploideren.
Kijk maar eens wat een effect op de beurzen vandaag,enkel omdat Powell zegt (verbaal !!) dat hij de rente gaat verhogen...
Dat Amerikaans pharmabedrijf die met schulden overladen is heeft wel een verwachte cashflow de komende jaren van 45 tot 50 miljard dus zo overladen is het niet als je verder kijkt dan dat je neus lang is dan zal je zien dat het een van de beste aandelen is die je kan kopen momenteel .Divi schreef: ↑6 januari 2022, 11:10 Helemaal mee akkoord ,agnetha!
Als ik iets aanbeveel weet ik wat ik zeg ik strooi niet met willekeurige namen .
Zoals de meesten hier wel doen .
Jij bekijkt cijfers van het verleden en heden maar kijkt niet naar de toekomst .
Terwijl dat het belangrijkste is .
De schuldgraad is maal 7 gegaan maar de cashflow is maal 12
BMY staat nu waar ABBV zich 2 jaar geleden bevond iemand die toen kocht staat op meer dan 100% winst en heeft een dividend van 7% .
Op termijn gaat alles weer naar zijn fair vallue voor een bedrijf zoals BMY moet dit rond de 13.5 zijn en noteert nu aan 8 .
Als de cijfertjes goed tonen ben je al te laat om te kopen denk dat iedereen dat wel snapt .
Zal grotendeels kloppen voor de big caps, maar er zijn ook aandelen die gewoonweg weinig aandacht krijgen desondanks mooie resultaten. Kijk hiervoor naar smallcaps. Zijn vaak té klein voor fondsen of analisten.
Kijk eens naar de FCF per aandeel bij Picanol en Payton Planar. Dit terwijl de bedrijven kerngezond zijn en het goed doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie een boekwaarde van ~ 14,- EUR per aandeel en een transformatie strategie om het tij te keren.
Of de strategie in voldoende mate en snelheid resultaat zal geven in 2022 is nog wat anders.
De vraag van Sam321 was specifiek "op korte termijn", 't hangt er maar vanaf wat iemand daarmee bedoelt natuurlijk

Picanol is een aandeel waarvan maar 5% van de aandelen vrij verhandelbaar zijn.BRT schreef: ↑6 januari 2022, 19:01 Zal grotendeels kloppen voor de big caps, maar er zijn ook aandelen die gewoonweg weinig aandacht krijgen desondanks mooie resultaten. Kijk hiervoor naar smallcaps. Zijn vaak té klein voor fondsen of analisten.
Kijk eens naar de FCF per aandeel bij Picanol en Payton Planar. Dit terwijl de bedrijven kerngezond zijn en het goed doen.
Het aandeel is niet te klein om in fondsen te worden opgenomen, de liquiditeit lijkt wel enorm klein.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
met korte termijn bedoel ik binnen jaarEarthNvstr1 schreef: ↑6 januari 2022, 19:19Ik zie een boekwaarde van ~ 14,- EUR per aandeel en een transformatie strategie om het tij te keren.
Of de strategie in voldoende mate en snelheid resultaat zal geven in 2022 is nog wat anders.
De vraag van Sam321 was specifiek "op korte termijn", 't hangt er maar vanaf wat iemand daarmee bedoelt natuurlijk![]()
snel cashen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De schuldpositie an sich bij BMY vind ik echt niet zo'n probleem: zoals je zelf aangeeft hebben ze een hele sterke cashflow, en uiteindelijk is hun nettoschuld "maar" 1.5 EBITDA (bovendien is hun payout ratio maar iets van een 25%-30% ofzo, dus het dividend komt daardoor ook totaal niet in gedrang (en dus ook niet de koers door een dividend knip).lop schreef: ↑6 januari 2022, 17:48Dat Amerikaans pharmabedrijf die met schulden overladen is heeft wel een verwachte cashflow de komende jaren van 45 tot 50 miljard dus zo overladen is het niet als je verder kijkt dan dat je neus lang is dan zal je zien dat het een van de beste aandelen is die je kan kopen momenteel .Divi schreef: ↑6 januari 2022, 11:10 Helemaal mee akkoord ,agnetha!
Als ik iets aanbeveel weet ik wat ik zeg ik strooi niet met willekeurige namen .
Zoals de meesten hier wel doen .
Jij bekijkt cijfers van het verleden en heden maar kijkt niet naar de toekomst .
Terwijl dat het belangrijkste is .
De schuldgraad is maal 7 gegaan maar de cashflow is maal 12
BMY staat nu waar ABBV zich 2 jaar geleden bevond iemand die toen kocht staat op meer dan 100% winst en heeft een dividend van 7% .
Op termijn gaat alles weer naar zijn fair vallue voor een bedrijf zoals BMY moet dit rond de 13.5 zijn en noteert nu aan 8 .
Als de cijfertjes goed tonen ben je al te laat om te kopen denk dat iedereen dat wel snapt .
Ik zou gokken dat ze vooral aan een stevige discount noteren door de patent cliff? Revlimid (gedeeltelijk in 2022) en Eliquis (2026) komen toch kortbij de afloop van hun patent; de vraag zal zijn of die overnames die ze gedaan hebben het gat kunnen opvullen (samen met Opdivo toch een serieuze meerderheid van hun revenue).
Don't get me wrong, ze stonden al een tijd op mijn lijst en ik ben ook ingestapt onder de $60. Maar de schulden zijn echt niet hetgene dat me deed twijfelen om in te stappen
Wat denken jullie van ABM als aandeel?
Post eens uw vragen niet hier , zeezout heeft nog nooit gesproken over ABM
Het is in mijn voorbeeld portefeuille dat het zit , de analyse vind je op mijn blog terug .
Zou niet weten wat iemand hier u nog meer zou kunnen vertellen .
Maar post in het vervolg uw vragen bij het juiste topic