Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
64 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Gebruikersavatar
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Berichten: 6993
Lid geworden op: 13 dec 2020
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 11 januari 2022, 18:27

mockingbird schreef: ↑11 januari 2022, 16:26 Degelijke onboarding met itsme maar het platform is ivgm een grootbank gewoon achterhaald. Interface is niet duidelijk, smsen ipv itsme sign voor tekenen van transacties, inloggen met een passwoord en sms. Lijkt alsof je terug 10 jaar in de tijd gaat. Als je je daar niet aan ergert, is het een aanrader.
Interface is wellicht een kwestie van persoonlijke smaak en gewoonte.
Ik heb enkel spaarrekeningen en mutual funds en gebruik enkel PC, en de interface vind ik toch best ok.

Men zou inderdaad Itsme ook mogelijk moeten maken naast wachtwoord+code, maar ik hoop dan dat Itsme nooit de enige mogelijkheid wordt.

Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat het overzicht van het verwerven/verliezen van getrouwheidspremie niet duidelijk is.
Maar vermits ik dat toch ook altijd zelf bijhou, is dat voor mij ook geen probleem.
Omhoog

mockingbird
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 jan 2019
Contacteer:
Contacteer mockingbird
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door mockingbird » 11 januari 2022, 19:59

azerty_123 schreef: ↑11 januari 2022, 18:06
platin schreef: ↑11 januari 2022, 16:55


U betaalt niks bij Me
U ontvangt hogere rente.
Bij een grootbank mag u betalen.
Ontvangt u een lagere rente
En dan spreken van 10 j in de tijd.
Maar het moet en gratis en het moet voor de rest hetzelfde als bij de grootbank zijn.
Och ja bij de grootbank mag je nog beleggen in huisfondsen natuurlijk niet gratis.
Als Je over grootbank spreekt dan graag het hele verhaaltje.
Hoe de grootbank de ouderen in de steek laat, ze hun app alleen maar geschikt maken voor de laatste android of ios versie's.
Ze alzo ouderen verplichten om de 3 j een nieuwe smart phone te kopen enkel maar om te mogen internet bankieren .
Ja zal sommigen een worst wezen en maar klagen over manier van inloggen bij Me.
Trouwens als je in de app de inlog code opvraagt is dat sms overbodig.
Maar zal u wel bekend in de oren klinken zeker dat laatste.
Wie sleurt er nu weer grootbanken bij, terwijl mockingbird het daar totaal niet over heeft?
Inderdaad, ik ben zelf tevreden klant van Medirect, maar het online bankieren is gewoon ‘old’school, en de originele post ging over gebruiksvriendelijkheid, niet over tarieven.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door platin » 12 januari 2022, 10:28

Nefertari schreef: ↑11 januari 2022, 18:07
Vraagje: Is dit misschien alleen ingeval van mobiel bankieren?
Bankverrichtingen worden hier uitsluitend op PC gedaan, en daarvoor heb ik bij MeDirect altijd een GSM nodig om een inlogcode te krijgen via SMS. (Ik gebruik liever geen GSM)
Mijn eigen werkwijze
Vul eerst login in op pc en enter.
Start dan de app login met vingerafdruk en vraag code op.
Deze code wijzigt om de 20 sec dus even opletten.
Code ingeven en pc bankieren start.
Het gebruik van de mobiele app dient wel eerst via pc en sms ingesteld te worden.
Dus nieuwe smartphone is dus eerst pc + sms code en dan instellen gebruik app in pc-bankieren.
Estate Guru believer.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door platin » 13 januari 2022, 10:25

Blijkbaar nieuwe app op komst met meer mogelijkheden.
De huidige android versie is 2.3.5.
De nieuwe android versie gaat vermoedelijk zijn 2.5.3.
Dus niet op de pianist schieten als versie niet klopt.
Update zou normaal auto of handmatig moeten plaatsvinden, dus ontkoppelen app internet bankieren en nieuw koppelen zou niet nodig zijn.
Dus afwachten maar.

update. 3.0.0 is app versie
Laatst gewijzigd door platin op 13 januari 2022, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Omhoog

odbc

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door odbc » 13 januari 2022, 10:56

Blackrock technologie terug ingekocht eergisteren.
Die gaan op paar maanden weer goed opbrengen net als vorig jaar en laat dat geld weer staan voor volgend jaar.
Beter 1 vogel in de....
Ben net 1 jaar klant
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3826
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 13 januari 2022, 13:23

@EarthNvstr1,
@platin,
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp, kan dit alleen als ik een smartphone heb en dat heb ik niet. Mijn inlogcode voor op de PC krijg ik toegestuurd op een ouderwetse GSM.
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2805
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door annetje » 13 januari 2022, 13:28

Ik heb ook geen smartphone. De SMS met de code krijg ik ook op mijn GSM toe.
Omhoog

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Berichten: 894
Lid geworden op: 03 dec 2011
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door SMGGM » 13 januari 2022, 13:30

platin schreef: ↑13 januari 2022, 10:25 Blijkbaar nieuwe app op komst met meer mogelijkheden.
De huidige android versie is 2.3.5.
De nieuwe android versie gaat vermoedelijk zijn 2.5.3.
Dus niet op de pianist schieten als versie niet klopt.
Update zou normaal auto of handmatig moeten plaatsvinden, dus ontkoppelen app internet bankieren en nieuw koppelen zou niet nodig zijn.
Dus afwachten maar.
Net ook de mail ontvangen. Ik ben benieuwd of mijn reeks van kritiek erop aangekaart zal worden.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door platin » 13 januari 2022, 20:05

app versie is 3.0.0
Estate Guru believer.
Omhoog

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 13 nov 2008
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 13 januari 2022, 20:12

Ziet er op Android iets beter uit. Bij Apple, kan ik hem nog niet downloaden… bovendien is het blijkbaar niet mogelijk 2 gsm’s tegelijkertijd te koppelen ::) redelijk frustrerend vind ik.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?

  • Citeer

Bericht door platin » 15 januari 2022, 12:48

Sebastiaan1985 schreef: ↑13 januari 2022, 20:12 Ziet er op Android iets beter uit. Bij Apple, kan ik hem nog niet downloaden… bovendien is het blijkbaar niet mogelijk 2 gsm’s tegelijkertijd te koppelen ::) redelijk frustrerend vind ik.
Bij Itsme met 2 gsm lukt volgens mij ook niet.
Estate Guru believer.
Omhoog

JSolitude
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2022
Contacteer:
Contacteer JSolitude
Verstuur privébericht

UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT

  • Citeer

Bericht door JSolitude » 5 februari 2022, 15:49

Een tijdje geleden stelde ik de vraag naar ervaringen nieuwe klanten van MEDIRECT,
omdat ik zelf overwoog een MEDIRECT Maandsparen rekening te openen die op dit moment 0.45 % jaarlijkse getrouwheidspremie biedt.

Ik waagde het erop, dit zijn mijn ervaringen tot nu toe voor eventueel andere geînteresseerden:

- op zaterdag 22 januari via Itsme online een rekening geopend (dit ging heel vlot en was gebruiksvriendelijk) :)
- pas bevestiging gekregen dat mijn zichtrekening geopend was op donderdag 3 februari (!) :(
(of maw bijna 2 weken wachttijd tussen aanvraag en effectieve toekenning van een rekening > in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
- zonder problemen ingelogd op de MEDIRECT website (dubbele beveiliging via sms code)
- maandsparen spaarrekening aanmaken moet je nog eens zelf doen online maar ik kreeg meteen een rekening toegekend

Ik stort maandag een testbedrag op beide rekeningen (zicht- en spaar) om te checken hoelang het duurt tussen overschrijving en het effectief op de MeDirect rekeningen staat.

Mijn ervaringen zijn dus gemengd tot nu toe: aanvragen rekening ging zeer vlot maar bijna 2 weken tussen aanvraag én het effectief toekennen van de rekening. Nog géén ervaring met de klantendienst omdat ik tot nu toe alles zelf kon regelen zonder hun tussenkomst.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT

  • Citeer

Bericht door platin » 7 februari 2022, 14:02

JSolitude schreef: ↑5 februari 2022, 15:49 Een tijdje geleden stelde ik de vraag naar ervaringen nieuwe klanten van MEDIRECT,
omdat ik zelf overwoog een MEDIRECT Maandsparen rekening te openen die op dit moment 0.45 % jaarlijkse getrouwheidspremie biedt.
- pas bevestiging gekregen dat mijn zichtrekening geopend was op donderdag 3 februari (!) :(
in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
Krijg je bij Bolero ook 0,45 % ?
Estate Guru believer.
Omhoog

VLblokpate
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 820
Lid geworden op: 02 feb 2022

Re: UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT

  • Citeer

Bericht door VLblokpate » 7 februari 2022, 14:21

platin schreef: ↑7 februari 2022, 14:02
JSolitude schreef: ↑5 februari 2022, 15:49 in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
Krijg je bij Bolero ook 0,45 % ?
Op Bolero website:
Gezien de lage marktrente worden er momenteel geen creditinteresten geboden op een Bolero-rekening.


Je mag al blij zijn als je niet moet betalen als je geld op Bolero rekening hebt staan.
Omhoog

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 13 nov 2008
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

Re: UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT

  • Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 7 februari 2022, 17:04

JSolitude schreef: ↑5 februari 2022, 15:49
Ik stort maandag een testbedrag op beide rekeningen (zicht- en spaar) om te checken hoelang het duurt tussen overschrijving en het effectief op de MeDirect rekeningen staat.
Ik heb deze nacht toen ik wakker werd rond 3u30 een ingeving gekregen en geld over geschreven van Argenta naar MeDirect. Deze middag rond 12 uur stond het al op de rekening bij MeDirect!

Andersom gaat ook snel maar soms duurt het wel wat langer maar nooit meer dan twee werkdagen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

64 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy