Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Auto / Brand / Hospitalisatie
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Omnium nuttig?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Omnium nuttig?

• Citeer

Bericht door ludo » 17 januari 2022, 10:22

m-peeters schreef: ↑17 januari 2022, 10:08
coenen schreef: ↑17 januari 2022, 08:51 Omnium, zelfs kleine, is wel degelijk nuttig.
Ik neem altijd full omnium op nieuwe wagen gedurende 2 à 3 jaar, daarna schakel ik over op mini omnium. In mijn 20e jaar rijbewijs voor de eerste keer iets voorgehad: aanrijding met everzwijn: auto van 5,5j en amper 70000 km perte totale. Was ik toch 'blij' dat ik nog mini omnium had, anders had ik helemaal niets getrokken van de verzekering.
Het risico dat ik hier een everzwijn tegenkom en aanrijd is heel miniem, om niet te zeggen onbestaande. De kans dat ik in mijn wagen getroffen word door een meteoriet is hoger. Maar het zal je maar overkomen ... ;D
Iemand rijd je electrische en verwarmde spiegel eraf op de parking van de supermarkt.
Of botst met het karretje tegen je deur..
Kost je beide min.1500 euro om te herstellen. Géén omnium ,draai jezelf op voor de kosten.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 17 januari 2022, 10:51

Zoals altijd met verzekeringen : hij die het ooit nodig heeft gehad, vindt ze nuttig. Hij die het nooit nodig gehad heeft, vindt het weggegooid geld...

Ik ben van het principe : alleen de noodzakelijke verzekeringen. Elke verzekeraar moet winst maken dus de kosten baten analyse is altijd in het nadeel van de verzekerde :)

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 17 januari 2022, 11:09

ludo schreef: ↑17 januari 2022, 10:22
m-peeters schreef: ↑17 januari 2022, 10:08

Het risico dat ik hier een everzwijn tegenkom en aanrijd is heel miniem, om niet te zeggen onbestaande. De kans dat ik in mijn wagen getroffen word door een meteoriet is hoger. Maar het zal je maar overkomen ... ;D
Iemand rijd je electrische en verwarmde spiegel eraf op de parking van de supermarkt.
Kost je beide min.1500 euro om te herstellen. Géén omnium ,draai jezelf op voor de kosten.
Spiegels klappen automatisch dicht en ik kom maar zelden met mijn wagen op de parking van een supermarkt. Hoe dan ook, in de gevallen die je schetst is die andere aansprakelijk en moet hij de schade vergoed ... (op voorwaarde dat hij geen vluchtmisdrijf pleegt >:( ).

Als dit gebeurt of indien dat gebeurt ... het is duidelijk dat jij een omnium nodig hebt voor je eigen gemoedsrust. Ikke niet.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 17 januari 2022, 11:22

Sebastiaan1985 schreef: ↑17 januari 2022, 10:51 Zoals altijd met verzekeringen : hij die het ooit nodig heeft gehad, vindt ze nuttig. Hij die het nooit nodig gehad heeft, vindt het weggegooid geld...

Ik ben van het principe : alleen de noodzakelijke verzekeringen. Elke verzekeraar moet winst maken dus de kosten baten analyse is altijd in het nadeel van de verzekerde :)
Er is er uiteindelijk maar 1 partij die winst maakt, de verzekeringsmaatschappij (zelfs na aftrek van alle kosten).

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 17 januari 2022, 11:37

ludo schreef: ↑17 januari 2022, 10:22 Iemand rijd je electrische en verwarmde spiegel eraf op de parking van de supermarkt.
Dat is allemaal een heel persoonlijke 'beleving'. Een afgereden spiegel e.d.: hoe vaak kom je dat tegen in je leven? Hoeveel betaal je alles te samen in je leven aan dergelijke zaken? Vergelijk dat eens met wat je betaalt aan premies als je altijd een omnium neemt...
Iemand die met een winkelkar tegen mijn deur rijdt? Ofwel is het voor zijn verzekering, en indien de dader niet gekend is: ik ga die deur nooit laten herstellen, wegens geen interesse in een krasvrije wagen. Mijn auto's zijn altijd goedkope tweedehands. Dat is voor iedereen dus anders.

Het is dus onmogelijk om voor een ander te beslissen of een omnium de moeite waar is of niet.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 17 januari 2022, 12:06

m-peeters schreef: ↑17 januari 2022, 11:09
ludo schreef: ↑17 januari 2022, 10:22

Spiegels klappen automatisch dicht en ik kom maar zelden met mijn wagen op de parking van een supermarkt. Hoe dan ook, in de gevallen die je schetst is die andere aansprakelijk en moet hij de schade vergoed ... (op voorwaarde dat hij geen vluchtmisdrijf pleegt >:( ).

Als dit gebeurt of indien dat gebeurt ... het is duidelijk dat jij een omnium nodig hebt voor je eigen gemoedsrust. Ikke niet.
Ander voorbeeld.
Iemand rijd je wagen perte total, je bent NIET in fout, je omnium je zal vergoeden.
Iemand rijd je wagen perte total,je bent niet in fout, doch tegenarty betwist aansprakelijkheid. Je omnium zal je vergoeden zonder de uitspraak van de rechtbank af te wachten....

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 17 januari 2022, 13:19

Nefertari schreef: ↑16 januari 2022, 14:30 ...
Graag jullie mening over mijn twijfels: full- of mini-omnium? Of gewoon BA?
Dank voor jullie reacties.
Ik ga die allemaal nog eens aandachtig herlezen en het wat laten bezinken.
Maar mijn beslissing neigt momenteel meer en meer naar het behouden van mijn full-omnium.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 17 januari 2022, 13:43

Sebastiaan1985 schreef: ↑17 januari 2022, 10:51 Zoals altijd met verzekeringen : hij die het ooit nodig heeft gehad, vindt ze nuttig. Hij die het nooit nodig gehad heeft, vindt het weggegooid geld...

In totaliteit wel maar je gaat elk jaar 5% à 10% klanten hebben die "winst" gemaakt hebben. Daarnaast ga je er dan nog <1% hebben die een serieuze financiële kater ontlopen hebben. Ik heb voor verschillende maatschappijen gewerkt en elk jaar heb je toch wel wat dossiers waarbij je vlot over de 100.000 euro gaat.
Nefertari schreef: ↑16 januari 2022, 14:30 ...
Graag jullie mening over mijn twijfels: full- of mini-omnium? Of gewoon BA?
In het geval van een omnium die je 3 jaar geleden hebt afgesloten, zou ik in eerste instantie eens kijken hoeveel je auto nog waard is na 3 jaar. Welke afschrijvingsformule heb je? 30 maanden geen afschrijving of na 6 maanden al beginnen afschrijven? Het is vooral je waarde na totaal verlies die mijn inziens belangrijk is. Een deukje in je wagen maakt immers niet zoveel uit. Je kan dan zelf bekijken of de premie nog verantwoord is ten opzichte van wat je maximaal kunt krijgen. Na 4-5 jaren is een omnium vaak duur ten opzichte van wat je na totaal verlies nog maximaal kunt krijgen.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 17 januari 2022, 14:48

ludo schreef: ↑17 januari 2022, 12:06
m-peeters schreef: ↑17 januari 2022, 11:09

Ander voorbeeld.
Iemand rijd je wagen perte total, je bent NIET in fout, je omnium je zal vergoeden.
Iemand rijd je wagen perte total,je bent niet in fout, doch tegenarty betwist aansprakelijkheid. Je omnium zal je vergoeden zonder de uitspraak van de rechtbank af te wachten....
Ludo, dat jij best een volledige omnium neemt is me al lang duidelijk. Al was het maar voor je gemoedsrust ...

Ik heb een andere "mindset" dan jij: ik ben enkel bezorgd om menselijk leed, niet om blikschade. Zolang een BA eventuele slachtoffers vergoedt voor lichamelijke schade, dan is dat voor mij voldoende. Komt er eens een krasje op mijn auto (van een winkelkar), rijdt er iemand de spiegel af en pleegt vluchtmisdrijf ... tant pis. Is mijn auto "perte totale"? Dan koop ik een nieuwe met al het geld dat ik al uitgespaard heb door geen volledige omnium te nemen.

En voor mij is dat tot op heden de juiste keuze geweest. Kosten/baten heb ik de voorbije jaren alleen nog maar er financieel voordeel aan gehad door geen omnium te nemen want nog geen enkel ernstig ongeval gehad in meer dan 20 jaar. En bij het ene kleine ongevalletje dat ik meemaakte, iemand die tegen mijn achterbumper reed ca. 5 jaar geleden, was ik in mijn recht en heeft de tegenpartij mij moeten vergoeden.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 17 januari 2022, 15:03

NS2SN schreef: ↑17 januari 2022, 13:43

In totaliteit wel maar je gaat elk jaar 5% à 10% klanten hebben die "winst" gemaakt hebben. Daarnaast ga je er dan nog <1% hebben die een serieuze financiële kater ontlopen hebben. Ik heb voor verschillende maatschappijen gewerkt en elk jaar heb je toch wel wat dossiers waarbij je vlot over de 100.000 euro gaat.
[
5 tot 10% van de klanten heeft er dus baat bij gehad om een volledige omnium te nemen, Dus dat betekent dat 90% tot 95% van de klanten er geen baat bij gehad hebben, enkel gemoedsrust ..

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 17 januari 2022, 15:03

Verzekeringen zijn een winstgevende activiteit voor de verzekeringsmaatschappijen,
zelfs als ze de commissie van de agenten meetellen.

Ga je vele jaren lang honderden Euros betalen om ooit eens geen 1500 Euro te moeten betalen.

In vele gevallen kan je beter jezelf verzekeringen. Zet al de premies van omnium, annulatieverzekering, uitvaartverzekering, ... op een beleggingsrekening, en betaal hiervan eventuele schade gevallen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 17 januari 2022, 15:35

Een uitvaartverzekering lijkt me helemaal nutteloos. Wie neemt nu zo iets ?

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 17 januari 2022, 15:38

B7H4long schreef: ↑17 januari 2022, 15:03 Verzekeringen zijn een winstgevende activiteit voor de verzekeringsmaatschappijen,
zelfs als ze de commissie van de agenten meetellen.

Ga je vele jaren lang honderden Euros betalen om ooit eens geen 1500 Euro te moeten betalen.

In vele gevallen kan je beter jezelf verzekeringen. Zet al de premies van omnium, annulatieverzekering, uitvaartverzekering, ... op een beleggingsrekening, en betaal hiervan eventuele schade gevallen.
Ik heb ooit eens een kaars gehad die opeens steekvlammen gaf… uiteindelijk is het gebleven bij schade aan de tv en het tv meubel maar ge zou er versteld van staan hoe snel je woning vol rook hangt, zelfs van een onnozel theelichtje… ik was toch blij met de brandverzekering (inboedel, op een appartement moet je sowieso een blokpolis hebben).

Brandverzekering is zo typisch klein risico maar zeer grote gevolgen als het misloopt… dus daar zou ik nooit op besparen

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 17 januari 2022, 15:46

Brembos schreef: ↑17 januari 2022, 15:35 Een uitvaartverzekering lijkt me helemaal nutteloos. Wie neemt nu zo iets ?
Dat is nu net één van de weinig risico's waarvan je weet dat het zeker zal voorvallen: iedereen sterft toch vroeg of laat .... ;D

De meeste andere verzekeringen zijn gebaseerd op kansberekening en "risico aversie" bij de klant (oftewel "een gerust gemoed hebben" of "angst hebben voor het geval dat ..." ). Stel je voor dat ooit je huist afbrandt, of je wagen "perte totale" is, of je spiegel wordt afgereden op de parking van de supermakrt, of je zoontje het appartement van je schoonouders onder water zet, of je kater de kattin van je buren pakt ...). Kan allemaal gebeuren ... maar de kans is klein en de angst dat het toch gebeurt is bij sommige burgers groot.

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 17 januari 2022, 15:48

Zonder verzekering zullen ze je ook wel begraven of verassen denk ik. Zal mij worst wezen op welke manier ze dat doen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Auto / Brand / Hospitalisatie”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy