Belastingen berekenen aanslagjaar 2021 inkomen 2020
Re: Belastingen berekenen aanslagjaar 2021 inkomen 2020
Ik heb gisteren mijn terugbetaling ontvangen. Amdere jaren was dat steeds eind december.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik kreeg typisch altijd mijn terugbetaling in oktober. Enkel toen ik voor de eerste keer mijn lening ingaf was het pas in maart het jaar erop.
Dat je langer mag wachten als je aangifte verschilt van je vorige versies kan ik dus bevestigen. Ongetwijfeld zit hier een programma achter die zal berekenen wat het risico is op een foute aangifte en zo een manuele interventie starten (samen met wat vertraging).
Dat je langer mag wachten als je aangifte verschilt van je vorige versies kan ik dus bevestigen. Ongetwijfeld zit hier een programma achter die zal berekenen wat het risico is op een foute aangifte en zo een manuele interventie starten (samen met wat vertraging).
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ga voor eerste keer revolut aangeven dus vermoed dat dit ook vervelend zal zijn.
ik weet het wel hoor. Ik was gewoon aanslagbiljet altijd te krijgen ergens in aug- okt. Tis mogelijk al meer dan 15 jaar geleden dat ik mijn geld niet terug kreeg in het jaar dat ik aangifte deed.
Eind januari nu en nog altijd niets ontvangen! Situatie is ongewijzigd en ik had al begin mei mijn aangifte gedaan... 
Ze zijn uw aangifte aan het controleren en de voorgaande jaren.
Estate Guru believer.
Wanneer je je aangifte indient bepaalt niet wanneer je je aanslagbiljet krijgt.
Het tijdstip wanneer je je aangifte indient heeft geen verband met wanneer je terug zal ontvangen. Men kijkt altijd naar het bedrag:
Moet de overheid van jou veel innen, dan krijg je hem snel.
Moet de overheid jou nog wat geld terugbetalen, dan is het afhankelijk van de grootte van het bedrag. Kleine bedragen gaan eerst, grote bedragen pas het volgende boekjaar.
Moet de overheid jou nog wat geld terugbetalen, dan is het afhankelijk van de grootte van het bedrag. Kleine bedragen gaan eerst, grote bedragen pas het volgende boekjaar.
Kevva schreef: ↑8 februari 2022, 10:07 Het tijdstip wanneer je je aangifte indient heeft geen verband met wanneer je terug zal ontvangen. Men kijkt altijd naar het bedrag:
Fabeltjes land is all lang voorbij.
Estate Guru believer.
het toeval wil nu dat ik de vorige jaren altijd een hoog bedrag terug kreeg van de belastingen (meer dan een maandloon) en ik kreeg dat steevast terug voor het einde van het jaar.
Deze keer krijg ik een veel lager bedrag terug.... en ik heb nog altijd geen aanslagbiljet gekregen. Er zijn niet echt veel zaken veranderd.
Ik heb een bescheiden bedrag op buitenlandse rekening, netjes de interesten aangegeven, maar dat was vorig jaar ook al het geval.
Ik heb een dochter erbij, maar die staat ten laste van mijn vrouw (maar nog niet getrouwd toen, dus uitgezocht bij wie ze het voordeligste ten laste was, was bij haar). Zij heeft haar belastingen al terug gekregen.
Ik heb ook een zoon in Co-ouderschap. Die staat al jaren ten laste bij mij. Hier kunnen ze misschien moeilijk over doen, want heb recent ergens gelezen dat hij dan ten laste moet staan waar hij domicilie heeft. heeft domicilie bij mijn ex, en ten laste bij mij. We hadden dat samen eens bekeken en de voordelen worden onderling mooi verdeeld. Hopelijk doen ze hier niet moeilijk over. Dacht altijd dat je eigenlijk kon kiezen bij wie hij ten laste was in geval van co-ouderschap.
Vanaf heden is dat probleem wel van de baan, we gaan voor fiscaal co-ouderschap.
Deze keer krijg ik een veel lager bedrag terug.... en ik heb nog altijd geen aanslagbiljet gekregen. Er zijn niet echt veel zaken veranderd.
Ik heb een bescheiden bedrag op buitenlandse rekening, netjes de interesten aangegeven, maar dat was vorig jaar ook al het geval.
Ik heb een dochter erbij, maar die staat ten laste van mijn vrouw (maar nog niet getrouwd toen, dus uitgezocht bij wie ze het voordeligste ten laste was, was bij haar). Zij heeft haar belastingen al terug gekregen.
Ik heb ook een zoon in Co-ouderschap. Die staat al jaren ten laste bij mij. Hier kunnen ze misschien moeilijk over doen, want heb recent ergens gelezen dat hij dan ten laste moet staan waar hij domicilie heeft. heeft domicilie bij mijn ex, en ten laste bij mij. We hadden dat samen eens bekeken en de voordelen worden onderling mooi verdeeld. Hopelijk doen ze hier niet moeilijk over. Dacht altijd dat je eigenlijk kon kiezen bij wie hij ten laste was in geval van co-ouderschap.
Vanaf heden is dat probleem wel van de baan, we gaan voor fiscaal co-ouderschap.