Rusland etf
TIP
Rusland etf
De etfs van Rusland zijn gedeeld door 5 gegaan.
Wie gaat dit kopen?
2 jaar geleden met Covid hetzelfde en toen X2 gedaan op alles wat je kocht.
Wie gaat dit kopen?
2 jaar geleden met Covid hetzelfde en toen X2 gedaan op alles wat je kocht.
Re: Rusland etf
Te vroeg, maar als er iets meer duidelijkheid komt: sure, valt te overwegen
De waarderingen waren al tamelijk laag, en uiteindelijk zit er wel wat waarde in die bedrijven...
De waarderingen waren al tamelijk laag, en uiteindelijk zit er wel wat waarde in die bedrijven...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Te mijden denk ik. Alle landen en westerse bedrijven zeggen hun samenwerking met Russische bedrijven op. Rusland wordt een internationale paria en een ontwikkelingsland. Zoals vroeger wordt het nooit meer.
Ik zou er mijn geld niet op willen inzetten want dit zou ik speculatief vinden.
Als Poetin in zijn sterfbed ligt of tegen de muur gezet wordt zal ik het overwegen
Als Poetin in zijn sterfbed ligt of tegen de muur gezet wordt zal ik het overwegen
Dat, of een Putin die tot plotse inkeer komt. Ik weet niet wat het meest realistisch is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Een pandemie kunt ge moeilijk vergelijken met een oorlog.
Etfs op Rusland vergeet ze, smijt ze weg.
Beurs van Moskou is gesloten, waarde van etfs kunnen niet bepaald worden en de etf-beheerders blokkeren deze. Ook Russische GDR's zijn geblokkeerd (zie ook mededeling Bolero). Zie ook artikel in De Tijd van gisteren. Zie ook artikel van Bloomberg:
Zie het eufemisme in de laatste zin "a more uncertain price".Bloomberg
March 1, 2022, 2:59 PM GMT+1Updated onMarch 1, 2022, 4:49 PM GMT+1
BlackRock Inc. is suspending the creation of new shares in an exchange-traded fund tracking Russian stocks, effectively stopping inflows to the product as Wall Street grapples with the fallout from the war in Ukraine.
The creation of shares -- the process by which new cash enters an ETF -- in the $105 million iShares MSCI Russia ETF (ticker ERUS) will be “temporarily suspended” until further notice, BlackRock said in a press statement on Tuesday. Buying and selling of shares will still be available on the secondary market, it said.
“It’s essentially a closed-end fund now,” said Athanasios Psarofagis, a Bloomberg Intelligence ETF analyst. “The silver lining is that it’s still trading so clients could still get money out, but at a more uncertain price.”
Het is niet omdat iets goedkoop is dat het een goede koop is.
Nog los van het feit dat het vrij dom is, is het eigenlijk uberhaupt wel nog mogelijk om Rusland-ETFs te kopen?
Keytrade liet mij alvast weten dat enkel nog VERKOPEN van russische effecten mogelijk is. Als dat overal zo is kun je wel raden wat er met de waarde gaat gebeuren.
Keytrade liet mij alvast weten dat enkel nog VERKOPEN van russische effecten mogelijk is. Als dat overal zo is kun je wel raden wat er met de waarde gaat gebeuren.
Waarom zou het vrij dom zijn?
Het zou enkel vrij dom zijn als je ervan uitgaat dat de beleggers nog niet ontdekt hebben dat Rusland Oekraïne heeft binnengevallen, maar ik ga ervan uit dat dat ondertussen wel vrij algemeen geweten is...
Eens koers weerspiegelt de realiteit + de verwachtingen, het slechte nieuws is dus al ingerekend in de koers... met een risicofactor erbij
Dus het zal enkel nog dalen als het NOG erger wordt, wat speculatief is, maar zeker niet dom...
Het zou enkel vrij dom zijn als je ervan uitgaat dat de beleggers nog niet ontdekt hebben dat Rusland Oekraïne heeft binnengevallen, maar ik ga ervan uit dat dat ondertussen wel vrij algemeen geweten is...
Eens koers weerspiegelt de realiteit + de verwachtingen, het slechte nieuws is dus al ingerekend in de koers... met een risicofactor erbij
Dus het zal enkel nog dalen als het NOG erger wordt, wat speculatief is, maar zeker niet dom...
OK, het is niet dom, het is een begrijpelijke denkfout.
Je moet niet kijken naar: waarom is het gezakt? Je moet kijken naar: welke aanjagers zijn er om het naar omhoog te krijgen?
Die zijn er niet; integendeel. Rusland raakt in een economisch isolement. Deze oorlog is nog maar het begin.
Die zijn er niet; integendeel. Rusland raakt in een economisch isolement. Deze oorlog is nog maar het begin.
Laatst gewijzigd door Gudrun op 2 maart 2022, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
De Russische ETF worden nog verhandeld op de beurzen maar zijn de facto closed end fondsen geworden omdat eenheden niet meer bijgemaakt of vernietigd kunnen worden. Zijn vanaf nu onderhevig aan vraag en aanbod zonder directe prijslink met onderliggende Russische effecten (die tot nader order zelfs niet verhandelbaar zijn, en dus een geschatte beurswaarde hebben tot ze weer verhandelbaar zijn).Gudrun schreef: ↑2 maart 2022, 15:55 Nog los van het feit dat het vrij dom is, is het eigenlijk uberhaupt wel nog mogelijk om Rusland-ETFs te kopen?
ETF kunnen dus noteren met zeer grote discount of premie. Is dus zeer speculatief. Je kunt er dus heel veel aan verdienen of verliezen.
-
- Verbannen Gebruiker
Je kunt bijvoorbeeld ook Russische aandelen kopen via de secundaire listings in London waar ze wel nog verhandeld worden
Zeker koopjes te doen voor wie durft.
Russian natural-gas giant Gazprom, oil-producer Lukoil and leading bank Sberbank are all penny stocks based on their trading on the London Stock Exchange, as the local market was shut for a third day.
Sberbank SBER, -85.52%, which had assets of over $500 billion at the end of 2021, was trading for 3 cents a share in afternoon action. The European Commission on Wednesday approved the resolution plan for its Croatian and Slovenian arms that will be sold. Its Austrian and Czech operations will be wound down, with depositors compensated up to €100,000.
Lukoil LKOD, -95.95%, Gazprom OGZD, -82.88%, and Rosneft Oil ROSN, -64.01% continued to collapse as the dollar-denominated secondary listings in London remained the one venue where Russia’s top companies could be valued.
Zeker koopjes te doen voor wie durft.
Russian natural-gas giant Gazprom, oil-producer Lukoil and leading bank Sberbank are all penny stocks based on their trading on the London Stock Exchange, as the local market was shut for a third day.
Sberbank SBER, -85.52%, which had assets of over $500 billion at the end of 2021, was trading for 3 cents a share in afternoon action. The European Commission on Wednesday approved the resolution plan for its Croatian and Slovenian arms that will be sold. Its Austrian and Czech operations will be wound down, with depositors compensated up to €100,000.
Lukoil LKOD, -95.95%, Gazprom OGZD, -82.88%, and Rosneft Oil ROSN, -64.01% continued to collapse as the dollar-denominated secondary listings in London remained the one venue where Russia’s top companies could be valued.
Als er morgen een vredesakkoord is, denk je niet dat ze dan zullen stijgen?
En dan nog: zelfs mocht er geen potentieel voor verbetering zijn, dan is ook dat ingerekend in de koersen

Dus er bestaat geen enkel product op de beurs is dat dom is om te kopen, tenzij je meer informatie hebt dan de rest van de markt, dan is het dom vanuit jouw standpunt gezien. ^^
(dit als filosofisch intermezzo

-
- Verbannen Gebruiker
Dat kan in theorie als alle informatie voor iedereen onmiddellijk beschikbaar is en als er een efficient marktmechanisme bestaat. Tot zover de klassieke economische theorie.
Koersen: er zijn geen koersen van Russische aandelen (behalve enkele op secundaire markten). Ze kunnen dus de info niet verwerken.
Informatie is door iedereen gekend? Lees wat de Russen te horen krijgen, en wat de werkelijkheid is. Toch een verschil
Klassieke economische theorie in beurshandel wordt alleen nog als historisch model gehanteerd. Is al lang aangevuld met behavorial science en risico analyse.