Rusland etf
TIP
Re: Rusland etf
Inderdaad, dat denk ik niet. Wie nog niet verkocht heeft zal even opgelucht ademhalen, om dan te verkopen. Iedereen die zo blind was om in deze regio te investeren zal nu wel doorhebben welke risico's daar aan vastkleven. Je kunt niet simpelweg een land binnevallen en 2 dagen later zeggen "zand erover - vergeven en vergeten".
Het feit dat mensen dat denken is op zichzelf OOK al ingerekend in de koersen. Dat is nu net de reden waarom je beter in een goed gespreide ETF belegt dan in een zeer geconcentreerde ETF. Gegeven het feit dat alle informatie meteen in de koersen verwerkt zit maakt het extreem moeilijk, bijna onmogelijk, om consequent de brede markt te verslaan met geconcentreerde ETFs. M.i. is de enige manier om de markt te verslaan door te investeren in kleine lokale bedrijven die niet in grote indexen zitten. De gazproms van deze wereld horen daar niet bij.
Het feit dat je WEET dat je niet meer weet dan de rest van de markt maakt dat je effectief meer weet dan de rest van de markt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Waarom vind je dit dom?Gudrun schreef: ↑2 maart 2022, 15:55 Nog los van het feit dat het vrij dom is, is het eigenlijk uberhaupt wel nog mogelijk om Rusland-ETFs te kopen?
Keytrade liet mij alvast weten dat enkel nog VERKOPEN van russische effecten mogelijk is. Als dat overal zo is kun je wel raden wat er met de waarde gaat gebeuren.
Btw: Zeggen dat iets dom is zonder toe te lichten waarom iets dom is, vind ik vrij belachelijk, dan krijg je geen deftige discussie.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
MSCI schrapt alle russische aandelen op 9 maart. De facto 0 euro waard.
Al zou het resultaat gegarandeerd zijn ik zou het nog niet doen.
Immoreel voor mij of je zou u winst moeten schenken aan het goede doel.
Als kapitalist moet ik ergens de lijn trekken!
Net zoals geld proberen winnen op drugs, wapenhandel en andere shit.
Walgelijk is het.
Idem bij FTSE.stockzombie schreef: ↑3 maart 2022, 08:41 MSCI schrapt alle russische aandelen op 9 maart. De facto 0 euro waard.
Nu, eigenlijk hoorde je sowieso niet in een land als Rusland te investeren (*), maar het levert wel een interessante use case op voor de situatie in een ander land waarin je WEL hoort te investeren: China. Als China op gelijkaardige manier Taiwan binnenvalt, zal het westen dan gelijkaardige sancties treffen?
(*) Rusland heeft een zieltogende economie, nog kleiner dan die van pakweg Spanje, gaat gebukt onder corruptie, is inefficient bestuurd, is niet in staat om welvaart te creeeren voor de eigen bevolking etc. Kortom, je hebt er qls investeerder niets te zoeken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Het gaat van kwaad naar erger voor de Russische economie. Nu drogen ook hun inkomsten uit olie op.
De Standaard schreef:Handelaars lusten aangebrande Russische olie niet meer
Rusland vindt moeilijk kopers voor zijn olie, zo’n 2 miljoen vaten per dag raken niet verkocht. De vrees voor een boycot heeft de olieprijs de hoogte ingejaagd.