Argenta tov. andere banken : bankgarantie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Argenta tov. andere banken : bankgarantie
De bankgarantie op spaargeld bedraagt 100.000€, heb ik begrepen.
Stel dat je meer spaargeld hebt, en je wilt dat spreiden over meerdere rekeningen, biedt Argenta dan dezelfde garantie, of vallen zij hier niet onder?
Is Argenta meer of minder veilig dan bijv. een KBC, of een ING?
Op deze site vind ik ook geen rating terug van Argenta.
Stel dat je meer spaargeld hebt, en je wilt dat spreiden over meerdere rekeningen, biedt Argenta dan dezelfde garantie, of vallen zij hier niet onder?
Re: Argenta tov. andere banken : bankgarantie
100000 euro garantie laat je niets wijs maken, als een grote bank failliet gaat ,zal men het bedrag niet ontvangen ,staat geeft geen geld op overschot, dus laat die 100000 euro voor wat ze is.VDK en Argenta zijn banken die de mensen extra service bied en voor de rest maakt niet uit bij welke bank je bent.boulder schreef: ↑19 maart 2022, 09:37 De bankgarantie op spaargeld bedraagt 100.000€, heb ik begrepen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De limiet van 100000 euro voor het garantiefonds is per bank, totaal van al je rekeningen (zicht-, spaar- termijnrekeningen en kasbons). Meerdere rekeningen openen per bank lost het probleem van de limiet van 100000 niet op. Spreiden over verschillende banken wel, maar pas op: er zijn banken die verschillende naam hebben, maar 'juridisch' toch als 1 bank beschouwd worden. Fintro valt bv. onder BNP Paribas. Limiet van 100000 is wel per persoon, dus als koppel heb je samen een limiet van 200000. Maar ook hier weer oppassen met verdeling over rekening(en) op 1 naam en rekening(en) op beide namen. Verder niet vergeten dat ook de lopende intresten betrokken worden in de limiet, hoeveel dit aan de huidige lage percentages niet zoveel zal maken.
Voor meer info:
https://www.vlaanderen.be/consumentenza ... gsregeling
Voor meer info:
https://www.vlaanderen.be/consumentenza ... gsregeling
OK, dat ziet er niet zo slecht uit, als ik dat goed interpreteer.
Maken de mensen blij met een dode mus, eigenlijk is het een lege doos..
https://www.mijnkapitaal.be/obligatie-s ... lege-doos/
https://www.mijnkapitaal.be/obligatie-s ... lege-doos/
Je kunt twee visies hebben in het kader van die garantie meen ik;
- Ik gebruik enkel de grootse banken omdat die het meest onwaarschijnlijkst lijken dat die overkop zouden kunnen gaan omdat het zo'n massieve bank is
-- > maar als die dan toch overkop zou gaan dan is er een veel groter probleem om op te lossen met een grootbank dan met een kleine bank
- Ik gebruik enkel de kleinste banken omdat die niet beursgenoteerd zijn en minder druk hebben om voor winst en dus risico te gaan. En als die dan toch overkop zouden gaan dan is het aantal getroffen klanten beperk juist omdat die klein zijn en dus beheersbaar. Lijkt waarschijnlijker dat de garantiefonds garantie toegepast zal kunnen worden bij een kleine bank dan bij een grote.
Persoonlijk denk ik dat je best af bent met de kleindere banken.
- Ik gebruik enkel de grootse banken omdat die het meest onwaarschijnlijkst lijken dat die overkop zouden kunnen gaan omdat het zo'n massieve bank is
-- > maar als die dan toch overkop zou gaan dan is er een veel groter probleem om op te lossen met een grootbank dan met een kleine bank
- Ik gebruik enkel de kleinste banken omdat die niet beursgenoteerd zijn en minder druk hebben om voor winst en dus risico te gaan. En als die dan toch overkop zouden gaan dan is het aantal getroffen klanten beperk juist omdat die klein zijn en dus beheersbaar. Lijkt waarschijnlijker dat de garantiefonds garantie toegepast zal kunnen worden bij een kleine bank dan bij een grote.
Persoonlijk denk ik dat je best af bent met de kleindere banken.
In 2017 werd de licentie van de (kleine) Maltese bank Nemea ingetrokken. Enkele weken na invullen van een online-document werd mijn geld gestort op een rekening naar keuze bij een andere bank. Dus garantiefonds deed zijn werk. Zoals spaargidsers al opmerkten, bij een kleine bank is uitbetalen van de gedupeerden eenvoudiger dan bij een grote bank.
Wat zijn de kleine banken? Ik ben op zoek naar goede banken als spaarrekening. Is bv Santander te vertrouwen?
Voor de x maal.
Zal het makkelijker zijn om 1.000.000.000 terug te betalen onder garantie dan 1.000.000.000.000.
In het Vlaams is 9 nullen beter of 12 nullen.
En het gaat hier om totaal spaargelden in nullen.
Die 12 nullen hun verhaal ................ Kbc,ing,Bnp.
Die zien elke maand spaargeld verhuizen naar de onveilige kleintjes.
Estate Guru believer.
- de zwerte maan
- Newbie
- Contacteer:
garantie is 100.000€ op al je rekeningen tezamen maar wanneer het zo ver moest komen het echt uitbetalen dat is nog een zaak !!!!! ga maar eens cachs geld afhalen met de mededeling "privé " ..........
Een paar duizend euro afhalen is denk ik geen probleem. Ben een 3000 euro een paar jaar geleden gaan afhalen in een Argenta-kantoor. Was wel afgesproken op voorhand. Al zou je zoiets ook nog kunnen afhalen via automaten. Eventueel met meerdere kaarten en over twee weken.
Kan ik mij wel inbeelden dat een paar tienduizend euro afhalen moeilijker is.
Kan ik mij wel inbeelden dat een paar tienduizend euro afhalen moeilijker is.
Jezus. Wat is een paar duizend euro de dag van vandaag nog. Ik kreeg ook eens telefoon van Argenta waarom X bedrag verzet had naar een andere bank. Bedoel, het is toch mijn geld of niet? Ze pakken daar toch ook hun winsten op.
Ik denk niet zozeer dat je zulk telefoontje krijgt vanwege die paar duizend euro dat je verzet naar een andere eigen rekening, dit is volgens mij een telefoontje om fraude te voorkomen. Banken zijn bezig om patronen te herkennen in betaalverkeer. Doe je iets dat niet in het normaal patroon valt, dan is dit verdacht en kan je een telefoontje verwachten.
Neemt niet weg dat telefoontjes voor marketing doeleinden ook mogelijk zijn. Naast een fraude controle heeft een bank (zoals veel bedrijven) een marketing machine draaien om te detecteren of klanten mogelijk zouden weggaan.
Bedrijven leren machines aan (uit historische data) wat het gedrag is van iemand die mogelijk overweegt bij de bank weg te gaan (ik neem aan dat voor een bank hieronder zit: stoppen loon domiciliëring, andere domiciliëringen, minder / geen gebruik van kaart, geld overzetten,...). Een telefoontje om eens te polsen of en waarom je zou vertrekken wordt dan gedaan om een vertrek misschien te verhinderen.
Neemt niet weg dat telefoontjes voor marketing doeleinden ook mogelijk zijn. Naast een fraude controle heeft een bank (zoals veel bedrijven) een marketing machine draaien om te detecteren of klanten mogelijk zouden weggaan.
Bedrijven leren machines aan (uit historische data) wat het gedrag is van iemand die mogelijk overweegt bij de bank weg te gaan (ik neem aan dat voor een bank hieronder zit: stoppen loon domiciliëring, andere domiciliëringen, minder / geen gebruik van kaart, geld overzetten,...). Een telefoontje om eens te polsen of en waarom je zou vertrekken wordt dan gedaan om een vertrek misschien te verhinderen.
Telefoon van kantoor of van hoofdkantoor?
Maakt, maar klein verschil zal wel weer een overijverige kantoor medewerker zijn geweest.
Maak toch eens onderscheid tussen kantoor en hoofdzetel.
En als je die kantoorhouder meld aan hoofdzetel, zal het geen 2 keer doen hoor.
Estate Guru believer.