De gevaren die de jeugd bedreigen
Re: De gevaren die de jeugd bedreigen
Een post waar ik me erg in kan vinden, Etienne. We zitten qua leeftijd ook in elkaars buurt. Dat verklaart mss ook wat. 

Gelukkig voor mij (zelfde generatie) heb ik later nog meerdere keren in mijn leven periodes meegemaakt die ik minstens even mooi vind als mijn jeugdjaren.
Maar uiteraard is er geen vergelijking mogelijk tussen de jeugdjaren van toen en die van nu. Maar "anders" betekent niet persé "slechter". Het was ook voor de vroegere generaties niet allemaal even gemakkelijk (zoals ik al vermeldde: de slechte ervaringen verdringen 'we' liever).
Interessant boek waar aan ik moest denken nav dit topic:
https://www.standaardboekhandel.be/p/wa ... 9044650921

Ik zie hier heel veel aannames, veronderstellingen maar is het ook allemaal effectief slechter?
Inderdaad als je HLN (of eigenlijk bijna elke krant tegenwoordig) open doet dan lijkt de wereld compleet stuk want miserie verkoopt beter.
Maar als je de data bekijkt dan gaan we er op de meeste vlakken (sterk) op vooruit, minder doden door gezondheidsproblemen, meer welvaart, hongersnood in de wereld is enorm gezakt, in tegenstelling tot ons gevoel ook minder verkrachtingen.

Ik zie hier heel veel aannames, veronderstellingen maar is het ook allemaal effectief slechter?
Inderdaad als je HLN (of eigenlijk bijna elke krant tegenwoordig) open doet dan lijkt de wereld compleet stuk want miserie verkoopt beter.
Maar als je de data bekijkt dan gaan we er op de meeste vlakken (sterk) op vooruit, minder doden door gezondheidsproblemen, meer welvaart, hongersnood in de wereld is enorm gezakt, in tegenstelling tot ons gevoel ook minder verkrachtingen.
Is een aanrader qua boek en er zitten veel waarheden in. Perceptie is zelden de realiteit wat dpg media en dergelijke ons soms voorschotelen is helaas een subjectieve kijk van alles en zo lijkt het soms of alles kapot gaat en we in 1 of andere misdaadfilm zitten.SVP46 schreef: ↑28 mei 2022, 19:16 Interessant boek waar aan ik moest denken nav dit topic:
Is een aanrader qua boek en er zitten veel waarheden in. Perceptie is zelden de realiteit wat dpg media en dergelijke ons soms voorschotelen is helaas een subjectieve kijk van alles en zo lijkt het soms of alles kapot gaat en we in 1 of andere misdaadfilm zitten.SVP46 schreef: ↑28 mei 2022, 19:16 Interessant boek waar aan ik moest denken nav dit topic:
De pot die de ketel verwijten maakt.
Onder tussen de pot (Dpg media) op zijn ketel (forum) actief blijven.
En of een schrijver van een boek de waarheid in pacht heeft?
Zoals altijd alles relativeren van uit welke hoek het ook komt.
Estate Guru believer.
Je moet goed lezen er staat soms