vlaamse regering
Re: vlaamse regering
I'm so happy you agree with me.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je mening is waardeloos, je weet niet waarover je spreekt.
Het is niet meer en niet minder dan cafépraat. Van mij mag je cafépraat verkondingen maar het doet niks terzake.
Er zijn in het algemeen veel te veel "meningen" en ik ben eerlijk genoeg om er zelf ook aan mee te doen maar het blijft cafépraat van stuurlui die aan wal staan en die zelf zeeziek zouden worden als ze maar in die boot zouden stappen.
Nu, doe gerust verder, ik hou je niet tegen.
Dit is de Kroeg. Wat voor praat hoor je in een kroeg? Juist, cafépraat. Als je daar niet tegen kunt moet je uit dit subforum wegblijven.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben blij dat je snapt dat je mening cafépraat is, alle volgende commentaar over het vlaemsche onderwijs kunnen we dan op die manier interpreteren.
Om door te bomen op de cafépraat : stel dat jij vlaemsche minister van onderwijs zou zijn wat zou jij allemaal doen om het kwalitatiever te maken, ik ben benieuwd naar je gefundeerde "mening" ?

Ik verwacht een prentje ... 

- meer online onderwijs
- de norm om te slagen naar 30% i.p.v. 50 %
- onbeperkte overdraagbaarheid van vakken naar de volgende jaren ingeval van niet slagen
-max. 10 uur les per week voor leerlingen en leraars
- verdriedubbeling van het ereloon van het onderwijzend personeel
- vervroegd pensioen voor de leerkrachten op 35 jarige leeftijd
-7 maanden vakantie per jaar
- de norm om te slagen naar 30% i.p.v. 50 %
- onbeperkte overdraagbaarheid van vakken naar de volgende jaren ingeval van niet slagen
-max. 10 uur les per week voor leerlingen en leraars
- verdriedubbeling van het ereloon van het onderwijzend personeel
- vervroegd pensioen voor de leerkrachten op 35 jarige leeftijd
-7 maanden vakantie per jaar
-
- Verbannen Gebruiker
Ingeval ze niet slagen voor ze op 35 jaar op pensioen gaan, krijgen ze nog een extra pensioenbonus voor de voorbereiding van het examen tijdens hun pensioen
Iemand anders dan ik is Vlaams minister van Onderwijs. Die wordt ervoor betaald en zou de kennis en de contacten moeten hebben om plannen uit te werken. Ik ga me daar dus niet mee bezighouden. Ik heb enkel maar kritiek gegeven op het feit dat anderen die plannen meteen torpederen in plaats van zelf met oplossingen te komen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑18 juni 2022, 09:31 Om door te bomen op de cafépraat : stel dat jij vlaemsche minister van onderwijs zou zijn wat zou jij allemaal doen om het kwalitatiever te maken, ik ben benieuwd naar je gefundeerde "mening" ?
-
- Verbannen Gebruiker
Euh ... er is iemand anders dan zij Vlaams minister van Onderwijs enzovoortYaris schreef: ↑18 juni 2022, 11:26Iemand anders dan ik is Vlaams minister van Onderwijs. Die wordt ervoor betaald en zou de kennis en de contacten moeten hebben om plannen uit te werken. Ik ga me daar dus niet mee bezighouden. Ik heb enkel maar kritiek gegeven op het feit dat anderen die plannen meteen torpederen in plaats van zelf met oplossingen te komen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑18 juni 2022, 09:31 Om door te bomen op de cafépraat : stel dat jij vlaemsche minister van onderwijs zou zijn wat zou jij allemaal doen om het kwalitatiever te maken, ik ben benieuwd naar je gefundeerde "mening" ?

De reden dat het ook hier niet klikt is m.i. relatief eenvoudig, 2 partijen (OVLD en CD&V) zitten ook in het federale parlement en deze partijen kunnen geen 2 heren {(Vlaams en Federaal) en voeren dus oppositie in hun eigen regering. De partijvoorzitters beslissen en De Croo is eerse minister.} tegelijk dienen met soms tegenstrijdige belangen.
We weten allemaal hoe dit komt, na de samenstelling van de Vlaamse regering dacht iedereen dat deze 3 partijen ook in het federaal parlement zouden zetelen. De realiteit is anders, vandaar de grote rivaliteit.
Is het einde nabij, of moeten we wachten tot 2024?
We weten allemaal hoe dit komt, na de samenstelling van de Vlaamse regering dacht iedereen dat deze 3 partijen ook in het federaal parlement zouden zetelen. De realiteit is anders, vandaar de grote rivaliteit.
Zou het niet eenvoudiger zijn alle onderwijs in een koepel onder te brengen.E10ne schreef: ↑18 juni 2022, 18:57 De reden dat het ook hier niet klikt is m.i. relatief eenvoudig, 2 partijen (OVLD en CD&V) zitten ook in het federale parlement en deze partijen kunnen geen 2 heren {(Vlaams en Federaal) en voeren dus oppositie in hun eigen regering. De partijvoorzitters beslissen en De Croo is eerse minister.} tegelijk dienen met soms tegenstrijdige belangen.
Een leraar Frans kan dan van de ene school naar een andere als te weinig uren.
Maar nee te eenvoudig iemand uit het Go onderwijs die bij de Nonnekes les mag gaan geven.
Het gemeente, stads onderwijs laten we nu dan nog buiten deze discussie.
In een en dezelfde school volgt iedereen dezelfde vakken.
Of zoiets de elite zijn voorkeur wegdraagt.
De rechtse kinderen die plots met een andere kleur te maken krijgen in hun klas.
Ooit al gehoord van de schoolstrijd in verleden.
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell