Zwembad of ETF?
TIP
Re: Zwembad of ETF?
Beste, ook hier ben ik mee akkoord. Het is altijd een risico. De oudste heeft een zwemdiploma van 100m dus die kan zich al een paar seconden langer behelpen, maar een koude schok is voor iedereen gevaarlijk natuurlijk. De jongste leert nu zwemmen en kan zeker zwemmen tegen dat het bad er ligt. Het voordeel is dat het zwembad vrij dicht tegen onze woonkamer en keuken ligt dus sociale controle is nooit veraf én we zijn redelijk strikte ouders die het zal niet veel keer moeten gebeuren dat ze een teen in het water steken als wij er niet zijn. Uiteraard is 1 minuut genoeg om een ongeluk te hebben, maar met die angst willen we nu ook niet continue leven.Charlesvdw schreef: ↑1 juli 2022, 14:43 "Je gaat ze niet meenemen naar de overkant. Sparen en beleggen is goed, maar je moet ook genieten van je geld"
Dixit Charlesvdw, gelukkige zwembadeigenaar.
Mijn enige opmerking is dat je kinderen nog vrij jong zijn, ik heb gewacht tot mijn jongste een jaar of acht was en kon zwemmen.
Een ongeluk is gauw gebeurd.
Een zwemvijver hoort toch niet verwarmd te worden, niet?
Onderhoud (werk om het proper te houden) is er natuurlijk wel aan. Met zwemvijver is het concept dat de natuur er wat in leeft maar je moet het onder controle houden.
Onderhoud (werk om het proper te houden) is er natuurlijk wel aan. Met zwemvijver is het concept dat de natuur er wat in leeft maar je moet het onder controle houden.
Ga voor de zwemvijver!
Je hebt al een mooie som belegd vind ik persoonlijk. Natuurlijk kan en mag het misschien altijd wat meer zijn. Maar je mag gerust ook eens aan jezelf (en kids) denken. Een goed evenwicht, goed gespreid, ook in uw dagdagelijks leven.
Je hebt al een mooie som belegd vind ik persoonlijk. Natuurlijk kan en mag het misschien altijd wat meer zijn. Maar je mag gerust ook eens aan jezelf (en kids) denken. Een goed evenwicht, goed gespreid, ook in uw dagdagelijks leven.
Weeg de kost van 60.000 euro lenen af tegen de opbrengst van 60.000 euro beleggen?
Als je denkt meer te kunnen verdienen door het te lenen, moet je het zo doen hé.
Al eens wat research gedaan om zelf een deel van de vijver te leggen? Misschien kan je zo een deel besparen.
Ik ben ook met deze mindset aan m'n badkamer begonnen "ik zie wel tot waar ik geraak" en uiteindelijk helemaal zelf gezet.
Als je denkt meer te kunnen verdienen door het te lenen, moet je het zo doen hé.
Al eens wat research gedaan om zelf een deel van de vijver te leggen? Misschien kan je zo een deel besparen.
Ik ben ook met deze mindset aan m'n badkamer begonnen "ik zie wel tot waar ik geraak" en uiteindelijk helemaal zelf gezet.
Dag BRT, ja we hebben ook de optie bekeken om het zelf te doen en dat zou inderdaad een mooi stuk besparen, maar ik we zien zelf geen top technische mensen en iets zoals een zwembad moet toch deftig macheren. Eerlijk gezegd, het metselwerk en betonplaat etc is nu niet zo door. Het is vooral zaken zoals de filtering, de folie, de warmtepomp etc die het duur maken.BRT schreef: ↑1 juli 2022, 15:53 Weeg de kost van 60.000 euro lenen af tegen de opbrengst van 60.000 euro beleggen?
Ik ga liever een keer extra op reis. Maar mocht ik toch iets leggen zou het een plunge pool zijn van max. 25.000euro. Minder onderhoud en minder vaste kosten. Een privaat zwembad of zwemvijver is toch te klein om lengtes in te zwemmen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Je kan je zwemvijver beschouwen als je eigen water ETF 
Persoonlijk zou ik een hybride systeem in overweging nemen, waarbij je het water kan verwarmen tijdens de zwemperiode.
Als dat niet mogelijk is of te duur is, dan zou ik kiezen voor een zwembad ipv. zwemvijver. Gewoon omdat ik niet graag in koud water zit. Maar ieder zijn goesting hé.
Persoonlijk zou ik een hybride systeem in overweging nemen, waarbij je het water kan verwarmen tijdens de zwemperiode.
Als dat niet mogelijk is of te duur is, dan zou ik kiezen voor een zwembad ipv. zwemvijver. Gewoon omdat ik niet graag in koud water zit. Maar ieder zijn goesting hé.