Wagen overlaten aan kind
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wagen overlaten aan kind
Dan is het geen schenking hé ...
Dus: gewoon de wagen administratief overhevelen (inschrijving, nummerplaat, verzekering, ...) en handgift document opstellen en bijhouden. Klaar.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je moet maar zorgen dat je geen "ontnoegde" erfgenamen hebt.
Ik hou me niet bezig met alles op een weegschaaltje af te wegen ... en mochten mijn kinderen dat wel doen dan heb ik ze niet goed opgevoed.
Ik besef dat het niet zo is in vele gezinnen, en dat ik daar ik misschien wel naïef in ben, maar dan is dat maar zo, het leven is al kort genoeg om je te moeten bezig houden met ruzie te maken met (bloed)verwanten over geld.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Akkoord, zo staat het op papier, maar je kan het altijd "vergeten" ... en wie zal het te weten komen ?VincentVega schreef: ↑2 juli 2022, 21:11Neen, toch niet. Het successierecht bepaalt wat kan en mag, en wat niet. Schenkingen binnen de verdachte periode van 3 (geen 4) jaar worden toch tot de nalatenschap gerekend …
Klopt wat je zegt als je de puntjes op de I zet.VincentVega schreef: ↑2 juli 2022, 21:07Je kan als particulier niet zomaar een factuur opmaken. Daarvoor heb je een BTW-nummer nodig …
Als particulier een factuur opstellen is niet toegestaan
Als particulier mag je geen factuur maken. Ook een kassabon maken is niet toegestaan. Enkel ondernemers die een btw-nummer hebben en die ingeschreven zijn bij de KvK kunnen dat doen. Doe je het toch? Dan is zo’n factuur niet eens rechtsgeldig. Er worden veel eisen aan facturen gesteld en daar kan je als particulier gewoon niet aan voldoen.
Een particuliere " faktuur " is niet meer dan een kwitantie, een bewijs van betaling die je opmaakt.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
In de praktijk is dat dan meestal een andere erfgenaam, eentje die zich benadeeld voelt door de schenking …Gebruikersnaam2 schreef: ↑3 juli 2022, 00:02Akkoord, zo staat het op papier, maar je kan het altijd "vergeten" ... en wie zal het te weten komen ?VincentVega schreef: ↑2 juli 2022, 21:11
Neen, toch niet. Het successierecht bepaalt wat kan en mag, en wat niet. Schenkingen binnen de verdachte periode van 3 (geen 4) jaar worden toch tot de nalatenschap gerekend …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zie mijn bemerking van hier een paar lijntjes hoger.VincentVega schreef: ↑4 juli 2022, 09:07In de praktijk is dat dan meestal een andere erfgenaam, eentje die zich benadeeld voelt door de schenking …Gebruikersnaam2 schreef: ↑3 juli 2022, 00:02
Akkoord, zo staat het op papier, maar je kan het altijd "vergeten" ... en wie zal het te weten komen ?
Hoeveel geld mag je schenken zonder belasting te betalen?
In 2022 in elk geval € 5.677 (€ 6.604 in 2021).
Dit bedrag is de jaarlijkse vrijstelling voor schenkingen van ouders aan hun kind. Onder 'kind' verstaan wij ook een pleegkind en een stiefkind.
In 2022 in elk geval € 5.677 (€ 6.604 in 2021).
Dit bedrag is de jaarlijkse vrijstelling voor schenkingen van ouders aan hun kind. Onder 'kind' verstaan wij ook een pleegkind en een stiefkind.