Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Dat is wat ik bedoel. Nu speelt de handelsoorlog hen parten maar voordien waren het de mindere groeilanden. Daarvoor waren er nog de vermindering van subsidies voor zonnepanelen. Steeds wel iets dat de kop op steekt. Heb steeds bij elke terugval bijgekocht maar moet eerlijk bekennen dat ik het herstel wat sneller had gezien.
Bij een handelsdeal kan het flink naar boven gaan.jupi schreef:Dat is wat ik bedoel. Nu speelt de handelsoorlog hen parten maar voordien waren het de mindere groeilanden. Daarvoor waren er nog de vermindering van subsidies voor zonnepanelen. Steeds wel iets dat de kop op steekt. Heb steeds bij elke terugval bijgekocht maar moet eerlijk bekennen dat ik het herstel wat sneller had gezien.
Die zonnepanelen zijn ook geen tijdelijk fenomeen het is een consumptiegoed, eenmaal versleten kopen mensen vaak nieuwe panelen (levensduur ligt gemiddeld op 15 tot 20 jaar) wat dus ook betekend dat de eigenaars van het eerste uur (generatie rond 2005) stilaan aan vernieuwing denken.
De mindere subsidie zal weinig rol spelen in die zin dat de regering ons sowieso verplicht op milieubewuster te bouwen en om te gaan met energie. Zonnepanelen zijn dan ook iets die in stand gehouden zullen worden.
Wat misschien nadelig kan zijn is het 3D-printen van materialen uit zeer harde kunststof. Dit kan misschien staal wat naar de achtergrond duwen?
1 week geleden verzonden via de postduif
-
anonymous
Weer een herstructurering.
Ik denk dat Bekaert iedereen in india en consoorten wil...
Ik denk dat Bekaert iedereen in india en consoorten wil...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Eindelijk eens positief nieuws voor Bekaert, hopelijk wordt de aanzet tot ommekeer niet gefnuikt door Corona - geen super bedrijf maar wel goedkoop.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
de tijd
en aanzienlijk herstel van de vraag in de bandenmarkten en een positieve evolutie van de omzet in Latijns-Amerika, China, India, Europa en het Midden-Oosten en Afrika', meldt Bekaert BEKB12,67% in zijn kwartaalupdate die traditioneel beperkt blijft tot omzetcijfers en evoluties.
De staaltechnologiegroep spreekt van een 'kantelpunt in de meeste markten'. Tegenover het tweede kwartaal steeg de omzet 24 procent, zodat de omzetdaling deze zomer jaar op jaar tot 2 procent beperkt bleef.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Enkele jaren geleden werd daar nog anders op gereageerd. Toen was het een topbedrijf met een ambitieus management.contextbinder schreef: ↑4 maart 2020, 08:12 Eindelijk eens positief nieuws voor Bekaert, hopelijk wordt de aanzet tot ommekeer niet gefnuikt door Corona - geen super bedrijf maar wel goedkoop.
Bekaert heeft er 24 jaar over gedaan om hun koers van 20€ naar 40€ te laten groeien.
Ze is nog nooit boven de 40€ gekomen buiten een korte piek.
Ik vraag mij dan af wat de groeimogelijkheden in de toekomst nog zijn gezien dit bedrijf als wereldwijd verspreid zit en productie-eenheden in de ontwikkelingslanden heeft. Ik vind dit zelf wel een succesvol bedrijf en als je erin investeert zit je onrechtstreeks ook in de Emerging Markets.
Ik vraag mij dan af wat de groeimogelijkheden in de toekomst nog zijn gezien dit bedrijf als wereldwijd verspreid zit en productie-eenheden in de ontwikkelingslanden heeft. Ik vind dit zelf wel een succesvol bedrijf en als je erin investeert zit je onrechtstreeks ook in de Emerging Markets.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Elektrische wagens zijn goed voor Bekaert: die wegen meer en vereisen dus stevigere banden en die laatste hebben stevige draad nodig, die kost meer en Bekaert is daar goed in. Toch een belangrijke peiler van Bekaert.Tarbo schreef: ↑4 februari 2022, 18:24 Bekaert heeft er 24 jaar over gedaan om hun koers van 20€ naar 40€ te laten groeien.
Vandaag en gisteren Bekaert gekocht na het lezen van hun goeie halfjaarcijfers. Met een koers-winstverhouding onder de 5 lijkt het neerwaartse risico me beperkt of zie ik iets over het hoofd?
Hieronder de kerncijfers eerste jaarhelft 2022:
• Geconsolideerde omzet van € 2 859 miljoen (+24%) en gezamenlijke omzet van € 3 456 miljoen (+24%)
• Hoge winstgevendheid, nagenoeg in lijn met de zeer sterke eerste jaarhelft van 2021 in absolute waardes:
– Brutowinst van € 472 miljoen, in lijn met een zeer sterke eerste jaarhelft vorig jaar (€ 473 miljoen)
– Onderliggende EBIT van € 283 miljoen, nagenoeg gelijk aan de hoge winstgeneratie van 1H vorig jaar
(€ 285 miljoen)
– Onderliggende EBITDA van € 381 miljoen of € +5 miljoen hoger dan in dezelfde periode vorig jaar
(€ 376 miljoen)
• Het doorrekenen van de hoge kostinflatie veroorzaakte enige verwatering van enkele ratio’s, in vergelijking met
de uitzonderlijke margeperformantie vorig jaar:
– Onderliggende EBIT-marge op omzet van 9,9% (versus 12,4%)
– Onderliggende EBITDA-marge op omzet van 13,3% (versus 16,3%)
– Onderliggende ROCE van 22,8% (versus 26,9%)
• Zeer sterk nettoresultaat:
– Het perioderesultaat toerekenbaar aan aandeelhouders van Bekaert steeg met +14% tot € 237 miljoen
– Dit leidde tot een EPS van € 4,16 per aandeel, een toename van +14% tegenover € 3,66 vorig jaar
• Gemiddeld werkkapitaal op omzet van 15,0%, vergeleken met 13,0% vorig jaar. De toename in werkkapitaal
tegenover vorig jaar werd voornamelijk gedreven door kostinflatie en had een negatieve impact op de
kasstroom.
• Nettoschuld van € 673 miljoen, een toename tegenover € 519 miljoen op 30 juni 2021. Nettoschuld op
onderliggende EBITDA bleef ruim onder 1,0 (0,88 tegenover 0,69 aan het einde van 1H 2021).
Hieronder de kerncijfers eerste jaarhelft 2022:
• Geconsolideerde omzet van € 2 859 miljoen (+24%) en gezamenlijke omzet van € 3 456 miljoen (+24%)
• Hoge winstgevendheid, nagenoeg in lijn met de zeer sterke eerste jaarhelft van 2021 in absolute waardes:
– Brutowinst van € 472 miljoen, in lijn met een zeer sterke eerste jaarhelft vorig jaar (€ 473 miljoen)
– Onderliggende EBIT van € 283 miljoen, nagenoeg gelijk aan de hoge winstgeneratie van 1H vorig jaar
(€ 285 miljoen)
– Onderliggende EBITDA van € 381 miljoen of € +5 miljoen hoger dan in dezelfde periode vorig jaar
(€ 376 miljoen)
• Het doorrekenen van de hoge kostinflatie veroorzaakte enige verwatering van enkele ratio’s, in vergelijking met
de uitzonderlijke margeperformantie vorig jaar:
– Onderliggende EBIT-marge op omzet van 9,9% (versus 12,4%)
– Onderliggende EBITDA-marge op omzet van 13,3% (versus 16,3%)
– Onderliggende ROCE van 22,8% (versus 26,9%)
• Zeer sterk nettoresultaat:
– Het perioderesultaat toerekenbaar aan aandeelhouders van Bekaert steeg met +14% tot € 237 miljoen
– Dit leidde tot een EPS van € 4,16 per aandeel, een toename van +14% tegenover € 3,66 vorig jaar
• Gemiddeld werkkapitaal op omzet van 15,0%, vergeleken met 13,0% vorig jaar. De toename in werkkapitaal
tegenover vorig jaar werd voornamelijk gedreven door kostinflatie en had een negatieve impact op de
kasstroom.
• Nettoschuld van € 673 miljoen, een toename tegenover € 519 miljoen op 30 juni 2021. Nettoschuld op
onderliggende EBITDA bleef ruim onder 1,0 (0,88 tegenover 0,69 aan het einde van 1H 2021).
Op de dag van de publicatie van de cijfers van Q3 (18/11) heeft de CEO van de rubberversterkingsdivisie 2.495 stukken verkocht aan € 31 voor een totaal bedrag van € 77.345,00
De cijfers vond ik behoorlijk goed en ook de verwachtingen lijken me behoorlijk positief:
Een geconsolideerde omzet van ongeveer € 5,7 miljard en een onderliggende EBIT verwacht tussen € 450-460 miljoen
Bij een verwachte winst van meer dan € 6 per aandeel lijkt het toch vreemd dat een dergelijke insider beslist om te verkopen.
De cijfers vond ik behoorlijk goed en ook de verwachtingen lijken me behoorlijk positief:
Een geconsolideerde omzet van ongeveer € 5,7 miljard en een onderliggende EBIT verwacht tussen € 450-460 miljoen
Bij een verwachte winst van meer dan € 6 per aandeel lijkt het toch vreemd dat een dergelijke insider beslist om te verkopen.
Als je de koersgrafiek van Bekaert bekijkt dan lijkt met dat ook niet het ideale aandeel om 'twintig jaar ' aan te houden. Ik zou ook verkocht hebben mocht ik in dat aandeel zitten. Maar ik zit er niet in want ik hou alles 20 jaar bij, bij wijze van spreken :pAmor schreef: ↑23 november 2022, 22:28 Op de dag van de publicatie van de cijfers van Q3 (18/11) heeft de CEO van de rubberversterkingsdivisie 2.495 stukken verkocht aan € 31 voor een totaal bedrag van € 77.345,00