Yield curve inversion - recessie
TIP
Re: Yield curve inversion - recessie
Centraal bankiers moeten twee kwaden tegelijk bestrijden: inflatie en recessie. Te veel doen tegen het een verergert het ander.

-
- Verbannen Gebruiker
We kunnen best Gudrun zelf laten uitleggen wat ze bedoelt met: een recessie heeft geen
verband met de toestand van de economie.
Gudrun heeft het woord recessie zelfs niet gebruikt. Je leest dingen die er niet staan.
-
- Verbannen Gebruiker
Gudrun reageert op het verband tussen yield curve inversie en de daaropvolgende recessie.
Misschien moet je ook het voorlaatste bericht lezen vooraleer je reageert op het laatste bericht.
Altijd mooie cartoons van you,Yaris.Ik vind het leuk .
En deze geeft de realiteit mooi terug.
Wat niet wegneemt dat ze de ene keer een schot kunnen lossen op de inflatie.Terwijl ze enkele weken later al een schot kunnen lossen op de recessie.
Wacht op het moment wanneer Powell J. slechts maar een kleine hint gaat geven dat hij de verkrapping gaat milderen.
Dan gaan we mooie dagen tegemoet in onze portfolio's.
En deze geeft de realiteit mooi terug.
Wat niet wegneemt dat ze de ene keer een schot kunnen lossen op de inflatie.Terwijl ze enkele weken later al een schot kunnen lossen op de recessie.
Wacht op het moment wanneer Powell J. slechts maar een kleine hint gaat geven dat hij de verkrapping gaat milderen.
Dan gaan we mooie dagen tegemoet in onze portfolio's.
Hij heeft al gezegd dat het tempo van de renteverhogingen zou kunnen dalen.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het niks te maken heeft met de beurs.huisjetuintjefiets schreef: ↑24 november 2022, 12:29 Een recessie heeft niets te maken met de toestand van de economie?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Exact.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, maar je hebt ook dit gezegdGudrun schreef: ↑24 november 2022, 14:40Dat heb ik niet gezegd Ik heb gezegd dat het niks te maken heeft met de beurs.huisjetuintjefiets schreef: ↑24 november 2022, 12:29 Een recessie heeft niets te maken met de toestand van de economie?
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt 2 dingen gezegd. Dat is er maar 1 van. Je hebt ook gezegd
Het woordje "of" had "en" moeten zijn. Is daaruit de verwarring ontstaan? Mijn stelling had dus moeten zijn:
"Er is geen enkel verband tussen de toestand van de economie en de stand van de beurs."
Denk jij dat centrale bankiers geen invloed hebben op de beurs en de economie?
Dan heb je al minstens 10 jaar onder een steen geleefd;
Wanneer Powell of Lagarde gesproken hebben zie je vrijwel direct reactie op de beurs.
Waarom was de corona crisis zo kortstondig op de beurs ?
Omdat er vrijwel direct massaal geld in het systeem werd gepompt.
Dan heb je al minstens 10 jaar onder een steen geleefd;
Wanneer Powell of Lagarde gesproken hebben zie je vrijwel direct reactie op de beurs.
Waarom was de corona crisis zo kortstondig op de beurs ?
Omdat er vrijwel direct massaal geld in het systeem werd gepompt.
Zever is dat zeker niet. Maar je kunt even goed een cirkelredenering maken: centrale bankiers worden op hun beurt aangestuurd door inflatie, dus de economie.