Premiere in Belgie : Sparen bij Beobank is betalend!!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Premiere in Belgie : Sparen bij Beobank is betalend!!!
Ongelooflijk, bij Beobank als U minder dan 500€ annueel bespaart hoeft U 15€ te betalen voor je spaarrekenning.
Re: Premiere in Belgie : Sparen bij Beobank is betalend!!!
Twee bedenkingen:Barakaboma schreef: ↑5 januari 2023, 13:49 Ongelooflijk, bij Beobank als U minder dan 500€ annueel bespaart hoeft U 15€ te betalen voor je spaarrekenning.
1. Niemand is verplicht klant bij Beobank. Uw lidmaatschap opzeggen kan in een handomdraai.
2. Hoewel ik begrijp dat het ideologisch verwerpelijk is, bedenk dat IEDEREEN betaalt voor een spaarrekening in de vorm van inflatie. Die 15 EUR maakt heus geen verschil.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tegenwoordig is dat hier het ene na het andere van de pot gerukte nieuwe topic.
https://www.beobank.be/nl/particulier/s ... gen/sparen

https://www.beobank.be/nl/particulier/s ... gen/sparen
En dat is helemaal geen primeur, ze doen dat al lang zo en Beobank is ook al jaren niet de enige hierin.Jaarlijkse aanrekening
Geen, indien het gemiddeld jaarlijks saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro, of indien de totale relatie minstens 10.000 euro bedraagt bij Beobank, of voor openingen van minder dan 3 maand oud, of nog, indien het saldo op de spaarrekening boven 1.239,47 ligt op 31/12 van het voorbije jaar. Zoniet bedraagt de aanrekening 15 euro.
Sparen bij Beobank is niet betalend als je tenminste echt spaart. Een gemiddeld spaarsaldo van minder dan 500 euro noem ik niet sparen.
Bij AION betaal je "lidgeld" om een een specifieke spaarrekening te kunnen openen. Er zijn alternatieven.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hi BBCode, bedankt voor de details. Heb je al de spaar simulator op spaargids.be gestest? Zet 499€ gedurende 12 maanden en zie de resultaten...alléen is Beobank in negatief. 15€ betalen om een spaarrekening te gebruiken, vindt U dit normaal? Werkt U bij Beobank of bent U gewoon beu?EarthNvstr1 schreef: ↑5 januari 2023, 13:59 Tegenwoordig is dat hier het ene na het andere van de pot gerukte nieuwe topic.![]()
En dat is helemaal geen primeur, ze doen dat al lang zo en Beobank is ook al jaren niet de enige hierin.
Bij Aion moet je betalen om klant te zijn, niet (meer) specifiek voor een spaarrekening. Dat is niet zo vreemd. Deutsche Bank heeft bijvoorbeeld ook geen gratis aanbod.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Beobank is niet mijn enige bank, ik ben er vooral voor de kredietkaarten met cashback, wat sparen betreft gebruik ik de adviezen van spaargids.be (bvb Santander). Maar in elke bank vindt je tenminste normaal een gratis spaarrekening zelfs voor kleine bedragen. Verondestel je dat in de toekomst alle banken de voorbeeld van Beobank volgen, wat zal de Belg doen, zijn geld zetten onder de matras?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja zeker maar de rente bij Aion om te sparen is bijna 3 keer hoger (een soort justiicatie) + speciale diensten aangeboden. Idem bij Deutsche Bank U betaalt voor een pakkket diensten. Beide pakketten gepaard aan een zichtrekening. Bij Beobank wat is de toegevoegde waarde? Wie gaat sparen bij Beobank aangezien de rente and de kosten. Is dit echt een commercieel bod?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee. Ik gebruik die niet wegens niet zinvol voor mij.
Is trouwens ook niet correct. Ze zouden die beter weghalen.
Ik vind dat niet abnormaal.Barakaboma schreef: ↑5 januari 2023, 15:36 15€ betalen om een spaarrekening te gebruiken, vindt U dit normaal?
Zelfs de "basisbankdienst" is niet gratis.
https://www.wikifin.be/nl/budget-betale ... bankdienst
Bij Aion ook. 3,90 euro/maand
Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Beobank en heb nog nooit betaald. Ik voldoe immers aan de voorwaarden om niet te moeten betalen.
En bij Beobank kun je een Visa Gold met een limiet van 5000 euro krijgen voor 5 euro per jaar.
En bij Beobank kun je een Visa Gold met een limiet van 5000 euro krijgen voor 5 euro per jaar.