depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
@triumph_st
Die kwestie is hier al eens aan bod gekomen.
Niet gemakkelijk wel om hier nog iets terug te vinden tussen de >600 berichten, ik moest ook al goed zoeken.
Al ben ik wel benieuwd of ze u hetzelfde antwoorden, want ik zit in zelfde situatie.
Dit aspect is wel voor verbetering vatbaar, te onduidelijk.
Die kwestie is hier al eens aan bod gekomen.
Niet gemakkelijk wel om hier nog iets terug te vinden tussen de >600 berichten, ik moest ook al goed zoeken.
Lijkt dus OK.
Al ben ik wel benieuwd of ze u hetzelfde antwoorden, want ik zit in zelfde situatie.
Dit aspect is wel voor verbetering vatbaar, te onduidelijk.
-
triumph_st
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor het oproekwerk @el perro. Ik zal hier zeker het antwoord posten.
Ik vind nu wel dat ze ergens op hun document een duidelijke valutadatum mogen vermelden.
In deze wel écht belangrijk.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb eind januari ook telkens een ontvangst-bevestigingsmail van eDepo, iets na 02u 's nachts, ontvangen.
Wellicht sturen ze dat zo laat om alle bedragen mee te hebben die nog voor middernacht toekwamen.
In de regel is de werkelijke ontvangstdatum dus die van de dag ervoor.
Nochtans zou het idd veel duidelijker zijn de valutadatum op zich in het bevestigingsdocument/bevestigingsmail op te nemen.
Ook voor wie nu toch te laat was: duidelijk valutadatum 01/04/2023 vermelden dan.
Valutadatum is toch de datum van wanneer het bedrag rente oplevert. Weten ze mss ni bij de Overheid hé
PS: een valutadatum 28/02/2023 kan dus niet he; wel ontvangstdatum 28/02/2023 en valutadatum 01/03/2023
Wellicht sturen ze dat zo laat om alle bedragen mee te hebben die nog voor middernacht toekwamen.
In de regel is de werkelijke ontvangstdatum dus die van de dag ervoor.
Nochtans zou het idd veel duidelijker zijn de valutadatum op zich in het bevestigingsdocument/bevestigingsmail op te nemen.
Ook voor wie nu toch te laat was: duidelijk valutadatum 01/04/2023 vermelden dan.
Valutadatum is toch de datum van wanneer het bedrag rente oplevert. Weten ze mss ni bij de Overheid hé
PS: een valutadatum 28/02/2023 kan dus niet he; wel ontvangstdatum 28/02/2023 en valutadatum 01/03/2023
Er is een verschil tussen de valutadatum van de bank waar het geld vertrekt, en de datum wanneer het geld toekomt bij DCK en daar verwerkt wordt (lees gekoppeld aan de deposito die je geopend hebt).
Ik zie bij DCK nergens een valutadatum.
Zoals al enkele malen aangegeven in dit onderwerp hanteert DCK een "Creatiedatum bewaargevingsbewijs". De intresten beginnen vanaf de eerste kalenderdag van de maand volgend op de Creatiedatum bewaargevingsbewijs.
Ik zie bij DCK nergens een valutadatum.
Zoals al enkele malen aangegeven in dit onderwerp hanteert DCK een "Creatiedatum bewaargevingsbewijs". De intresten beginnen vanaf de eerste kalenderdag van de maand volgend op de Creatiedatum bewaargevingsbewijs.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Klopt volgens mij niet: rente start vanaf 1ste kalenderdag van de maand volgend op de ONTVANGSTdatum van uw geld.
ONTVANGSDATUM = CREATIEDATUM document - 1
Voor april waarschijnlijk al 3,2% rente :-)
Zou kunnen. Bij mij was creatiedatum document altijd kleiner of net gelijk aan laatste kalenderdag van de maand, dus ik zat zeker goed voor optimale start.spaarfreakje schreef: ↑1 maart 2023, 18:50 Klopt volgens mij niet: rente start vanaf 1ste kalenderdag van de maand volgend op de ONTVANGSTdatum van uw geld.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Het gemiddelde tot nu toe is 3,17%
Afgerond op 0,10% geeft dus wel degelijk 3,20%
Eindelijk wat effect van de renteverhoging van ECB dd 02/02/2023
-
beyourself
- Full Member

- Contacteer:
In maart volgt er normaal nog een stijging met 50 basispunten door de ECB.. zou ook nog bijkomend effect moeten hebben, miss vnl vanaf april dan op de edepo..
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
zie lager
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 1 maart 2023, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe kom je aan dat gemiddelde ?spaarfreakje schreef: ↑1 maart 2023, 20:55 Het gemiddelde tot nu toe is 3,17%
Huidige rente op e-depo is vandaag 2,9% bruto.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Wij kijken al vooruit en volgen de dagelijkse OLO met restduur van 1 jaar op stat.nbb.bekarine schreef: ↑1 maart 2023, 21:38Hoe kom je aan dat gemiddelde ?spaarfreakje schreef: ↑1 maart 2023, 20:55 Het gemiddelde tot nu toe is 3,17%
Huidige rente op e-depo is vandaag 2,9% bruto.
Bedankt.spaarfreakje schreef: ↑1 maart 2023, 21:41 Wij kijken al vooruit en volgen de dagelijkse OLO met restduur van 1 jaar op stat.nbb.be![]()
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Op 24/2 was onze berekening al klaar ivm de 2,90% vanaf 1 mrtspaarfreakje schreef: ↑24 februari 2023, 00:19van 25/01 - 22/02 moet zijn: van 25/01 tem 21/02Mickey_B schreef: ↑23 februari 2023, 13:01 Je moet de rente nemen van OLO op 1 jaar van 25/01 - 22/02, dit is telkens de vijfde laatste bankwerkdag van de maand. Van de OLO moet je de dagelijkse rente bekijken en hiervan gemiddelde nemen en dan weet je rente voor komende maand, in dit geval dus maart.
En ik kwam ook uit op 2,9 - rente wordt afgerond op 0,1.
Net niet de grens van 3%, wat waarschijnlijk wel volgende keer zal overschreden worden...
OLO 1 jaar stond gisteren op 3,13%
Het resultaat is inderdaad 2,90% intrest voor maand maart.
(Ik had meer effect verwacht van de renteverhoging met 0,50% door ECB d.d. 2 februari.)