dilemma
TIP
Re: dilemma
Kan die depositokas ook gebruikt worden voor een BV?
Bij de uitleg staat: "Met de depositorekening beschikken alle burgers en openbare/particuliere instellingen over..." maar ik weet dus niet of een BV een particuliere instelling is....
Ergens anders staat er dan weer: "Als rechtspersoon (in naam van een privé/openbare instantie)". Dus ik vermoed dat een vennootschap daar dan gebruik van kan maken?
Bij de uitleg staat: "Met de depositorekening beschikken alle burgers en openbare/particuliere instellingen over..." maar ik weet dus niet of een BV een particuliere instelling is....
Ergens anders staat er dan weer: "Als rechtspersoon (in naam van een privé/openbare instantie)". Dus ik vermoed dat een vennootschap daar dan gebruik van kan maken?
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Maar ik dacht dat je het geld uit de vennootschap ging halen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat is ook zo. Maar kan maar een deel (voordelig) uit de vennootschap halen. Dus zit in vennootschap wat met overschot.
Bedankt voor het antwoord.
Bedankt voor het antwoord.
Charlesvdw schreef: ↑27 februari 2023, 22:18 Maar ik dacht dat je het geld uit de vennootschap ging halen ?
prive: depositorekening is probleemloos verlopen
vennootschap (BV): lukte niet, ik kon geen depositorekening aanmaken (bleef 'grijs' in browser). Ik vermoed dat dit dan toch niet kan?? Nog iemand deze ervaring?
Als alternatief dacht ik mss (zeer) veilige obligaties te kopen. Welke ETFs zouden hiervoor geschikt zijn?
vennootschap (BV): lukte niet, ik kon geen depositorekening aanmaken (bleef 'grijs' in browser). Ik vermoed dat dit dan toch niet kan?? Nog iemand deze ervaring?
Als alternatief dacht ik mss (zeer) veilige obligaties te kopen. Welke ETFs zouden hiervoor geschikt zijn?
Moet lukken. De e-deporekening is er voor particulieren, overheidsinstellingen en ondernemingen.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Is default uitgeschakeld, je moet dit eerst activeren via rollenbeheer.Pieter76 schreef: ↑5 april 2023, 13:44 prive: depositorekening is probleemloos verlopen
Zie deze gids: https://financien.belgium.be/sites/defa ... n%20NL.pdf
Is inderdaad even zoeken..
Als toevoeging op bovenstaande suggesties om de DCK aan de praat te krijgen, zijn er afhankelijk van je doelstelling mogelijks nog andere opties:Pieter76 schreef: ↑5 april 2023, 13:44 prive: depositorekening is probleemloos verlopen
- overheidsobligaties die je aanhoudt tot vervaldatum, daarvan is het rendement gekend bij aankoop
- geldmarktfondsen (eventueel in ETF-vorm)
- je suggestie van obligatie-ETF's kan een goede zijn, maar let er dan op dat de duration (resterende looptijd) van de onderliggende obligaties kort is. 2022 heeft aangetoond dat obligatiefondsen aan stevige verliezen kunnen onderhevig zijn in een context van stijgende renteverwachtingen, zeker bij lange durations. Mogelijks is dat niet waar je naar op zoek bent.
Heb het in orde gekregen. Het had idd te maken met de rollen.
Bedankt!
Heb ook eens gekeken naar staatsobligaties op mijn saxo account maar die kan je (bij hen) tijdelijk niet kopen. Ik dacht dat daarover al een andere draad bestond.
Pieter
Bedankt!
Heb ook eens gekeken naar staatsobligaties op mijn saxo account maar die kan je (bij hen) tijdelijk niet kopen. Ik dacht dat daarover al een andere draad bestond.
Pieter