vastgoed verkopen via immomakelaar of notaris?
Re: vastgoed verkopen via immomakelaar of notaris?
https://www.vlaanderen.be/energieprestatiecertificaat-epc-bij-verkoop-of-verhuur-van-een-wooneenheid schreef: EPC bij verkoop is (sinds 1 april 2022) ook verplicht als er geen publiciteit wordt gemaakt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wij hebben al aan- en verkocht zonder makelaar of notaris. Heb een hekel aan makelaars en verkopers in het algemeen. Zoveel werk is het niet zelfs met het asbest-attest maar als je te ver woont zoals topic-starter begrijp ik het wel.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Als jezelf een site maakt met duidelijke info en beschrijving, aangevuld met duidelijke foto's en een schattingsverslag en je vraagprijs is niet overdreven, ga je enkel die kopers krijgen die werkelijk geinteresseerd zijn.
Zorg zeker dat je een electr. attest hebt -- een EPC - een asbestattest - ( stookolie attest ) welke je kunt tonen..
Heb zo zelf al 6 panden verkocht en telkens aan de eerste bezoeker verkocht binnen de maand..
Zorg zeker dat je een electr. attest hebt -- een EPC - een asbestattest - ( stookolie attest ) welke je kunt tonen..
Heb zo zelf al 6 panden verkocht en telkens aan de eerste bezoeker verkocht binnen de maand..
-
- Full Member
- Contacteer:
Een asbestattest moeten aanvragen wegens de verkoop van het huis van mijn overleden moeder, 20 minuten is hij binnen geweest ... 800 euro ! Ze mogen vragen wat ze willen en weten dat je het toch nodig hebt.
Ik denk dat ik een nieuw beroep zal zoeken

Ik denk dat ik een nieuw beroep zal zoeken

-
- Full Member
- Contacteer:
20 minuten, opp.91m2 ... het is een gangsterpraktijk (een beetje zoals die sleutelpipo's), ze hebben omzeggens een monopolie en je kan niet anders ... en ze weten het, profiteren is dus de boodschap. Vandaar wellicht dat hij met zo'n "voiture" rondreed, die moet betaald geraken

En die "voiture" is dan nog eens voor 100 procent aftrekbaar. Inderdaad schandalige praktijken. Echte dieven kan het niet anders beschrijven. Legake maffia 
Is inderdaad wel erg gemakkelijk verdiend. Schandalig eigenlijk.Abatoetnie schreef: ↑22 juni 2023, 20:3820 minuten, opp.91m2 ... het is een gangsterpraktijk (een beetje zoals die sleutelpipo's), ze hebben omzeggens een monopolie en je kan niet anders ... en ze weten het, profiteren is dus de boodschap. Vandaar wellicht dat hij met zo'n "voiture" rondreed, die moet betaald geraken![]()
Hoeveel kost het asbestattest?
De prijs voor het laten inspecteren van asbest in een woning en het afleveren van een attest hiervan is afhankelijk van de grootte van de woning en het aantal monsters die genomen moeten worden. Hoe groter de woning en hoe meer monsters er genomen moeten worden, hoe hoger de kosten zullen zijn.
Een asbestattest kost tussen de € 450 en de € 850, inclusief btw.
Type woning Prijs
studio €450
appartement €500
rijwoning €550
halfopen bebouwing €600
open bebouwing €650
niet-residentieel €3-5 per m2
De prijs voor het laten inspecteren van asbest in een woning en het afleveren van een attest hiervan is afhankelijk van de grootte van de woning en het aantal monsters die genomen moeten worden. Hoe groter de woning en hoe meer monsters er genomen moeten worden, hoe hoger de kosten zullen zijn.
Een asbestattest kost tussen de € 450 en de € 850, inclusief btw.
Type woning Prijs
studio €450
appartement €500
rijwoning €550
halfopen bebouwing €600
open bebouwing €650
niet-residentieel €3-5 per m2