Van DB Intensiv Plus naar e-saving account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Van DB Intensiv Plus naar e-saving account
@ Bart,Bart schreef: Dag,
Ik ben zelf ook aan het kijken om DB Max te worden bij Deutsche bank.
Ik heb naar hen gebeld, en één van mijn vragen was ook het afsluiten van een rekening.
Toen vertelde men mij dat dit in principe telefonisch kan (al zouden ze wel een handtekening nodig hebben, dus ik veronderstel dat je waarschijnlijk een aanvraag op papier zal moeten opsturen).
Je bent enkel verplicht om langs te gaan als je je laatste rekening afsluiten en dus de klant-bank relatie beëindigd.
Ik heb hen toen gebeld op het gratis 0800 nummer, dus misschien kan je eens daar informeren en laat gerust terug een berichtje op dit forum.
Groetjes,
Bart
Kun je mij dat nummer es meegeven?
Deden ze lastig aan de telefoon?
Wat moest je juist doen? Enkel telefoneren? of ook mailen/iets posten?
Thanks!
ja, en als alles goedgaat is dat ook zoBart schreef:Ik dacht dat ze geen port- of andere kosten aanrekenen (mits je je uittreksels per 3 maand laat versturen?oswald schreef: eens die getrouwheidspremie verworven is, afsluiten die boel! minder rompslomp - minder afschriften en onverwachte portkosten en toestanden
maar al een paar keer meegemaakt dat er bij een jaarlijkse afrekening toch een kleine extra kost komt - hoe ze het ook noemen: portokosten of maakt niet uit (dit gaat over hele kleine bedragen - minder dan 10 euro of zelfs minder dan 5 euro)
en sommige gebruikers zagen en klagen ook daarover
dus daarom raad ik aan: afsluiten die boel
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Zijn er nog mensen die kunnen bevestigen dat er soms wel kosten worden aangerekend?
Zou het wel spijtig vinden indien DB alsnog bepaalde ondoorzichtige kosten aanrekent.
Zou het wel spijtig vinden indien DB alsnog bepaalde ondoorzichtige kosten aanrekent.
@Kikker82,
Het telefoonnummer waar ik naar belde 078/156.160.
Ze waren heel vriendelijk, en hebben correct op mijn vragen geantwoord.
De aanvraag zelf kan je doen via hun site www.deutschebank.be
Het aanvraagformulier afdrukken, en dan via de post opsturen (zelfs in een niet-gefrankeerde envelop) samen met een recto versie kopie van mijn identiteitskaart en een bewijs van woonst.
Er staat effectief op papier (op het aanvraagformulier) dat de uittreksels per 3 maand worden opgestuurd, dus ze "mogen" mij hiervoor niets aanrekenen.
Laat ze maar es proberen
Het telefoonnummer waar ik naar belde 078/156.160.
Ze waren heel vriendelijk, en hebben correct op mijn vragen geantwoord.
Het aanvraagformulier afdrukken, en dan via de post opsturen (zelfs in een niet-gefrankeerde envelop) samen met een recto versie kopie van mijn identiteitskaart en een bewijs van woonst.
Er staat effectief op papier (op het aanvraagformulier) dat de uittreksels per 3 maand worden opgestuurd, dus ze "mogen" mij hiervoor niets aanrekenen.
Laat ze maar es proberen
Das wel niet het gratis 0800-nummer dat je in je vorige post aanhaalde.Bart schreef: @Kikker82,
Het telefoonnummer waar ik naar belde 078/156.160.Ze waren heel vriendelijk, en hebben correct op mijn vragen geantwoord.
Laat ze maar es proberen
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
ter info: Dbank gratis nr 0800-99624
grtjs
grtjs
Ik heb het even opnieuw opgezocht.
Het nummer is: 0800 99 624
Groetjes en succes!
Het nummer is: 0800 99 624
Groetjes en succes!
ik meen dat begin vorig jaar er vele klachten waren van klanten die portkosten aangerekend kregen. Zelfs ook mensen die het op 3-maandelijks hadden ingesteld, maar bij het aanvangen van het nieuwe jaar werden blijkbaar toen al die instellingen - zonder het aan de klanten te melden - terug op maandelijks gezet. Toen kloeg iedereen erover, maar of ze nu nog steeds zulke dingen doen dat weet ik niet. Hoedanook DB heeft in het verleden al veel te vaak het vertrouwen van zijn klanten geschonden. Ik wordt er nooit klant.jawadde001 schreef: Zijn er nog mensen die kunnen bevestigen dat er soms wel kosten worden aangerekend?
Laatst gewijzigd door Maarten op 20 november 2009, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Centiempje83
Ik heb een aantal maanden geleden ook een e-savings account geopend online om mijn intensiv plus te vervangen. Ik ben toen ook de intensiv plus rekening gaan afsluiten op mijn kantoor. Ik ging die toch nooit meer gebruiken, mijn getrouwheidspremie was verworven en op die manier zou ik mijn interest al wat vroeger krijgen. Dat dàcht ik tenminste. Ik ben die rekening gaan afsluiten begin september en ze hadden mij daar op dat kantoor gezegd dat alles half oktober zeker wel in orde zou zijn. Niet dus. Het heeft tot een week geleden geduurd tot mijn intensiv plus rekening niet meer bij mijn rekeningen stond via PC banking. En van mijn interest heb ik ondertussen nog altijd niks gezien. Is dat eigenlijk normaal? Ik ga die toch nog wel krijgen hoop ik... Of zou ik daarvoor toch nog maar eens langsgaan? Hoe dan ook, veel zin heeft het dus niet gehad om die rekening vroeger af te sluiten. Tegen dat alles in orde is, is het misschien al december, dus uiteindelijk heb ik mijn interest dan hoogstens een paar weekjes vroeger. En daarvoor al dat gedoe.... Ik kijk er al naar uit om nu mijn zichtrekening bij Fortis te gaan afsluiten, want daar zijn ze meestal nog een stuk erger...
Laatst gewijzigd door Centiempje83 op 20 november 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Zichtrekening afsluiten gaat bij fortis een stuk sneller. Heb een aantal maanden geleden alles afgesloten en alles werd direct cash (overschrijving kon uiteraard ook)betaald (ook interest).
PS. Mag ik vragen wat jouw bevindingen zijn van DB? Ga je bijvoorbeeld de rekeningen houden en klant blijven?
PS. Mag ik vragen wat jouw bevindingen zijn van DB? Ga je bijvoorbeeld de rekeningen houden en klant blijven?
-
Tux
Klachten hier omtrend zijn op spaargids.be inderdaad gepost, maar niet iedereen heeft deze problemen ondervonden.Maarten schreef: ik meen dat begin vorig jaar er vele klachten waren van klanten die portkosten aangerekend kregen. Zelfs ook mensen die het op 3-maandelijks hadden ingesteld, maar bij het aanvangen van het nieuwe jaar werden blijkbaar toen al die instellingen - zonder het aan de klanten te melden - terug op maandelijks gezet.
-
Centiempje83
@Jawadde
Over het algemeen ben ik tevreden over Deutsche Bank hoor. Ik ben er nu anderhalf jaar klant en hiervoor nooit klachten gehad. Dit is wel de eerste keer dat ik van hun een kleine inspanning vroeg, en dat is dus wel tegengevallen. Maar die ervaring heb ik bij verschillende banken al gehad. Bij Deutsche Bank is alles gratis en dat is voor mij toch de doorslaggevende factor.
Over het algemeen ben ik tevreden over Deutsche Bank hoor. Ik ben er nu anderhalf jaar klant en hiervoor nooit klachten gehad. Dit is wel de eerste keer dat ik van hun een kleine inspanning vroeg, en dat is dus wel tegengevallen. Maar die ervaring heb ik bij verschillende banken al gehad. Bij Deutsche Bank is alles gratis en dat is voor mij toch de doorslaggevende factor.