België staat op de 3de plaats van goedkoopste zichtrekeningen!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: België staat op de 3de plaats van goedkoopste zichtrekeningen!
En ook wat de spaarrekeningen betreft zijn we bij de goedkoopste.
Allez toch vanuit het standpunt van de bank want in de rest van europa moeten ze betere intresten geven.
Allez toch vanuit het standpunt van de bank want in de rest van europa moeten ze betere intresten geven.
Touché, leve Reynders !geengeld schreef: En ook wat de spaarrekeningen betreft zijn we bij de goedkoopste.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Als je een overschrijving doet van een Belgische grootbank naar een andere Belgische grootbank dan zetten ze dat geld eerst een bepaalde tijd op een soort tussenrekening. Men heeft dit onderzocht en het is gebleken dat de banken hiermee jaarlijks miljoenen aan intresten opstrijken. De grote banken zouden heel gemakkelijk gratis zichtrekeningen kunnen aanbieden maar de mentaliteit in België laat hen toe om nog geld te vragen voor hun diensten waarmee ze enkel hun winstmarges verhogen. En als het dan al eens heel fout dreigt te lopen dan springt de overheid (wij allemaal dus) wel bij met miljarden. Veel grootbanken maken dankzij de overheidssteun reeds honderden miljoenen € winst per kwartaal. Je doet precies alsof banken het moeilijk hebben om uit de kosten te geraken...Misterv schreef: @ Wook: waarom betalen? Omdat je nu eenmaal een betalingsysteem gebruikt (Bankontact, Maestro, Visa, PC Banking, kantoren, ...) dat onderhoud kost. Je betaalt toch niet voor een spaarrekening? Dus het geld dat je ergens zet kost NIKS, het is het gebruik van systemen (zichterekening) dat geld kost. En kleine banken die aan niks meedoen van bankautomaten of opzetten van Maestro, die kunnen gratis werken, maar een normaal bedrijf vraag een vergoeding voor gebruik van diensten. Gratis bestaat niet. Steve Stevaert denkt dat, maar geloof me, op lange termijn bestaat dat nit.
En nee ik werk niet in een bank.
Misschien is je echte naam wel Maurice Lippens

Wat een gezaag allemaal.
De dag dat een gratis bank dezelfde diensten kan leveren als een deftige grootbank zullen we nog eens praten.
Maar momenteel zijn die gratis banken enkel goed voor liquide middelen en eenvoudige producten.
En vermoedelijk zal dat ook altijd wel zo blijven,
want moeilijkere producten en speciale transacties eisen nu eenmaal een uitgebreide kennis.
Conclusie: gebruik elke bank voor wat ze dient, en zorg dat je opbrengten afgestemd zijn op je kosten.
De dag dat een gratis bank dezelfde diensten kan leveren als een deftige grootbank zullen we nog eens praten.
Maar momenteel zijn die gratis banken enkel goed voor liquide middelen en eenvoudige producten.
want moeilijkere producten en speciale transacties eisen nu eenmaal een uitgebreide kennis.
Conclusie: gebruik elke bank voor wat ze dient, en zorg dat je opbrengten afgestemd zijn op je kosten.
Laatst gewijzigd door Sletje op 29 november 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
En voor de meeste particulieren is dit voldoende!Sletje schreef: Maar momenteel zijn die gratis banken enkel goed voor liquide middelen en eenvoudige producten.
Ik zou niet weten wat de fortissen en andere KBC's me meer de bieden hebben dan een Keytrade en consoorten.
Geef eens een paar voorbeelden van diensten en moeilijkere producten en speciale transacties die beter zijn bij een grootbank. Als particulier kan je volgens mij alles gratis (en beter) krijgen waarvoor je bij een grootbank moet betalen. Het feit dat jij zo denkt wijst er volgens mij op dat je ofwel slecht geïnformeerd bent en reeds je hele leven klant bent bij een grootbank ofwel werk je voor een grootbank.Sletje schreef: Wat een gezaag allemaal.
Nog nooit langsgeweest bij een bank als argenta, daar kan je als gewone klant ook voor alles terecht.Sletje schreef: Wat een gezaag allemaal.
Geld verdienen doe je door te werken.
Als het over zichtrekeing gaat, zorg dan gewoon dat je zo minimaal mogelijk geld op je zicht zet en 99% op je spaar, wat is dan het probleem? Heeft alles te maken met goede kostencontrole...Nete schreef:Lees eens wat ik schrijf: ik hoef geen gratis zichtrekening OP VOORWAARDE dat ik op die zichtrekening dezelfde interest krijg als op een spaarboekje, en dan vanaf de eerste euro.Misterv schreef: @ Wook: waarom betalen? Omdat je nu eenmaal een betalingsysteem gebruikt (Bankontact, Maestro, Visa, PC Banking, kantoren, ...) dat onderhoud kost. Je betaalt toch niet voor een spaarrekening? Dus het geld dat je ergens zet kost NIKS, het is het gebruik van systemen (zichterekening) dat geld kost. En kleine banken die aan niks meedoen van bankautomaten of opzetten van Maestro, die kunnen gratis werken, maar een normaal bedrijf vraag een vergoeding voor gebruik van diensten. Gratis bestaat niet. Steve Stevaert denkt dat, maar geloof me, op lange termijn bestaat dat nit.
@ Nete: Je krijt momenteel intrest op je SPAARREKENING, en met de deflatie wilt dat zeggen dat je zelfs aan koopkracht wint. Het gebruiken van je ZICHTREKENING levert een bank niks op, want dat kunnen ze niet uitlenen, waarop zou je er dan moeten voor betaaldt worden?
En nee ik werk niet in een bank.
Of 0 % rente, maar dan ook geen kosten.
Maar voor alles betalen en niks krijgen.... Voor niks gaat de zon op hé.....
Maar eigenlijk zijn de grootbanken nog véél te goedkoop met hun kosten, want de "kudde" blijft toch hondstrouw.
Re: België staat op de 3de plaats van goedkoopste zichtreken
Een zichtrekening levert een bank niks op ? Laat me niet lachen hé.
Eén rekening misschien niet, maar miljoenen rekeningen wel hoor.
Maar voor die miljoenen rekeningen voor alles en nog wat kosten aanrekenen brengt natuurlijk héél véél op, en vermits hun klanten bijna allemaal hondstrouw zijn, is het normaal dat ze die kosten opdrijven in plaats van verminderen of afschaffen.
Eén rekening misschien niet, maar miljoenen rekeningen wel hoor.
Maar voor die miljoenen rekeningen voor alles en nog wat kosten aanrekenen brengt natuurlijk héél véél op, en vermits hun klanten bijna allemaal hondstrouw zijn, is het normaal dat ze die kosten opdrijven in plaats van verminderen of afschaffen.