Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
Zelfde onzin? Serieus?Bassie schreef: ↑23 augustus 2023, 17:32 Je kan het mooi vertellen, maar heel het shorten en lenen is in mijn ogen crimineel, want het lenen gebeurd zonder toestemming van de eigenaar.....in mijn boek heet dat diefstal, want ze vragen nooit toestemming.
Als je dit legaal wil noemen, mag ik dan jouw auto lenen? Als je er toch achter komt dan zet ik hem snel weer terug....zelfde onzin.
Lees je ooit een contract voor je iets ondertekent, bijvoorbeeld bij - ik zeg maar wat - het aansluiten bij een broker?
Daarnaast uit interesse, zeg jij tegen je bank ook dat ze het geld op je spaarrekening niet mogen uitlenen?
Laatst gewijzigd door Maneblusser op 23 augustus 2023, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
De uitlener heeft wel degelijk toestemming gegeven voor het uitlenen van zijn aandelen...
Dat is zo bij quasi elke serieuze broker, dat je de optie krijgt om dit niet te doen.
Maar inderdaad, sommige brokers geven je die keuze niet, maar waarom werd je er dan klant? genoeg alternatieven...
Dat is zo bij quasi elke serieuze broker, dat je de optie krijgt om dit niet te doen.
Maar inderdaad, sommige brokers geven je die keuze niet, maar waarom werd je er dan klant? genoeg alternatieven...
Toch niet hoor. Je mag denken dat het zo is, maar is niet het geval. Laat me a.u.b. eens zien welke broker je dit vraagt, want ik ken er geen.Aerolla schreef: ↑23 augustus 2023, 17:55 De uitlener heeft wel degelijk toestemming gegeven voor het uitlenen van zijn aandelen...
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Lynx doet het...
Maar er zijn er genoeg anderen, ik geloof dat zelfs Degiro het doet, en Saxo bank dacht ik ook?
Maar ik ben niet bij iedereen klant...
Maar er zijn er genoeg anderen, ik geloof dat zelfs Degiro het doet, en Saxo bank dacht ik ook?
Maar ik ben niet bij iedereen klant...
Lees even goed mee....
https://finansjaal.nl/aandelen-uitlenen-degiro/
https://www.brokertarieven.be/aandelen-uitlenen/
Ze vragen je????
Neen, ze lenen je aandelen gewoon uit. Dit is gewoon diefstal.DEGIRO aandelen uitlenen uitzetten
Nee, het is niet mogelijk om aandelen uitlenen uit te zetten bij DEGIRO. Eerst was het mogelijk om een Custody profiel aan te maken, maar deze optie is nu niet meer beschikbaar.
Groeten Bas.
Ok, Degiro niet meer dan.
As said: ik ben enkel klant bij Lynx, en daar weet ik dat het kan, en ik ben er redelijk zeker van dat het bij meerdere kan.
Hier is vaak genoeg over gediscussieerd, sommige mensen (ik niet) op dit forum, willen absoluut niet dat hun aandelen worden uitgeleend vanwege risico.
As said: ik ben enkel klant bij Lynx, en daar weet ik dat het kan, en ik ben er redelijk zeker van dat het bij meerdere kan.
Hier is vaak genoeg over gediscussieerd, sommige mensen (ik niet) op dit forum, willen absoluut niet dat hun aandelen worden uitgeleend vanwege risico.
En lees ook even bij Lynx.....
https://service.lynx.be/account/wat-is- ... moet-nemen
https://service.lynx.be/account/wat-is- ... moet-nemen
Jij loopt het risico alls het fout gaat.....je moet wel heel dom zijn hierin toe te stemmen.Uiteraard zijn er enkele aspecten welke u in acht moet nemen alvorens u beslist tot deelname aan het uitleenprogramma van het Stock Yield Enhancement Program. Zo worden uitgeleende aandelen niet beschermd door het Securities Investor Protection Act van 1970. Vanuit de SEC wordt de broker hierdoor verplicht om te kunnen voorzien van een onderpand in cash met eenzelfde waarde als die van uw aandelen ter bescherming.
Uitgeleende aandelen worden daarnaast veelal gebruikt om short te gaan, ofwel te speculeren in een koersdaling van het aandeel. Dit kan mogelijk invloed hebben op de waarde van uw aandelen. Ook heeft u niet langer stemrecht over uw uitgeleende aandelen; deze liggen bij de lener van uw stukken.
Zodra u uw aandelen verkoopt, verliest u het recht op een vergoeding van de eerder uitgeleende aandelen; u heeft uw aandelen immers niet langer in bezit. Dit is ook het geval indien u extra aandelen bijkoopt (of gelden terugboekt) en hierdoor uw aandelen niet langer volledig gefinancierd zijn.
Groeten Bas.
Discussie is al 1000 keer gevoerd...
Risico is miniem
Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf belissen, ik heb beslist dat ik het ultraminieme risico aanvaard en heel blij ben met de meeropbrengst.
Ik snap mensen niet die dit als hoog risico zien, maar ik snap veel niet.
Risico is miniem
Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf belissen, ik heb beslist dat ik het ultraminieme risico aanvaard en heel blij ben met de meeropbrengst.
Ik snap mensen niet die dit als hoog risico zien, maar ik snap veel niet.
Aandelen koop je in eigendom, waarom zou je die uitlenen als onderpand voor een ander? Je hebt toch ook een huis, dat geef je toch ook niet in onderpand voor je buurman? Of wel?Aerolla schreef: ↑23 augustus 2023, 18:03 Ok, Degiro niet meer dan.
Wat jij doet is je aandelen in onderpand geven voor een shorter en je krijgt er een zakcentje voor.....terwijl je er donder op kan zeggen dat na de acties van zo'n shorter je aandelen geen fluit meer waard zijn.
Dat is wat er met Gamestop mis ging voor de shorter, met veel geluk voor de uitleners.....die denken volgende keer wel 2x na.
Wel met dank aan mensen die bereid waren wraak te nemen op shorters......die verloren geld, ik ook....maar die shorter is bankroet en kan zich voor de rechter gaan verantwoorden!
Risico?????
https://en.wikipedia.org/wiki/GameStop_short_squeeze
Het is een enorm risico.
Groeten Bas.
Vandaag opnieuw medling op de bank:
Ik wil minimaal 30 euro per aandeel, dan overweeg ik het.
Die Amerikanen kunnen de boom in.....niet met deze.....ze gaan die niet inlijven met miljarden cash zonder ons te betalen.
Telenet valt zo ongeveer om van het geld....en dat denken ze even afhandig te maken van ons....NJET!
Ik heb geweigert.....de koers staat zelfs hoger dan hun idiote bod.Er is een openbaar bod tot aankoop op de aandelen TELENET
aangekondigd door LIBERTY GLOBAL .
LIBERTY GLOBAL biedt 21 EUR per aandeel,
Voor meer informatie omtrent de inschrijving zie
https://press.telenet.be/.
Een beurstaks van 0,35% zal afgerekend worden.
Volgende 2 opties worden aangeboden :
- Optie 1: Het bod aanvaarden.
- Optie 2: Het bod niet aanvaarden.
De uiterste antwoorddatum is vastgesteld op 11 September 2023.
Ik wil minimaal 30 euro per aandeel, dan overweeg ik het.
Die Amerikanen kunnen de boom in.....niet met deze.....ze gaan die niet inlijven met miljarden cash zonder ons te betalen.
Telenet valt zo ongeveer om van het geld....en dat denken ze even afhandig te maken van ons....NJET!

Groeten Bas.
Om de cijfers even duidelijk te maken.....Liberty Global denkt even te gaan lopen met miljarden voor niks......
Wie nu verkoopt is goed gek.....
Wie nu verkoopt is goed gek.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Bas.
Geen enkel bedrijf heeft zo'n mooie boekhouding......geld zat!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Bas.
Zie je dat piekje van 21,12 euro in de namiddag? Dat was mijn pakketje dat de deur … euh … portefeuille uit ging.
Gekocht aan 12 euro, verkocht aan 21,12 euro. Soms moet je gewoon je winst nemen

Je had ook gewoon kunnen wachten want als ze de 95% niet halen gaan ze meer moeten bieden.
Halen ze de 95% wel dan kopen ze je gedwongen uit aan het bod.
Echter, als ze het niet halen, dan gaan ze behoorlijk veel meer bieden, wees maar zeker
Ik wacht wel af.
Halen ze de 95% wel dan kopen ze je gedwongen uit aan het bod.
Echter, als ze het niet halen, dan gaan ze behoorlijk veel meer bieden, wees maar zeker

Ik wacht wel af.
Groeten Bas.
Ah ja, zoals in 2012.
https://vfb.be/artikel/lezersvraag-ga-i ... op-telenet
Enerzijds noem je ze oplichters etc, en anderzijds ga je ervan uit dat ze zo lief zijn om je gratis meer geld te geven. Je moet weten wat je wil he...
https://vfb.be/artikel/lezersvraag-ga-i ... op-telenet
Enerzijds noem je ze oplichters etc, en anderzijds ga je ervan uit dat ze zo lief zijn om je gratis meer geld te geven. Je moet weten wat je wil he...