Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
TIP
Re: Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
Ik noem Liberty Global oplichters, wel goed lezen. Telenet is gewoon hun speelbal geworden met een CEO die moet doen wat LG wil.Aerolla schreef: ↑24 augustus 2023, 14:47 Ah ja, zoals in 2012.
https://vfb.be/artikel/lezersvraag-ga-i ... op-telenet
Enerzijds noem je ze oplichters etc, en anderzijds ga je ervan uit dat ze zo lief zijn om je gratis meer geld te geven. Je moet weten wat je wil he...
LG doet er alles aan om de enorme cash reserve van Telenet in te lijven voor een appel en een ei.
Dit hebben ze in bv Nederland al gedaan met Ziggo en UPC.
Daar was men zo stom te verkopen, waardoor LG de winsten gewoon kan doorsluizen.
Ze kopen monopolies op, verhogen prijzen en de winst gebruiken ze om andere netwerken op te kopen.
Iedereen vergeet steeds dat die netwerken wel steeds met belastingsgeld opgebouwd zijn en gewoon verkocht door politiekers.
Net als Electrabel, gewoon verkocht.
Bij die verkopen is de burger er nooit beter van geworden, maar hebben het wel mogen opbouwen en betalen via belastingen.
De verkoop lijkt ook niet te vlotten want de aantallen verhandeld zijn ver beneden wat ze nodig hebben, hopelijk houden we de overname tegen (voor de zoveelste keer).
Ooit zullen ze het wel halen....daar twijfel ik niet aan, maar dan wel voor een fatsoenlijke prijs. Tot die tijd kunnen ze fluiten dat ik op hun belachelijk bod inga.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ok, dus stel dat het niet lukt.
Dan zit je met een meerderheidsaandeelhouder (waar je dus niet kunt tegen stemmen, die basicly doet wat die wil) die als enige belang heeft om de koers zo laag mogelijk te trekken.
Want dan kunnen ze volgende keer als de koers aan 8 euro staat, een bod doen aan 12 euro.
Klinkt aanlokkelijk...
Ik denk dat je gekocht hebt aan 30 euro, en dat je je verlies niet kan aanvaarden...
Dan zit je met een meerderheidsaandeelhouder (waar je dus niet kunt tegen stemmen, die basicly doet wat die wil) die als enige belang heeft om de koers zo laag mogelijk te trekken.
Want dan kunnen ze volgende keer als de koers aan 8 euro staat, een bod doen aan 12 euro.
Klinkt aanlokkelijk...
Ik denk dat je gekocht hebt aan 30 euro, en dat je je verlies niet kan aanvaarden...
+1 That's the sordid and tragic story of the internet/WWW

Je snapt het dus niet. Als ze Telenet overnemen dan worden onze aandelen gewoon opgekocht, we hebben niks te zeggen.Aerolla schreef: ↑27 augustus 2023, 17:13 Ok, dus stel dat het niet lukt.
Klinkt aanlokkelijk...
Wat ze dan doen is alle cash-reserve van Telenet overpompen naar Liberty-Global.
Maar als ze de meerderheid NIET hebben, dan moeten ze om aan geld te komen de aandeelhouders geld uitkeren en moeten ze ons dus ook geld geven.
Immers, er is geen overname en de enige manier om er geld uit te halen is door dividend uit te keren.
Het stemmen doet er niet toe. Zolang ze het niet kunnen inlijven kunnen ze de kassa van telenet niet plunderen.
Dat maakt alle verschil. Gezien ze de kas niet kunnen plunderen als ze geen 95% hebben, kunnen wij als minderheid DAN vragen uit te keren danwel een goed bod te doen.
Mensen die zich in de luren laten leggen gaan dadelijk de sjaak zijn. Dat is het verschil.
Gedwongen uitkoop is namelijk gelijk aan het bod....maar als het zover niet komt....hebben ze een probleem.
Voor mij is er enkel winst te halen, want het bod is toch slecht....nu is er kans op een veel beter bod, danwel hoog dividend.
Zolang ze geen 95% hebben kunnen ze manipuleren, is waar, maar ze kunnen NIET aan het geld.....en dat maakt alle verschil.

Ik kocht een aantal aandelen aan 12 euro en heb ze allang terug verdient. Maar ik weet wat Telenet waard is en dat is eerder 50 euro per aandeel dan de onzin die ze nu bieden.
Groeten Bas.
Ik heb geen enkel Telenet aandeel. Bassie zijn macro-economische analyse is gewoon correct, met zijn persoonlijk voordeel/nadeel in het midden gelaten.
Bassie is vooral een roeper en een paniekzaaier. Liberty is weliswaar een privé-bedrijf dat eigen winst nastreeft, maar dat ook de spelregels terzake volgt. Zoniet, dan moet je maar naar de rechtbank stappen…
Trouwens, een goede 6 maanden geleden noteerde Telenet nog aan amper 12 euro per aandeel. Als het zoveel meer waard zou zijn, waarom weerspiegelde zich dat niet in de beurskoers? Bassie en co, de kleine beleggers, de institutionele beleggers, alle andere beleggers ,.. zij hadden dan beter massaal ingekocht aan 12 euro toen de beurskoers amper 12 euro bedroeg en Telenet in feite 50 euro of meer waard zou zijn.
Soit, het is een gevecht tegen windmolens. Over enkele weken kondigt Liberty aan dat ze meer dan 95% van de aandeel bezitten en Telenet van de beurs halen …
Ik vrees dat het spel al lang gespeeld is, telenet had na het eerste bod 104.518.564 van de 106.414.370 aandelen die ze nodig hebben om uitkoop bod te doen, ondertussen zijn er al ruim 500.000 aandelen opgekocht boven de 21 euro op de beurs en nog eens zoveel in de weken na het afsluiten van het bod. Velen zullen inzien dat ze met die paar procenten toch niks meer in de pap te brokken hebben en toch verkopen… waren ze onder de 90% gebleven de eerste keer dan was het een ander verhaal geweest.
Dit geeft wel aan dat je totaal geen weet heb van wat Liberty Global heeft gedaan om de koers te doen dalen.m-peeters schreef: ↑28 augustus 2023, 06:26 Trouwens, een goede 6 maanden geleden noteerde Telenet nog aan amper 12 euro per aandeel. Als het zoveel meer waard zou zijn, waarom weerspiegelde zich dat niet in de beurskoers? Bassie en co, de kleine beleggers, de institutionele beleggers, alle andere beleggers ,.. zij hadden dan beter massaal ingekocht aan 12 euro toen de beurskoers amper 12 euro bedroeg en Telenet in feite 50 euro of meer waard zou zijn.
En welke enorme cash-reserve Telenet bezit.
Verdiep je eens in dit bedrijf, dan zie je waarom de koers ineen omlaag knalde, dat was niet omdat het bedrijf ineens slecht draaide. Totaal niet. Liberty Global had besloten dat Telenet geen dividend meer zou uitkeren aan de aandeelhouders.
Dit hebben ze jaren volgehouden, waardoor de koers gigantisch gezakt is, waarna ze ineens bieden deden op aandelen en dit meermaals.
Als dit geen koersmanipulatie is om een takeover te forceren aan een veel te lage prijs, dan weet ik het niet meer.
Lees zelf, hoe ze de koers hebben doen ineenknallen:
https://www.hln.be/economie/verrassend- ... ~a17f30a9/
Dit grapje hebben ze meermaals uitgehaald. En telkens deden ze er even laten een overname bod achteraan. Eerlijke praktijken? Ik vind van niet.
Groeten Bas.
Hln als financiele bron
Bon, anyway, maakt niet uit...
Het zegt wel veel dat jij investeert in een bedrijf waarvan je vooraf weet hebt van deze praktijken
Reden te meer om in te gaan op hun bod, lijkt me
(ik heb je al gezegd dat hun volgend bod nog lager zal zijn...)

Bon, anyway, maakt niet uit...
Het zegt wel veel dat jij investeert in een bedrijf waarvan je vooraf weet hebt van deze praktijken
Reden te meer om in te gaan op hun bod, lijkt me
(ik heb je al gezegd dat hun volgend bod nog lager zal zijn...)
Je weet blijkbaar niet veel van economie af. Als er winst wordt gemaakt dan kan (maar moet niet) het bedrijf een dividend uitkeren of ze kan beslissen om de winst in het bedrijf te houden als een reserve.Bassie schreef: ↑1 september 2023, 16:28Dit geeft wel aan dat je totaal geen weet heb van wat Liberty Global heeft gedaan om de koers te doen dalen.m-peeters schreef: ↑28 augustus 2023, 06:26 Trouwens, een goede 6 maanden geleden noteerde Telenet nog aan amper 12 euro per aandeel. Als het zoveel meer waard zou zijn, waarom weerspiegelde zich dat niet in de beurskoers? Bassie en co, de kleine beleggers, de institutionele beleggers, alle andere beleggers ,.. zij hadden dan beter massaal ingekocht aan 12 euro toen de beurskoers amper 12 euro bedroeg en Telenet in feite 50 euro of meer waard zou zijn.
En welke enorme cash-reserve Telenet bezit.
Verdiep je eens in dit bedrijf, dan zie je waarom de koers ineen omlaag knalde, dat was niet omdat het bedrijf ineens slecht draaide. Totaal niet. Liberty Global had besloten dat Telenet geen dividend meer zou uitkeren aan de aandeelhouders.
Dit hebben ze jaren volgehouden, waardoor de koers gigantisch gezakt is, waarna ze ineens bieden deden op aandelen en dit meermaals.
Als dit geen koersmanipulatie is om een takeover te forceren aan een veel te lage prijs, dan weet ik het niet meer.
Lees zelf, hoe ze de koers hebben doen ineenknallen:
https://www.hln.be/economie/verrassend- ... ~a17f30a9/
Dit grapje hebben ze meermaals uitgehaald. En telkens deden ze er even laten een overname bod achteraan. Eerlijke praktijken? Ik vind van niet.
Het krantenbericht gaat over een beslissing om winst in het bedrijf te houden om zo sterk te staan tegenover de concurrentie of een overname te doen. Dat is niks maar dan ook niks verkeerd aan, ondanks je paniekzaaierij …
Ook bij het niet uitkeren van een dividend stijgt de waarde van een aandeel want het eigen vermogen van het bedrijf stijgt omwille van hogere reserves, en dus stijgt ook de intrinsieke waarde van een aandeel
Trouwens, een beurskoers ontstaat door vraag en aanbod. Liberty kan enkel aandelen Telenet laag inkopen als er ook aandeelhouders bereid zijn om die aandelen te verkopen aan die koers …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... spijtige zaak (behalve misschien voor LG) ...
Ik heb economie gestudeerdm-peeters schreef: ↑1 september 2023, 16:43 Je weet blijkbaar niet veel van economie af. Als er winst wordt gemaakt dan kan (maar moet niet) het bedrijf een dividend uitkeren of ze kan beslissen om de winst in het bedrijf te houden als een reserve.
Het krantenbericht gaat over een beslissing om winst in het bedrijf te houden om zo sterk te staan tegenover de concurrentie of een overname te doen. Dat is niks maar dan ook niks verkeerd aan, ondanks je paniekzaaierij …
Ook bij het niet uitkeren van een dividend stijgt de waarde van een aandeel want het eigen vermogen van het bedrijf stijgt omwille van hogere reserves, en dus stijgt ook de intrinsieke waarde van een aandeel
Trouwens, een beurskoers ontstaat door vraag en aanbod. Liberty kan enkel aandelen Telenet laag inkopen als er ook aandeelhouders bereid zijn om die aandelen te verkopen aan die koers …

Liberty Global hoopte dat door het stoppen met dividend uit te keren dat het aandeel omlaag ging en dat mensen massaal het aandeel te koop aanboden voor een appel en een ei.
Dat gebeurde niet. Dus hebben ze een paar jaar later ineens het dividend op iets van 8,5 euro gebracht, ze hadden geld nodig om andere netwerken op te kopen.
Ze konden Telenet niet leegplunderen omdat niemand aandelen verkocht, dus dan maar dik uitkeren.
Waarna ze het dividend weer heel laag gezet hebben om de koers weer te doen kelderen.
Geen idee op welke planeet jij leeft, maar dat is markt-manipulatie. Raar is wel dat je dit normaal vind op de koers, waar Meta, Alfabet, Amazon, nVidia, etc nooit iets uitkeren en het heeft geen effect op de koers.
Dan vinden veel mensen het normaal.
Een aandelenkoers behoort de waarde van het bedrijf te vertegenwoordigen, dit is ook want externe experts steeds berekenen, zeer tegen de zin van Liberty Global.
De koers van Telenet is niet de koers die het bedrijf waard is, de koers is kunstmatig door Liberty Global in puin geholpen.
De beurswaakhond schorste het aandeel niet voor niets gedurende een week....maar een uitleg hebben we nooit gehad.
Heb je prospectus al eens gelezen, alsook KBC security die met klem aanraad op het bod in te gaan? Als enige, waar de andere analisten zeggen houden en een veel hoger koersdoel opgeven.
Als ze het niet halen, dan blijven ze op de beurs en keren dividend uit tot minimaal 2029....dat staat ook in de prospectus....die jij dus niet gelezen hebt.
Groeten Bas.
Dat wil niks zeggen. Ik heb trouwens ook een Master in Economie

Het verbaast me wel van jou want van een economist verwacht ik tegen iets minder paniekzaaierij en stemmingmakerij, en iets meer een gefundeerde onderbouw van je argumentatie (niet enkel in dit topic trouwens) …
Een economist zou moeten weten dat het gebruikelijk is om de koers van een aandeel te schorsen als een aandeel plots in waarde stijgt zonder enige aanwijsbare reden, zoals bij Telenet in het voorjaar gebeurde. Men schorst dan de koers in afwachting van een aankondiging van het bedrijf, zoals een overname van een concurrent of in dit geval een overname van aandelen en einde van beursnotering.
Weer verval je in paniekerig gedrag want die uitleg was er wel:
Liberty Global lanceert een “vrijwillig en voorwaardelijk” bod op Telenet aan 22 euro per aandeel. Dat is 59 procent meer dan de laatste beurskoers.
De handel in het aandeel van Telenet werd donderdag geschorst na een koersopstoot van 10 procent en hoge handelvolumes. De beurstoezichthouder FSMA onderzoekt de zaak.
Nu blijkt dat Liberty Global, dat 59,18 procent van de aandelen van Telenet bezit, een bod lanceert op de aandelen die het nog niet in handen heeft. Het gaat om een bod in cash van 22 euro, een bonus van 59 procent op de slotkoers van woensdag 15 maart. Als het bod slaagt, verdwijnt Telenet van de beurs.[/quote]
Je vervalt in suggestief taalgebruik door te veronderstellen dat ik de prospectus niet gelezen heb (hetgeen ik wel gedaan heb). Typisch voor jouw manier van argumenteren …Bassie schreef: ↑1 september 2023, 19:17
Heb je prospectus al eens gelezen, alsook KBC security die met klem aanraad op het bod in te gaan? Als enige, waar de andere analisten zeggen houden en een veel hoger koersdoel opgeven.
Als ze het niet halen, dan blijven ze op de beurs en keren dividend uit tot minimaal 2029....dat staat ook in de prospectus....die jij dus niet gelezen hebt.