info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
Ik kan me niet meer herinneren op basis waarvan ik dat toen geschreven heb. Maar nu vind ik die verplichting nergens in een wet.
Yaris schreef: ↑9 mei 2023, 17:13 Die wijziging is er gekomen met het KB van 21 september 2013. Hierbij het voorafgaand Verslag aan de Koning. Wie vindt iets over de verplichting van een rentecalculator?
https://etaamb.openjustice.be/nl/konink ... 03303.html
Re: info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
Yaris schreef: ↑11 mei 2023, 21:55 Ik kan me niet meer herinneren op basis waarvan ik dat toen geschreven heb. Maar nu vind ik die verplichting nergens in een wet.
Yaris schreef: ↑9 mei 2023, 17:13 Die wijziging is er gekomen met het KB van 21 september 2013. Hierbij het voorafgaand Verslag aan de Koning. Wie vindt iets over de verplichting van een rentecalculator?
https://etaamb.openjustice.be/nl/konink ... 03303.html
Er wordt nergens in bepaald over een verplichte rentecalculator...
Uiteindelijk, na 4 maand communiceren met Me, klacht ingediend bij ombudsfin.
Bijna onmiddelijk een bericht van Me:
"Graag geven wij u mee dat volgens, in overeenstemming met de procedures van de Ombudsfin, de Bank nu moet wachten op hun verzoek voor informatie. In dit verlengde betekent het dan ook dat de Bank zich spijtig genoeg niet meer rechtstreeks tot u kan richten, over deze kwestie."
Bijna onmiddelijk een bericht van Me:
"Graag geven wij u mee dat volgens, in overeenstemming met de procedures van de Ombudsfin, de Bank nu moet wachten op hun verzoek voor informatie. In dit verlengde betekent het dan ook dat de Bank zich spijtig genoeg niet meer rechtstreeks tot u kan richten, over deze kwestie."
Laat weten hoe het afloopt.
Na de berichten over de tis en vermits heel licht negatief(flosb 395), boeltje verkocht zonder kosten.
En feeder gekocht.
Heel wat simpeler als gevecht aangaan.
Theorie en praktijk simpel opgelost.
Feeder staat al positief

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij mijn weten is men verplicht (tot 24 keer per jaar gratis) een "detailberekening impact afhaling" te geven op aanvraag.
(edit: maar vraag mij ook niet waar dat juist staat in het kluwen van onze wet- en regelgeving)
Zie ook de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ng#p566494
Er is bij mijn weten geen wet die vanalles en nog wat over "calculatoren" e.d. voorschrijft en zelfs voor wat die "detailberekening impact afhaling" betreft moet men dit niet pro-actief en/of online aanbieden.
(tip: los van de wetgeving hou je best ook alles zelf bij)
Wel is het zo dat de meeste (om niet te zeggen nagenoeg alle) banken online een "detailberekening impact afhaling" tool ten allen tijde gratis aanbieden. En dat met alle details (vaak wel via PDF te downloaden), niet enkel "het resultaat".
Voor zover ik weet is dit enkel bij Medirect een probleem, mogelijks bewust, maar daarom niet noodzakelijk "in overtreding".
Intussen is Medirect na meer dan een half jaar nog steeds niet in staat de getrouwheidspremie correct te berekenen.
Wat betreft de klacht bij de ombudsman.
Eerst heeft Medirect 90 dagen gekregen, het betreft een grootschalig probleem::
"In het standpunt staat dat de bank een grootschalig onderzoek aan het voeren is naar alle rekeningen en interesten. Dit onderzoek is nog lopende en gaat veel tijd in beslag nemen. Na het onderzoek zullen de noodzakelijke rechtzettingen worden gedaan."
Nu deze 90 dagen verlopen zijn, hebben ze 90 dagen extra gevraagd omdat het een complex dossier betreft ...
Meer van dat binnen 90 dagen. Ben ondertussen mijn rekeningen bij hen stilaan aan het leegmaken.
Als ze geen getrouwheidspremie kunnen berekenen zijn ze dan wel te vertrouwen met het geld van hun klanten?
Wat betreft de klacht bij de ombudsman.
Eerst heeft Medirect 90 dagen gekregen, het betreft een grootschalig probleem::
"In het standpunt staat dat de bank een grootschalig onderzoek aan het voeren is naar alle rekeningen en interesten. Dit onderzoek is nog lopende en gaat veel tijd in beslag nemen. Na het onderzoek zullen de noodzakelijke rechtzettingen worden gedaan."
Nu deze 90 dagen verlopen zijn, hebben ze 90 dagen extra gevraagd omdat het een complex dossier betreft ...
Meer van dat binnen 90 dagen. Ben ondertussen mijn rekeningen bij hen stilaan aan het leegmaken.
Als ze geen getrouwheidspremie kunnen berekenen zijn ze dan wel te vertrouwen met het geld van hun klanten?
- Vincent2018
- Full Member
fijn te lezen... tijd om rekeningen te sluiten
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"