Verdacht worden van witwassen als accountant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Verdacht worden van witwassen als accountant
Hallo
Ik werk als accountant in loondienst (bijzaak) en mijn bank in België heeft mijn rekening (met 2 maanden opzeg) eenzijdig afgesloten omdat ik een groot geld bedrag (€ 50.000,00) van Turkije naar België heb overgeschreven, volgens mij vonden ze mijn motivatie niet goed genoeg (nochtans wettelijke documenten afgegeven van de herkomst van het geld). Het bedrag is bijgeboekt op mijn rekening, ik kan mijn loon ontvangen, kan overschrijven, kan geld opnemen of met de kaart betalen dus ik kan alle diensten nog gebruiken, ik weet niet of dit een goede teken is en of de situatie niet zo groot is maar toch.
Om kapot te schamen dat je als accountant wordt verdacht van witwas en wordt gezien als risicoklant, of het is de bank die er een einde aan maakt omdat ze geen risico's willen, ik durf het niet te zeggen omdat ik geen info heb of wat er allemaal achter de schermen gebeuren.
De bank gebeld om meer informatie te achterhalen, ze verwijzen naar een artikel 14 “De bank en de klant kunnen zonder een reden te hoeven vermelden, eenzijdig het contract beëindigen.”
Telefonisch contact opgenomen met mijn plaatselijke kantoor (in mijn gemeente), meneer die mij toen opbelde met de vraag naar de herkomst van het geld waarbij ik op vakantie in Turkije alles(aanslagbiljet afgelopen 3 jaren + documenten herkomst van het geld) binnen de 24u heb bezorgd per mail zei 2 weken geleden nog dat alles in orde was en dat ze blij waren dat ik alles zo snel heb bezorgd en niet moeilijk heb gedaan. ik moest enkel mijn Turkse rekening in de personenbelasting nog vermelden want dat heb ik nooit gedaan, voor de rest was alles in orde volgens hem.