De Cashloze maatschappij
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: De Cashloze maatschappij
Och, ze gaan het pas beseffen wanneer ze hun drugs niet meer anoniem kunnen kopen

Wat een gelul.lop schreef: ↑17 februari 2024, 02:23 Het is de waarheid man , want dit is een rechtstreeks gevolg van alles te digitaliseren .
Iedereen die voor het digitaliseren is van alles schiet in zijn eigen voet .
Wat kan ik er aan doen dat jullie dit niet beseffen .
Ik weet dat ik door dit duizenden euro's per jaar meer betaal dan vroeger .
Als dit geld enig nut zou hebben maar het tegendeel is waar .
Hoe meer inkomsten dat de overheid heeft hoe groter de schulden worden .
Stookolie 21% BTW , Diesel voor auto 21% was vroeger allemaal 0 %
En toch denken er hier sommigen dat digitaal beter is![]()
Er zitten hier veel snotneuzen die niet weten wat ze zeggen .
Alles digitaliseren kost mensen een fortuin als je nog steeds geloofd dat cash meer kost nu ik weet het niet .
Maar bon cash kost een bank 4 cent gemiddeld meer dan digitaal bankieren per transactie .
Daartegenover is er nu jaarlijks voor miljoenen aan fraude gepleegd en betalen de mensen duizenden Euro's meer elk jaar .
Proficiat het is een echte verbetering![]()
Iedereen die hier voorstander is van digitaal betaalverkeer heeft niet de moeite gedaan om de gevolgen te bekijken .
Of is te jong om de gevolgen te begrijpen .
En ja jij bent hier ook bij .
Cynische praat van iemand die van alles ziet maar het niet begrijpt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sinds de "digitalisering" om ons het leven gemakkelijker te maken heb ik toch wel gemerkt dat als maar meer mensen zich compleet kapot lopen in de "rat race" ... toen alles op papier en kopieën met stencilmachines werden gemaakt draaide de wereld ook en heb ik de indruk dat het iets meer "doucement" ging.
Hoe meer het woord "vereenvoudigen" klinkt hoe "moeilijker" het allemaal wordt.
Terzijde : intussen zie ik de verwijten weer langs alle kanten passeren ... ook een teken des tijds ? Voor de digitalisering ging je het woord "gelul" wellicht niet in het gezicht van iemand gooien, online is het net iets eenvoudiger uiteraard
Terzijde : intussen zie ik de verwijten weer langs alle kanten passeren ... ook een teken des tijds ? Voor de digitalisering ging je het woord "gelul" wellicht niet in het gezicht van iemand gooien, online is het net iets eenvoudiger uiteraard

Precies.Abatoetnie schreef: ↑17 februari 2024, 11:11 Sinds de "digitalisering" om ons het leven gemakkelijker te maken heb ik toch wel gemerkt dat als maar meer mensen zich compleet kapot lopen in de "rat race" ... toen alles op papier en kopieën met stencilmachines werden gemaakt draaide de wereld ook en heb ik de indruk dat het iets meer "doucement" ging.
Terzijde : intussen zie ik de verwijten weer langs alle kanten passeren ... ook een teken des tijds ? Voor de digitalisering ging je het woord "gelul" wellicht niet in het gezicht van iemand gooien, online is het net iets eenvoudiger uiteraard![]()
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
@Lop: Wanneer kon je al die dingen dan zonder BTW kopen ? Je weet toch wel in welk jaar ze de BTW hebben ingevoerd hé ??iejoor schreef: ↑17 februari 2024, 09:04Wat een gelul.lop schreef: ↑17 februari 2024, 02:23 Het is de waarheid man , want dit is een rechtstreeks gevolg van alles te digitaliseren .
Iedereen die voor het digitaliseren is van alles schiet in zijn eigen voet .
Wat kan ik er aan doen dat jullie dit niet beseffen .
Ik weet dat ik door dit duizenden euro's per jaar meer betaal dan vroeger .
Als dit geld enig nut zou hebben maar het tegendeel is waar .
Hoe meer inkomsten dat de overheid heeft hoe groter de schulden worden .
Stookolie 21% BTW , Diesel voor auto 21% was vroeger allemaal 0 %
En toch denken er hier sommigen dat digitaal beter is![]()
Er zitten hier veel snotneuzen die niet weten wat ze zeggen .
Alles digitaliseren kost mensen een fortuin als je nog steeds geloofd dat cash meer kost nu ik weet het niet .
Maar bon cash kost een bank 4 cent gemiddeld meer dan digitaal bankieren per transactie .
Daartegenover is er nu jaarlijks voor miljoenen aan fraude gepleegd en betalen de mensen duizenden Euro's meer elk jaar .
Proficiat het is een echte verbetering![]()
Iedereen die hier voorstander is van digitaal betaalverkeer heeft niet de moeite gedaan om de gevolgen te bekijken .
Of is te jong om de gevolgen te begrijpen .
En ja jij bent hier ook bij .
Cynische praat van iemand die van alles ziet maar het niet begrijpt.
Ben trouwens een sterke voorstander dat cash er moet blijven, hoe het nu is is het goed op enkele kleine uitzonderingen na.
Make Spaargids " Great Again ! "
Nederlandse overheid adviseert "contant geld" voor een noodpakket:
https://www.denkvooruit.nl/bereid-je-vo ... kket-samen
Heb ik altijd al gedaan, in mijn portefeuille zitten nog altijd dezelfde bankbiljetten en munten van voor Covid die enkel gebruikt worden bij panne elektronisch betaalverkeer, thuis in het kluisje zitten er ook een aantal biljetten.
Voor bankruns zijn er geen grote geldvoorraden denk ik. Deutsche Bank kantoren in België hebben geen cash meer. Bij ING maximum vijftienduizend euro, minstens twee weken op voorhand te bestellen. In de voorwaarden van Belfius staat "...om veiligheidsredenen kan het bedrag van de opnemingen en stortingen in contanten beperkt worden".
-
- Full Member
- Contacteer:
BTW werd ingevoerd in 1969 ... als Lop dus geboren is voor of in de buurt van 1960 dan heeft hij nog heel bewust geweten dat er geen BTW was ... zo vreemd lijkt me dat toch niet ?voorheenCP1234 schreef: ↑17 februari 2024, 17:18 @Lop: Wanneer kon je al die dingen dan zonder BTW kopen ? Je weet toch wel in welk jaar ze de BTW hebben ingevoerd hé ??
Ben trouwens een sterke voorstander dat cash er moet blijven, hoe het nu is is het goed op enkele kleine uitzonderingen na.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn vader kocht zijn eerste nieuwe wagen net voor de invoering. Ik dacht een goede 60000 BEF voor een Ford Taunus. Those were the days.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij de komende inval van de Russen houd ik ook graag wat fysiek goud en cash achter de hand.
Maar toen was er nog geen elektronisch betalen mogelijk. Vanaf 1969 was er dus BTW verplicht, ook voor cash betalingen.Abatoetnie schreef: ↑17 februari 2024, 17:48BTW werd ingevoerd in 1969 ... als Lop dus geboren is voor of in de buurt van 1960 dan heeft hij nog heel bewust geweten dat er geen BTW was ... zo vreemd lijkt me dat toch niet ?voorheenCP1234 schreef: ↑17 februari 2024, 17:18 @Lop: Wanneer kon je al die dingen dan zonder BTW kopen ? Je weet toch wel in welk jaar ze de BTW hebben ingevoerd hé ??
nog wat proberen te profiteren van het leed van anderen maar als je de minste opmerking over bepaalde anderen hoort zoals over je tandarts dan is het kot te klein owv deze blokkerige opmerkingen. weet je ik beschouw deze tussenkomst van jou veel erger.
Indien de toestand voor Europa er heel slecht gaat uitzien en misschien ook voor de usa EN voor Rusland:
In welke munt zouden jullie de cashreserve
dan nog aanhouden ?