Presidentsverkiezingen VS 2024
Presidentsverkiezingen VS 2024
De komende presidentsverkiezingen in de VS voorspellen weinig goeds. Ze hebben de keuze tussen twee slechte kandidaten: Biden, een goedbedoelende oude man die aan geheugenverlies lijdt en zijn job fysiek niet meer aankan versus Trump, een losgeslagen projectiel die zelfs Rusland zou aanmoedigen om Navo-lidstaten aan te vallen die niet genoeg betalen. Het zou beter zijn als beiden hun kandidatuur zouden intrekken en plaats ruimen voor kandidaten van een jongere generatie. Wie ook wint, we krijgen vier desastreuze jaren, al is het maar alleen door de polarisatie in de Amerikaanse samenleving. Ik stel mijn hoop al op de presidentsverkiezingen van 2028.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Re: Presidentsverkiezingen VS 2024
" "Biden, een goedbedoelende oude man die aan geheugenverlies lijdt en zijn job fysiek niet meer aankan ... " "
Dat Biden wegens zijn leeftijdsgebonden problemen geen goede presidentskandidaat meer kan zijn, dat is evident.
Maar wat ik niet snap is, dat er vrijwel nooit dergelijke opmerkingen worden gemaakt over de leeftijd van Trump. Die is immers slechts een 3-tal jaar minder oud.!
Bovendien zal Trump's fysieke gezondheid waarschijnlijk niet beter zijn, want in tegenstelling tot Biden ziet Trump er nogal obees uit, wat niet ten goede komt aan een 78-jarige man. Ik durf zelfs te wedden dat Trump zonder zijn 'haar- en aangezichts- kleurtjes' een even oude indruk zou geven als de 81-jarige Biden.
Dat Biden wegens zijn leeftijdsgebonden problemen geen goede presidentskandidaat meer kan zijn, dat is evident.
Maar wat ik niet snap is, dat er vrijwel nooit dergelijke opmerkingen worden gemaakt over de leeftijd van Trump. Die is immers slechts een 3-tal jaar minder oud.!
Bovendien zal Trump's fysieke gezondheid waarschijnlijk niet beter zijn, want in tegenstelling tot Biden ziet Trump er nogal obees uit, wat niet ten goede komt aan een 78-jarige man. Ik durf zelfs te wedden dat Trump zonder zijn 'haar- en aangezichts- kleurtjes' een even oude indruk zou geven als de 81-jarige Biden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het verschil is dat Trump altijd een energieke indruk geeft terwijl Biden over het podium schuifelt, struikelt of zich verspreekt.
Mee eens, ziet er niet goed uit.Yaris schreef: ↑11 februari 2024, 08:15 De komende presidentsverkiezingen in de VS voorspellen weinig goeds. Ze hebben de keuze tussen twee slechte kandidaten: Biden, een goedbedoelende oude man die aan geheugenverlies lijdt en zijn job fysiek niet meer aankan versus Trump, een losgeslagen projectiel die zelfs Rusland zou aanmoedigen om Navo-lidstaten aan te vallen die niet genoeg betalen. Het zou beter zijn als beiden hun kandidatuur zouden intrekken en plaats ruimen voor kandidaten van een jongere generatie. Wie ook wint, we krijgen vier desastreuze jaren, al is het maar alleen door de polarisatie in de Amerikaanse samenleving. Ik stel mijn hoop al op de presidentsverkiezingen van 2028.
Ik zou mij eerder om de EU zorgen maken. Of wil je afleiden van de EU-verkiezingen?Yaris schreef: ↑11 februari 2024, 08:15 De komende presidentsverkiezingen in de VS voorspellen weinig goeds. Ze hebben de keuze tussen twee slechte kandidaten: Biden, een goedbedoelende oude man die aan geheugenverlies lijdt en zijn job fysiek niet meer aankan versus Trump, een losgeslagen projectiel die zelfs Rusland zou aanmoedigen om Navo-lidstaten aan te vallen die niet genoeg betalen. Het zou beter zijn als beiden hun kandidatuur zouden intrekken en plaats ruimen voor kandidaten van een jongere generatie. Wie ook wint, we krijgen vier desastreuze jaren, al is het maar alleen door de polarisatie in de Amerikaanse samenleving. Ik stel mijn hoop al op de presidentsverkiezingen van 2028.

Yaris zegt toch ook: "WE" krijgen 4 desastreuze jaren.Sammy2 schreef: ↑25 februari 2024, 13:59Ik zou mij eerder om de EU zorgen maken. Of wil je afleiden van de EU-verkiezingen?Yaris schreef: ↑11 februari 2024, 08:15 De komende presidentsverkiezingen in de VS voorspellen weinig goeds. Ze hebben de keuze tussen twee slechte kandidaten: Biden, een goedbedoelende oude man die aan geheugenverlies lijdt en zijn job fysiek niet meer aankan versus Trump, een losgeslagen projectiel die zelfs Rusland zou aanmoedigen om Navo-lidstaten aan te vallen die niet genoeg betalen. Het zou beter zijn als beiden hun kandidatuur zouden intrekken en plaats ruimen voor kandidaten van een jongere generatie. Wie ook wint, we krijgen vier desastreuze jaren, al is het maar alleen door de polarisatie in de Amerikaanse samenleving. Ik stel mijn hoop al op de presidentsverkiezingen van 2028.![]()
Het enige voordeel van een overwinning van Trump is dat de Trumpisten hopelijk eindelijk tevreden zullen zijn. Anders gaan ze weer schreeuwen dat er gefraudeerd is en dat de verkiezingen gestolen zijn en kunnen ze het Capitool weer bestormen. Dat de boel dan naar de vaantjes gaat, tja, ze hebben het zelf zo gewild.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als Trump nog een tweede keer verkozen wordt dan zijn we weg tot in de eeuwigheid, hij zal dan zijn "mannekes" of "vrouwkes" placeren voor de daaropvolgende verkiezingen, als hij al zijn eigen kinderen niet op die plaats zet ... en als hij geen poging doet om de grondwet te wijzigen zodat hij nog een derde, vierde keer verkozen kan worden.
Biden zou inderdaad ook beter een stapje opzij zetten, is er in dat megaland echt niemand die klaar staat om deze twee oudjes te bekampen ?
't Is een beetje saai in de koers vandaar deze reactie

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat Biden een "goedbedoelende oude man is," vind ik een zeer gedurfde uitspraak, behalve dan dat hij oud is ...
Als je de stommiteiten ( en dan heb ik het niet over zijn uitspraken ) bekijkt die hij al heeft gemaakt, zal hij toch in de top 3 van slechtste presidenten ooit in de VS belanden. Die man is dement ( kan hij zelf niet aan doen ) en heeft geen enkel gezag.
Ze zullen Trump wel tegenhouden op één of andere manier omdat ze weten dat hij anders zeker wint. Als dit ( weer ) gebeurt zou het wel eens snel zeer slecht kunnen worden in de VS en dat zou voor ons nog rampzaligere gevolgen kunnen hebben.
Een overwinning van Trump lijkt mij de meeste stabiliteit te garanderen voor de komende jaren maar de toekomst ziet er alvast niet rooskleurig uit, de standpunten in Amerika zijn op dit moment al extremer dan voor hun burgeroorlog, toen hadden ze nog respect voor hun tegenstaanders ...
Als je de stommiteiten ( en dan heb ik het niet over zijn uitspraken ) bekijkt die hij al heeft gemaakt, zal hij toch in de top 3 van slechtste presidenten ooit in de VS belanden. Die man is dement ( kan hij zelf niet aan doen ) en heeft geen enkel gezag.
Ze zullen Trump wel tegenhouden op één of andere manier omdat ze weten dat hij anders zeker wint. Als dit ( weer ) gebeurt zou het wel eens snel zeer slecht kunnen worden in de VS en dat zou voor ons nog rampzaligere gevolgen kunnen hebben.
Een overwinning van Trump lijkt mij de meeste stabiliteit te garanderen voor de komende jaren maar de toekomst ziet er alvast niet rooskleurig uit, de standpunten in Amerika zijn op dit moment al extremer dan voor hun burgeroorlog, toen hadden ze nog respect voor hun tegenstaanders ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Zoals in de Europese, Belgische en Vlaamse politiek? Overal dezelfde ziekte... Bekijk eens de dynastieën die hier verzorgd worden.Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 15:46Als Trump nog een tweede keer verkozen wordt dan zijn we weg tot in de eeuwigheid, hij zal dan zijn "mannekes" of "vrouwkes" placeren voor de daaropvolgende verkiezingen, als hij al zijn eigen kinderen niet op die plaats zet ... en als hij geen poging doet om de grondwet te wijzigen zodat hij nog een derde, vierde keer verkozen kan worden.
Biden zou inderdaad ook beter een stapje opzij zetten, is er in dat megaland echt niemand die klaar staat om deze twee oudjes te bekampen ?
't Is een beetje saai in de koers vandaar deze reactie![]()

-
- Full Member
- Contacteer:
En wie zegt dat hij zeker wint ? De popular vote gaat hij alvast niet winnen.voorheenCP1234 schreef: ↑25 februari 2024, 16:27 Ze zullen Trump wel tegenhouden op één of andere manier omdat ze weten dat hij anders zeker wint. Als dit ( weer ) gebeurt zou het wel eens snel zeer slecht kunnen worden in de VS en dat zou voor ons nog rampzaligere gevolgen kunnen hebben.
De tussentijdse verkiezingen worden ook verloren door de Republikeinen en al zeker waar Trumpgetrouwen meededen.
Ik ga er vanuit (en hoop dat alvast) dat de gemiddelde Amerikaan (niet de extremen want daar kan niet mee gepraat worden) toch twee keer gaat nadenken vooraleer ze het land en de wereld in chaos zullen laten storten.
Wat een (Europese( arrogantie. De Amerikanen de les te willen spellen en zelf niet democratisch zijn. De Amerikanen zijn de "ontdekkers" van de democratie. Jij bent nog lang niet zover. Ben je fan van dictaturen?Abatoetnie schreef: ↑25 februari 2024, 18:51En wie zegt dat hij zeker wint ? De popular vote gaat hij alvast niet winnen.voorheenCP1234 schreef: ↑25 februari 2024, 16:27 Ze zullen Trump wel tegenhouden op één of andere manier omdat ze weten dat hij anders zeker wint. Als dit ( weer ) gebeurt zou het wel eens snel zeer slecht kunnen worden in de VS en dat zou voor ons nog rampzaligere gevolgen kunnen hebben.
De tussentijdse verkiezingen worden ook verloren door de Republikeinen en al zeker waar Trumpgetrouwen meededen.
Ik ga er vanuit (en hoop dat alvast) dat de gemiddelde Amerikaan (niet de extremen want daar kan niet mee gepraat worden) toch twee keer gaat nadenken vooraleer ze het land en de wereld in chaos zullen laten storten.