Bonus uitbetalen in warranten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Bonus uitbetalen in warranten
Euro Stoxx 50 ETF is een veelgenomen warrant, vraag het eens na.delaby schreef: ↑21 september 2023, 07:17 Ik wil graag even terugkomen op dit onderwerp aangezien mijn werkgever ook heeft voorgesteld om de eindejaarsbonus uit te betalen in warranten ipv loon. Brutobedrag zou hetzelfde zijn, maar ik zou netto meer overhouden en het zou hem minder kosten. Ik weet dat brutoloon meetelt voor de berekening van je pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie en groepsverzekering. Warranten niet, maar zijn er mogelijks nog addertjes onder het gras. Misschien een heel domme vraag, maar die warranten, van welk aandeel is dat dan ? Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Normaal rekent de uitvoerende bank ook een redelijke kost aan om dit uit te voeren (5% of bepaald tarief/warrant (0.5 eur + 2%) => hoe gaat dit in zijn werk bij het plan dat ze u voorstellen?
- Bijkomend: beurstaks = 0.35%
- De bedrijfsvoorheffing is fixed op 53%, waarschijnlijk hetzelfde als je nu hebt op je bonus, maar kan ook hoger zijn dan nu.
- Mogelijke stijging/daling van het warrant (+/-5% MAX als je de grafieken bekijkt). Het warrant wordt binnen de 7 kalenderdagen verhandeld, dus risico is vrij beperkt.
Als er in jouw geval effectief een bankkost bijkomt is het voordeel vrij beperkt (tov 13.07% RSZ voordeel) en heeft vooral de werkgever er voordeel bij (minder sociale bijdrage (23%?).
Sommige bedrijven geven hun voordeel op en verhogen het bonusbedrag op tot +/- de kost inclusief wernemersbijdrage voor sociale lasten, je bonus wordt dan verhoogd met 20-25% voor het omzetten in warrants. Dan kan het wel een mooi voordeel opleveren (20-25% meer dan in het gewone model).
Bedankt voor alle reacties aan iedereen, vooral de laatste paragraaf van Rune is een goede tip, dank daarvoor !Rune schreef: ↑21 september 2023, 13:11
Sommige bedrijven geven hun voordeel op en verhogen het bonusbedrag op tot +/- de kost inclusief wernemersbijdrage voor sociale lasten, je bonus wordt dan verhoogd met 20-25% voor het omzetten in warrants. Dan kan het wel een mooi voordeel opleveren (20-25% meer dan in het gewone model).
Ik kom even terug op dit onderwerp, en met deze vraag:
Onze warrants kunnen verkocht worden binnen een vastgelegde termijn van 2 weken. Je kiest zelf op welke dag binnen deze termijn je verkoopt. De meesten verkopen op dag 1.
Is er dan geen risico dat de koers tijdelijk naar beneden wordt beinvloed? Verkoop je dan niet beter op een latere dag?
Onze warrants kunnen verkocht worden binnen een vastgelegde termijn van 2 weken. Je kiest zelf op welke dag binnen deze termijn je verkoopt. De meesten verkopen op dag 1.
Is er dan geen risico dat de koers tijdelijk naar beneden wordt beinvloed? Verkoop je dan niet beter op een latere dag?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Typisch zijn warranten gelinkt aan een index. De dagelijkse handel in die index is vaak in de miljarden en gaat heus geen impact hebben omdat 50 werknemers hun warranten van €3000 verkopen op dezelfde dagMowani schreef: ↑6 mei 2024, 20:20 Ik kom even terug op dit onderwerp, en met deze vraag:

Trouwens, als er dan toch impact zou zijn, devolgende dag worden de warranten van bedrijf naast je "massaal" verkocht (en misschien heeft dat bedrijf 100 werknemers en ben je dus "op een slechter moment" aan het verkopen).